Шансовете да оцелеете при самолетна катастрофа зависят от избора ви на място
Секция: ЛЮБОПИТНО
08 Февруари 2023 19:55
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Шансовете да оцелеете при самолетна катастрофа зависят от избора ви на място

/КРОСС/ Шансовете да загинете при самолетна катастрофа са около едно на 11 милиона, но шансовете да оцелеете зависят от избора ви на място, пише Daily Mail.

Авиационен експерт разкрива 44% смъртност за пътниците, седнали на седалките до пътеката в средата на самолета, в сравнение с 28"% за централните задни седалки.

Най-безопасното място е средната седалка в задната част на самолета, а най-лошото е до централната пътека.

Дъг Друри, професор в Централния университет на Куинсланд, каза че тъй като седалките до пътеката не предлагат буфер от едната страна, пътникът вероятно ще бъде ударен в случай на катастрофа.

Пътуващите, които не могат да си осигурят най-безопасните места, може да имат по-голям късмет да оцелеят в средата и до прозореца на средната част на самолета.

Въпреки това, шансовете да умрете при самолетен инцидент имат по-малко общо с това къде седите и повече с обстоятелствата около катастрофата.

Други, споделили тази информация в The Conversation, уверяват пътниците, че "пътуването със самолет е най-безопасният начин на транспорт".

Самолетите обаче се разбиват, така че проф. Друри споделя най-добрите и най-лошите места за сядане.

Професорът обясни, че през 1989 г. полет 323 на United се разбива в Сиукс Сити, Айова.

И 184 от 269 пътници оцеляха - повечето от които седяха зад първа класа, близо до предната част на самолета.

35-годишно разследване на TIME установи, че седалките в задната третина на самолета са имали 32 процента смъртност, в сравнение с 39 процента в средната третина и 38 процента в предната третина.

Оцелелите при катастрофа, седнали близо до авариен изход, имат по-бърз маршрут за излизане от самолета, което го прави по-вероятно бързо да се отдалечи от инцидента, според проучване на университета в Гринуич.

Изследователите откриха, че седалка до пет реда от изхода предлага по-голям шанс дори за бягство, ако има пожар.

Въпреки това, когато седите на шест или повече реда от изход, "шансовете да загинете далеч надвишават тези за оцеляване".

Проучването показва, че дали мястото е на пътеката или не, има само "незначителна" разлика.

Що се отнася до оцеляването при пожар, тези, които седят на пътека, имат "незначително" по-висок шанс за оцеляване - 65 процента - от тези, които седят до прозорец (58 процента).

Пътниците в предната част на самолета имаха 65 процента шанс да избягат, докато тези отзад имаха само 53 процента шанс.

Робърт Гифорд, директор на Парламентарния консултативен съвет за транспортна безопасност, каза: "Вашият шанс за оцеляване не трябва да се основава на способността ви да платите за място до авариен изход или да резервирате мястото си онлайн."

Проучването разглежда различни въздушни произшествия, включително пожари на борда и катастрофи.

Един от тях е пожарът на летището в Манчестър през 1985 г., който отне 55 живота на самолет 737 на British Airtours, причинен от експлодиращ двигател.

Възникналият пожар е пламнал от едната страна на самолета, блокирайки няколко изхода. Проучването установи, че загиналите пътници са седяли средно на повече от двойно разстояние от използваемия изход в сравнение с тези, които са оцелели.

Всички самолети трябва да преминат тест, за да бъдат изпразнени за 90 секунди.

При тестовете стюардния екипаж помагаше на пътниците при излизането им.

Но в доклада се казва, че експерименталните ситуации не вземат предвид "социалните връзки" между пътниците - възрастните са склонни да помагат на децата да избягат, например.

И изходите може да са неизползваеми или блокирани и някои от стюардния екипаж може да са загинали по време на инцидента.

Пътниците в проучването са по-склонни да се съобразят с инструкциите на стюардния екипаж при тест, отколкото при спешен случай.

"В реални извънредни ситуации, когато пътниците може да имат избор на посоки, в които да избягат, те в крайна сметка могат да пренебрегнат командите на екипажа и да се опитат да използват най-близкия си изход", според проучване от 2008 г.