20% ръст на млечните био продукти у нас
Секция: ЛЮБОПИТНО
04 Август 2022 15:30
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
20% ръст на млечните био продукти у нас

/КРОСС/ Интересът на потребителите към традиционните български млечни изделия - сирене, кашкавал, кисело и прясно мляко, запазва лидерската позиция в пазарската кошница на българина. Голям брой клиенти се насочват и към алтернативни продукти като високопротеинови, био, безлактозни и веган млечни артикули, които бележат ръст от 20%, спрямо предходната година. Това показват данните от анализ на тенденциите в потреблението на ключови за българския пазар стокови групи, изработен от Kaufland България.

„В последните години наблюдаваме засилен интерес към специализираните млечни продукти, като това е естествен резултат от стремежа на българина към по-здравословно хранене. Повишение в търсенето има и към веган продуктите по време на пости, като голяма част от клиентите ни използват тези периоди, съчетавайки ги с възможността за пречистване на организма“, коментира Жечка Великова, ръководител „Млечни продукти“ в Kaufland България.  

Бялото саламурено сирене си остава най-предпочитаният продукт в категорията „Млечни“ от българския потребител. Само през 2021 г. са закупени 3 пъти повече количества сирене, в сравнение с кашкавал. Резултатите тук се обясняват, както с традиционната привързаност на българина към сиренето като самостоятелен продукт, така и като съставка в множество кулинарни рецепти.

Рекорден ръст в търсенето се забелязва при протеиновия продукт „скир“, като само за една година увеличението му е с 86%. Традиционният исландски продукт навлезе неотдавна на българския пазар, но поради приликата му с родното кисело мляко, бързо зае значителен пазарен дял.

„Сред така наречените „модерни“ продукти се нарежда и италианското сирене бурата. Интересът към него бележи скок с 30%, спрямо миналата година“, допълва Великова. Интерес има и към наложилите се вече и у нас вносни артикули като италианските твърди сирена –Пармиджано Реджано  и Грана Падано, френските козе и сини сирена с плесен и полутвърди сирена от Нидерландия. Търсенето при тях е все още нишово, но са предпочитани продукти, особено около празници или други специални поводи“, коментира още Великова.