• 24 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8323
  •  GBP / BGN 2.2729
  •  CHF / BGN 2.0113
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 16°C

Росен Желязков: България подготвя дело пред Съда на ЕС срещу Пакета "Мобилност"

Росен Желязков: България подготвя дело пред Съда на ЕС срещу Пакета "Мобилност"

/КРОСС/ България подготвя дело пред Съда на ЕС срещу Пакета "Мобилност", обяви транспортният министър Росен Желязков.

С 520 на 160 гласа новите разпоредби в ущърб на българските превозвачи бяха приети от ЕП.

Към делото са поканени да участват останалите страни от ЕС, които също са против: Румъния, Полша, Унгария, Литва, Латвия, Малта, Кипър, Естония.

Разпоредбите за връщането на ТИР-а на всеки 8 седмици в страната на регистрация ще влязат в сила в началото на 2022 г., за връщането на шофьорите - след 20 дни, а за командировъчните - след 18 месеца.

Припомняме ви, че Европарламентът одобри без никакви изменения и трите правни акта, които са част от пакета "Мобилност".

Според приетите текстове новите правила ще помогнат за гарантирането на по-добри условия за почивка на водачите и ще им позволят да прекарват повече време у дома.

Според ЕП новите правила ще осигурят ясна правна рамка с цел предотвратяване на различни национални подходи, както и за гарантиране на справедливо заплащане за водачите.

Правилата за командироване ще се прилагат за каботажните и трансграничните транспортни операции, с изключение на транзит, двустранните операции и двустранните операции с две допълнителни операции по товарене или разтоварване.

Приетите правила в пакета "Мобилност" ще влязат в сила след публикуването им в Официалния вестник на ЕС през следващите седмици.

Така на практика българските забележки бяха игнорирани.

Пред БНТ евродепутатът Андрей Новаков обяви, че сега надеждите ни са насочени към Европейската комисия, която сама се отказа от този проект, нищо, че го предложи.

Очакванията ни най-вече са по оценката за въздействие на околната среда.

"Мисля, че няма еколог с диплома, който да каже, че пътуването на 40% от камионите празни без цел, без заплати за шофьорите е полезно за околната среда. Надеждите са ми насочени към комисаря по транспорт, който освен че идва от Румъния, прави ми впечатление, че има познания, не се е дистанцирал от бранша, че слуша какво казват шофьорите, превозвачите и вижда какво се случва по границите, каза Новаков.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.