Работниците във "Фолксваген" не искат нов завод в Източна Европа
Секция: Автомобили
11 Март 2019 17:28
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Работниците във "Фолксваген" не искат нов завод в Източна Европа

/КРОСС/ Представителите на служителите на "Фолксваген" отхвърлят изграждането на нов завод в Източна Европа или Турция. Вместо това те предпочитат съществуващите производствени мощности да бъдат използвани по-добре. На път е да се създаде вътрешен конфликт между капитала и служителите, пише вестник "Ханделсблат".

Раздразнението на работническия съвет се отразява и на плановете за изграждането на нов завод в Източна Европа.

Конфликтът стартира, след като Фолсксваген излезе с решение за изграждане на нова фабрика в Източна Европа. Инвестицията е на стойност 1,3 милиарда евро. Компанията разгледа десет възможни места в Сърбия, Румъния, България и Турция.

Говорителят на семейството на "Порше", Волфганг Порше, заяви по време на автомобилното изложение в Женева, че отговорността за старите структури, особено в централата във Волфсбург, има и работническия съвет. Като представител на най-голямата акционерна група в компанията и член на Надзорния съвет, той подкрепи главния директор Херберт Дис за необходимото преструктуриране.

Председателят на работническия съвет Бернд Остерлох реагира гневно на коментарите на Порше. Според него за проблемите в групата са отговорни ръководството, а не служителите.

Бернд Остерлох, председател на работническия съвет: Не могат да потънат милиарди и това да остане без никакви последици.

Той се позовава се на погрешния преход към новите стандарти за разход на гориво и вредни газови емисии, който миналата година струваше на групата поне един милиард евро.

Спорът служители-управа започна от преструктурирането на фабриката в град Емден в производство на електромобили. Това задейства цяла рокада в производствената мрежа на компанията.

Производството на Passat в Емден като последствие бе спряно за шест месеца. Планирано е то да се премести в завода на Шкода в Чешката република. На свой ред Шкода се нуждае от по-голям капацитет, който да бъде създаден с изграждането на нов завод. "Шкода има нужда от допълнителни производствени мощности, това е безспорно", заяви говорител на компанията. Представители на служителите смятат, че заводът на Шкода може да бъде модернизиран срещу 200 милиона евро. Така ще бъде избегнат пореден грешен ход на компанията.

"Фолксваген" вече имат немалко проблеми. Разработчиците срещат трудност с новата електроника за модела Голф, чието производство започва през втората половина на годината. Ако предвидените 80 000 единици не напуснат фабриката във Волфсбург, то загубите ще са на стойност 400 милиона евро.

В Братислва производството на модела Up е преустановено, а продукт-наследник все още няма. По думите на служители именно директорът Херберт Дис и ръководството са виновни за забавянето и загубите.