• 23 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8323
  •  GBP / BGN 2.2729
  •  CHF / BGN 2.0113
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 13°C

Започват ли хората да се връщат към модните си навици от преди пандемията

Започват ли хората да се връщат към модните си навици от преди пандемията

GLAMI.bg тенденции: Какво избра българинът през 2021 г.?

/КРОСС/  Началото на втората година от пандемията може да бъде описано като „преходен сезон“ от гледна точка на модата. За потребителите, 2021 г. започна с локдаун, а пълното отваряне на магазините и постепенното връщане към социалния живот се случи няколко месеца по-късно. Как обаче пандемията се отрази на модните избори на българите? Нека разгледаме анализа на данните за 2021 г. от GLAMI.

Най-популярните ключови думи за 2021 г.

* според органично търсене от посетителите на GLAMI

       Разгарът на най-студения сезон и подходящите метеорологични условия за зимни спортове изглежда са повлияли на типа артикули, които българинът е търсил в GLAMI, тъй като именно ключовата дума ски регистрира хиляди търсения.

       Project Rock, специална колекция на Under Armour, вдъхновена от известната холивудска звезда Дуейн Джонсън, набира популярност в България, като се нарежда на 5-то място сред най търсените ключови думи за 2021 г.

       Комфортният начин на обличане, който стана особено популярен по време на пандемията, също рефлектира на това, което хората търсят в GLAMI – aнцузите и поларите вече са част от първите десет позиции за най-търсени ключови думи в платформата.

       Интересен е и фактът, че в топ 10 от списъка на търсените ключови думи влизат и 3 много специфични модела маратонки - Air Max, Air Force и Jordan 1, които бяха и топ моден избор за 2021 г. в много страни по света. Изглежда, че когато клиентите искат да закупят конкретен продукт, избират GLAMI, за да открият и сравнят алтернативните опции, които каталогът на търсачката предлага.

       Само 2 от 10-те най-търсени ключови думи за годината са известни международни марки – Nike и Guess. От 2020 г. насам потребителите се интересуват активно от световните тенденции в уличната мода, тъй като гореспоменатите марки остават сред челните позиции за втора поредна година.

       Интересно е, че през първата година от пандемията (2020 г.), българите са търсели конкретни материи или щампи, като например ватирани или плисирани дрехи, както и класически модели или такива на точки – ключови думи, които не са регистрирани в топ списъка на търсенията за 2021 г.

Най-желаните продукти за 2021 г.

* според добавянето на артикули в категория „любими“ от посетителите на GLAMI.bg

Промяната в мисленето на хората, както и техните усилия да се върнат към старите си навици, рефлектират и върху най-желаните продукти за 2021 г. Челните позиции, според това колко потребители са добавили съответните продукти в своя списък с желания (списък с любими продукти), са заети от артикули в категорията дамски рокли, като те се равняват на общо 8 от топ 10 любими продукта.

Интересно е, че нито една от роклите, които попадат в списъка с най-желани артикули не може да се определи като ежедневна. Напротив, повечето от тях спокойно биха могли да бъдат носени на различни събития като сватби и кръщенета. Този факт е показателен за промяната в потребителските настроения след отпадането на строгите ограничителни мерки от началото на миналата година.

Още един любопитен факт е, че българките за запазвали в своите „любими“ предимно рокли, които следват международните модни тенденции. Част от тях включват макси рокли, рокли със средна дължина и рокли с флорални мотиви или щампи на точки. В палитрата на най-харесваните продукти, място намират и дънки от две класически марки – CK и GUESS.

Можем да се убедим, че потребителските предпочитания претърпяват голяма промяна и когато сравним най-желаните продукти за 2021 г. с тези от изминалата 2020 г. Докато към днешна дата хората отново започват да се ориентират към „по-официални“ дрехи и сезонни модни тенденции, през първата година от пандемията най-харесваните продукти включват основно удобни дрехи като анцузи и якета, както и дамски обувки (маратонки и боти до глезена).

Скоро GLAMI ще представи и своя годишен преглед за 2021, в който ще бъдат включени по-подробни данни за потребителските навици на посетителите на платформата от над 10 страни.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.