• 26 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8245
  •  GBP / BGN 2.2829
  •  CHF / BGN 1.9974
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 6°C

Министър Ангелкова носи пряка отговорност за пустите плажове и слабия сезон

Министър Ангелкова носи пряка отговорност за пустите плажове и слабия сезон

/КРОСС/ Признавам, че се поколебах преди да споделя видеото на напълно пусти плажове на Златните, но разгледах внимателно сянката - да не е утринна от 6 сутринта, например, а почти по обяд, както казва и авторът на записа. И после заваляха снимки от Черноморието - празни, пусти плажове, празни, пусти плажни ивици. Поморие, Какао бийч, друг плаж, публикуван от колега-журналист - от всякъде е едно и също.
Това не е моментен удар по туризма ни, това тепърва ще се стовари с адска сила върху цялото Черноморие.

Българите са гневни и с право.

През 2015 година, министърът на туризма Николина Ангелкова заяви: "Имаме примерна концепция за развитие на туризма, в която е заложено чадърите и шезлонгите на плажа да са безплатни и търсим варианти как да стане това."

Ангелкова обеща, че стратегията ще бъде обсъдена с представители на бранша, като предстоят и обиколки из страната за среща с тях, за да се видят плюсовете и минусите на предложенията. Министърът обясни, че се проучва опитът на страните с традиции в морския туризъм.

"Концесионната такса не е обвързана с шезлонгите и чадърите, достатъчно е, че концесионерите могат да отдават части от плажовете под наем за заведения", разсъждаваше министърът през 2015 година.

Тогава тя обеща също създаване на фонд, който да осигури качествена довеждаща пътна инфраструктура до най-популярните туристически обекти, а също и информационни табели. Крачеше насам-натам, въртеше мъдро носа си - пардон - глава, кимаше и даваше интервюта.

От всички обещания, факт останаха обиколките. Из страната, извън страната, до Китай, до Индия, до Южна Америка, докъдето лети самолет. И резултатите не закъсняха: снимки, снимки, снимки - тонове снимки от срещите на министъра с всяка знаменитост, до която успя да се докопа.

От общините у нас стана популярно от туристическия бранш да казват: "Ей сега пак ще ни посети и пак ще обещае на всеки всичко, а после ще забрави, че е идвала."

Да, това се оказа устойчивата практика на министъра.

Нека е ясно, че министър Ангелкова носи пряка отговорност за днешната пустота по курортите у нас. Българите възнененавидяха морето, услугата, настаняването, кръшкането от осигуряване на качествени продукти в ол инклузива, цените за настаняване на плажа. Българите не са идиоти, не са тъпаци, не са слепи, не са прости - те отдавна знаят какво значи качество, какво значи спокойствие и почивка.

Ангелкова направи рекламно лице на вътрешния туризъм Кобрата: човек, чиято кариера и битие се развиват извън България, просто защото работата му го предполага. Не можа да го убеди поне да стъпи на Седемте Рилски езера или поне на Черни връх и оттам да каже: "Българи, вижте колко е хубаво! Нека обикаляме страната си!"

Рекламните послания на България (вътрешни и международни) са не просто боза - те са жалки, архаични, безсмислени, безпосочни. Наточи се министърът и ново лого да прави, а това води след себе си цялостно ре-брандиране и нови рекламни материали до милион и едно (лева, естествено, па и повече). Ама не се получи този път. Открадна и направи некадърна компилация от клип на киностудия, като така показа, че американски актьори искали да почиват у нас. И за да е този резил пълен, показа клипа на среща на министрите на туризма на Световното туристическо изложение WTM в Лондон.

Всъщност от начинанията й нищо не се получи. Ама като казвам нищо, то значи НУЛА. Рече Ангелкова да забрани дивото къмпингуване. Рас-трас-прас - нема вече диваци на палатки. Ама къде да идат, при какви условия, с какви правила, с какви изисквания... - абе, няма, бе!

Е, три дни по-късно нарочи тъпия си екип за виновен в предобрянето на новата наредба. Години по-късно, дори вече под шапката на Закон за Черноморското крайбрежие, идеята още не може да мине. И проблемът е, че в текстовете са заложени наказания, а не система от правила.

Превеликата колективна глупост на Ангелкова и нейния екип докара нещата дотам, че да не са в състояние да прокарат абсолютно нито един свой проект до текст, годен да бъде одобрен като закон. Тя (министерството) получи плажовете, които да отдава на концесия и достатъчно хора, запознати с тези игри, постоянно разказват на кого и защо ги е дала.

По плажовете масово не достигат спасители. В хотелите не достига персонал. В курортните градове не достига канализация. Под удара на данъчни и всякакви проверки попадат единствено официалните обекти, които работят възможно най-прозрачно, което не значи, че 70 на сто от местата за настаняване не са в сивия сектор и там ведомството е безпомощно като пасаж от цаца сред акули. Не веднъж съм го казвала, но пак ще напомня: общият брой на леглата, които отчита Националният статистически институт е по-малък от броя на леглата на Слънчев бряг. Това може би обяснява как в България влизат според НСИ 12 млн. туристи и под 4 млн. са отседнали на хотел. Другите или нощем ползват празните шезлонги, или така, както сме напълно готови за Шенген, не можем да кажем къде са се дянали чужди гости, повече по брой от населението на България.

Липсата на национална политика за представянето на България е причина и Пловдив, като Европейска столица на културата, да е в десета глуха.

Проблемите, свързани с шума и безкрайните музикални купони във всякакъв стил побъркаха десетки хиляди туристи от всички държави, които ни посещават и те вече не желаят да чуят за България.

Пълната липса на визия за развитието на българския туризъм го остави на индивидуално спасяване: кой каквото знае от бранша, там, където му стигат силите да го приложи, доколкото може да се справи, благодарение на дългогодишни партньори от други държави... И това е.

