Георги Терзийски, председател на АПИ: Ремонтът на "Витиня" ще струва 60 млн. лв.
Секция: Автомобили
10 Юли 2020 08:37
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Георги Терзийски, председател на АПИ: Ремонтът на "Витиня" ще струва 60 млн. лв.

/КРОСС/ 2019 година обследвахме целия участък. Възложихме изготвянето на технологичен проект, който вече е одобрен от Института по пътища и мостове. В момента се остойностява - около 60 млн., като Агенцията и Автомагистрали ЕАД имат готовността след средата на септември да започнат дейности в определени участъци по този път от 156 до 208 км на АМ "Тракия". Това заяви в Сутрешния блок на БНТ председателят на АПИ Георги Терзийски. Той обясни, че ремонтните дейности ще започнат през септември, за да не се затрудни летният отпускарски трафик. Те ще се извършват поетапно, като се започне с платното в посока Бургас.

На 1 юли приключиха ремонтите на петте виадукта на АМ "Тракия". Изцяло обновихме асфалтовата настилка между участъците, за да облекчим летния трафик към южното Черноморие. По същата причина, пуснахме с временна организация на движението и обхода на Поморие, което също облекчи пътуващите по направлението Бургас - Слънчев бряг, каза още Терзийски.

На АМ "Хемус" обаче ремонтите по съоръженията след тунел "Витиня", както и тръбата в посока София във Витиня, ще продължат през целия летен сезон. Неудобно ще е за шофьорите, но това са абсолютно наложителни ремонти, тъй като има постоянни конструктивни изненади от изграждането на съоръжението в тунел "Витиня", обясни председателят на АПИ.

Терзийски обясни, че се е наложило препроектиране и осигуряване на по-сериозни средства за ремонт. В момента сметката е около 40 млн. До края на годината трябва да бъде завършен ремонтът на тръбата, както и на участъците след нея - двата виадукта, които също не са ремонтирани от построяването си преди 30 години. Цялостно ремонтът на "Витиня" с двете съоръжения и тръбата ще възлезе на 60 млн. лева, обобщи той.

Независимо от това, че срокът за отсечката Белокопитово - Буховци е 2021 г., строителите работят усилено и тези 16 км очакваме да бъдат завършени до края на 2020 година, допълни Терзийски.

Усилено се работи и по новите участъци на "Хемус".

В момента се разглеждат няколко варианта на идейния проект за автомагистрала "Черно море", след което ще се пристъпи към процедиране на избрания вече такъв.

Терзийски обясни, че на 9 км на АМ "Струма" в момента се извършват довършителните укрепителни работи, които са започнали още през 2018 година. Довършва се укрепването на откосите, като движението е насочено в другото платно. До 30 октомври ще приключи това укрепване. Усилено се работи и по укрепването на срутищата на пътя за Рилския манастир.