Търговските вериги: Кампанията за храните е без доказателства и е насочена срещу нас
Секция: ИКОНОМИКА
17 Февруари 2023 12:30
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Търговските вериги: Кампанията за храните е без доказателства и е насочена срещу нас

/КРОСС/ Кампанията на МС срещу ценообразуването е насочена изцяло срещу веригите и то без конкретни доказателства. Това заяви в студиото на "Денят започва" Николай Вълканов, изпълнителен директор на Сдружение за модерна търговия. Според него през цялото време се говори за анализ на пазара и цените, а никой не показва този анализ.

Целият държавен апарат е насочен срещу нас, категоричен е Вълканов.

"Всяка намеса на свободния пазар потенциално е взривоопасна, още повече, че в случая се настройва цялата държава срещу един сектор, който дава работа на над 80 000 души", каза той.

"Нападките, които се хвърлят върху нас, могат да бъдат установени от съответните контролни органи, а не от лица, които ги заявяват от публичното пространство", допълни Вълканов.

Той подозира, че по-скоро става въпрос за административен натиск и заяви, че за това дали има нелоялни търговски практики трябва да установят контролните органи.

Вълканов каза, че според статистиката цените на храните за 2022 г. са увеличени с 28% още при производителя. От сдружението призоваха цените да се проверяват по цялата верига - от производителя до щанда.

"Не можем да се фокусираме само върху цените в магазина. Цените в магазина в крайна сметка са функция на това какви са доставните цени от доставчика, без значение дали е български и чуждестранен, защото голяма част от стоките са вносни", каза той.