От няколко часа до цяла нощ – всички модели на пазара предлагат не много оптимистични показатели, когато погледнем характеристиките в графата време за зареждане.
Учени в САЩ обаче твърдят, че са успели да намерят решение на този проблем и съвсем скоро притежателите на електромобили ще могат да го правят за времето, което в момента прекарват на една бензиностанция с настоящите си автомобили.
Проблемът в момента е в областта на химията, тъй като ако батериите се зареждат на ниска температура, литият в тях се метализира и йоните му започват на покриват анода на батерията. С това се понижава нейната производителност. Поради тази причина в момента акумулаторите първо се нагряват и чак след това се зареждат, но това също води до повреди при батериите.
Решението според учените химици се крие в начина, при който те първо нагряват, а после охлаждат батериите с помощта на никелово фолио. То е свързано с отрицателния полюс на батерията от едната си страна, а от другата играе роля на трета клема в акумулаторния блок. По този начин батерията се нагрява за секунди.
С подобни методи екипът на учените е успял да постигне зареждане за до 500 км пробег в рамките на 10 минути, като батериите по този начин ще имат около 2500 цикъла или общ пробег за возилото от 700 000 км преди батериите да трябва да се сменят.