/КРОСС/ На 47 години Леонардо ди Каприо продължава твърдо да държи гаджетата му да са топ модели и винаги под 25 години. Като наближат тази възраст, той просто ги зарязва. От десетилетия не е имал публично известна връзка с жена над 25 години. Наскоро се раздели с приятелката си Камила Мороне, вероятно точно по тази причина, което вбеси феминистките. А междувременно се разбра, че тайно е финансирал фриволни съдебни дела в името на крайния климатичен активизъм, съобщи "Труд бг".
От години Леонардо ди Каприо е екологичен екстремист на думи, но на дела редовно обикаля с частни самолети и огромни яхти, някои от тях притежание на арабски петролни магнати. За месец суперзвездата сигурно изразходва повече енергия и ресурси от цели селища. Въглеродният отпечатък на актьора е меко казано мащабен, но това не му пречи лицемерно и отблъскващо да поучава обикновените хора да променят живота си и да се лишават в името на климатичната утопия, докато се снима с Грета Тунберг. Той направи и документалката "13-ят час", в която подобно на Ал Гор с "Неудобната истина", пръсна в пространството купища несбъднали се апокалиптични прогнози и стряскащи заплахи. Лео е един от водещите холивудски пропагандисти по темата с "глобалното затопляне", преименувано на "климатични промени", преименувани на "климатична катастрофа" в корпоративните медии.
Разкритието, че тайно е финансирал съдебни дела, чиято цел е тормоз над хора и организации с критично отношение към апокалиптичните послания, демонстрира демагогията, но и фанатизма на холивудските активисти. Това е истинският скандал около Леонардо ди Каприо, а не навикът му да зарязва гаджетата си като наближат 25-годишна възраст.
Но извън личния живот и политическият активизъм, Лео е един от най-добрите американски актьори на нашето време. Продукт на артистично семейство с италиански и немски корени от Ел Ей, той започва да се снима в реклами и второкласни филми от дете. Като тийнейджър пробива в елитни филми като "Защо тъгува Гилбърт Грейп", а в средата на 90-те покорява милиони женски сърца с "Ромео и Жулиета" и "Титаник". Ди Каприо иска да избяга от образа на романтичен любовник и започва да се снима в по-мрачни психологически филми като "Плажът" на Дани Бойл. През новия век стартира плодотворно партньорство с Мартин Скорсезе и заедно правят "Бандите на Ню Йорк", "Злокобен остров", "Авиаторът", "От другата страна" и "Вълкът от Уолстрийт".
Днес Скорсезе и Ди Каприо са две от наистина последните световни имена в индустрията, които правят скъпи филми за голям екран и пораснала аудитория, извън корпоративната машина за бързо развлечение и системно съдържание, символизирана от компании като "Марвел".
Догодина ще излезе шестият им общ игрален филм - "Killers of the Flower Moon" по сценарий на Ерик Рот, който адаптира true-crime бестселъра на Дейвид Гран "Убийците от Оклахома и раждането на ФБР" ("Killers of the Flower Moon: The Osage Murders and the Birth of the FBI"). Междувременно това лято Скорсезе и Ди Каприо купиха правата за най-новата книга на Гран "The Wager: a Tale of Shipwreck, Mutiny, & Murder" и тази предстояща екранизация вероятно ще бъде тяхната седма среща за създаването на голям, пълнометражен филм.
Леонардо ди Каприо работи и с други големи режисьори. Със Стивън Спилбърг в "Хвани ме ако можеш", с Куентин Тарантино в "Джанго без окови" и "Имало едно време в Холивуд", с Кристофър Нолан в "Генезис", с Алехандро Гонзасел Иняриту в "Завръщането". За последния филм най-накрая взе и "Оскар" след години на роли, смятани за напълно заслужаващи статуетката на Академията.
Леонардо ди Каприо е описван като една от последните истински филмови звезди. Той не участва в сериали, не се занимава с комиксови поредици и супергерои, стреми се всеки негов филм да е едновременно събитие за критиката и публиката. И почти винаги успява.