От туристическите камари вече съобщават за сигурен спад с около 20 на сто на чужденците по Черноморието. В същото време министърът застава на подиума на напудрено и кухо като кратуна браншово събитие (организирано от хора, които държат да са близки до министъра, не до същинската работа) и обяснява как ще привлечем високия сегмент туристи, защото предлагаме все по-качествена услуга.

А българите се заливат от смях и приемат като част от условието за добра почивка да прекарат около 6 часа на границата. Ами да - 6 часа чакане, ама после спокойствие, чистота и удоволствие. В същото време, докато се издига новият "временен" двуетажен ресторант на поредния плаж - в Ахтопол, Ангелкова отговаря, че проблем няма: така било по проект. Но ресторантът се строи докато хората са на плажа, те чуват постоянно тропане, резачки, грохот. Ами наложило се, кво - да потърпят, вярно тази смяна на почивка и следващата няма да успеят да чуят прибоя на вълните, но случват се такива неща.

ЩО НЕ СЕ СЛУЧВАТ В ТУРЦИЯ? ЩО НЕ СЕ СЛУЧВАТ В ГЪРЦИЯ? ЩО НЕ СЕ СЛУЧВАТ В ХЪРВАТИЯ?

КЪДЕ ДРУГАДЕ СЕ СЛУЧВАТ, ГУС,ЖА МИНИСТЪР?

Преди години бях на остров Тортола - един от атолите на Британски Вирджински острови. Последните два кадъра са оттам. На плажа за плажуване няма бар, няма шезлонги, няма чадъри, просто палми, пясък и вода. На втора линия на палмите, към тях са привързани торби за боклук. И друго не е предвидено. В друга част на острова, пак на пясъка и в самата вода са разположени барове с жива музика. Бурната музика беше до 23 часа. И после хората могат просто да си седят и да си поръчват. На Британски Вирджински Острови със закон са забранени франчайз веригите - там не може да стъпи хотел от еди коя си марка, ресторант за бързо хранене, щом ще отнеме от местната икономика и местната инициатива.

Навсякъде по света хората първо правят политиката си, решават какво искат да им се случи и после го осъществяват. Хърватия, която е два пъти по-малка от България, посреща два пъти повече туристи.
У нас е време да отваряме нови гранични пунктове - дано и гърците, и турците се съгласят - все пак тяхната икономика ще храним за още много, много години напред.

Автор Лияна Панделиева, личен профил във Фейсбук

Снимки Фейсбук

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

и да няма учудени

българите напуснаха България,а хотелиерите се разплакали, че напуснаха Черноморието.

05.07.2019 07:01:27

Анонимен

В друг сайт срещнах нейн коментар където тя заявява че българите са богати и могат да си позволят шезлонг от 50-70 лв.даже и можело и по вече ! Ми да си сяда тя за по пет минути на шезлонг и да прави калабалък / да не пиша вица за Киркор и Гарабет за калабалъка/ :) !!!

04.07.2019 06:20:12

Анонимен

От Дунав до Обзор всичко се владее от ТИМ, оттам до Ахтопол - от другите бандити. Какво Черноморие?

03.07.2019 17:26:57

МАЖД Алгафари

Само да припомня на хотелиерите, концесионерите, съдържателите на ресторанти и всякакви други атракции по българското Черноморие. Четете постовете на българските граждани във Фейсбук и техните коментари в социалните мрежи. Те са тези, които могат да ви дадат най-точна представа за това, защо предпочитат гръцките или турските плажове пред тези, които вие предлагате. Запитвате ли се, защо румънците, които са на две крачки от вас, пътуват още 500-600 километра до Гърция или Турция за да си похарчат парите там? Запитвате ли се защо руските, молдовските, украинските и прочие туристи ви избягват? Отговорите на всички тези въпроси ще намерите в постовете и коментарите на българите в социалните мрежи. Вие застроихте и бетонирахте плажната ивица на българското Черноморие. Вие не оставихте две педи зеленина покрай брега. Вие приехте принципа - ден година храни. Вие плащахте мижави заплати на служителите си, които в последствие избягаха да работят в чужбина за по-достойно и редовно заплащане. И повярвайте ми, ако има някой, който да е съсипал българския летен туризъм, то това сте ВИЕ. Вие сами си изгонихте туристите. Задайте си въпроса сами, и сами ще намерите отговора. Пожелавам ви приятно плажуване и успешен сезон.

03.07.2019 17:24:41

малко им е

С такъв министър, такъв туризъм. То и без това цялото ни Черноморие се владее от бандитски групировки, които се чудят как да ти одерат кожата! В допълнение - чугунените соросоидни глави изгониха руските туристи, а Черно море се напълни с натовски кораби от цял свят!

03.07.2019 13:32:29

Анонимен

С кобилата до тук ще стигне туризма , а най добре ще е , да и направим клизма ....

03.07.2019 12:23:38

българин,не летуващ на българското Черноморие

Ангелакова е само един от последните пирони за ковчега на българсия туризъм...но преди това имаше толкова много знайни и незнайни бизнесмени, инвестиращи в Черноморието ни...перящи пари...резултатът е налице...може все още някой да се излъже да отиде...но няма да повтори...а ние, които помним онова чисто и спокойно българско Черноморие, ще разглеждаме снимки от изгубена Блгария и ще призоваваме нашите деца и внуци да не си губят отпуската и здравето в новото му издание...

01.07.2019 18:40:25

Анонимен

Така е! Черноморието е на мутрите и точка. Няма да става по-добре. Да не говорим, че да стигнеш до която и да е част от нашето море, трябва да се молиш да не загинеш по пътищата!

01.07.2019 16:14:31

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.