-
09 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6781
GBP / BGN 2.2363
CHF / BGN 2.0833- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
Таксиметровите шофьори подкрепиха БСП за увеличение на възрастта на такситата
15 Април 2014 | 15:05
/КРОСС/ Таксиметровите шофьори подкрепиха предложението на депутатите от БСП за промени в Закона за автомобилните превози за увеличение на възрастовата граница на таксиметровите автомобили от 10 на 15 г.
На пресконференция Яне Янков, председател на професионалната федерация, припомни, че миналата седмица се публикуваха предложения на депутати от БСП за промени в ЗАП за възрастовата граница на таксиметровите автомобили и минимална тарифа от съответната община. Той беше категоричен, че през всички 14 години ефектът от ограничението за автомобили до 10 години е довел таксиметровия парк в България до най-незавидното състояние - само автомобили от най-нисък клас. Това влияе на качеството на таксиметровата услуга, комфорта и безопасността на потребителите, подчерта превозвачът.
Той обясни, че автомобили, експлоатирани в една или друга компания преминават 1 или 2 милиона км и продължават да извършват дейност, а такава на 8-10 години са на 200, 300 000 км и са от по-висок клас с по-голяма издръжливост следва да отпаднат. Янков подчерта, че покупателната способност на населението не може да осигури по-висок клас автомобили, защото водачите не могат да си ги изплатят. Относно какъв е размерът на сивия сектор при таксиметровите услуги той заяви, че НАП трябва да го определи.
Георги Ряпов, председател на Национална асоциация за защита на превозвачите, Пловдив се оплака, че таксиметрови фирми в Пловдив, които искат да са номер едно извършват превози на цена много под себестойността на услугата, като 0,40 ст./км. Освен ниската цена, те използват и помпи, които надуват цените. Обърнахме се към министерство на транспорта, както има максимална цена, която се определя от общините, така да има и минимална, добави Ряпов.
Таксиметровите шофьори заявиха, че търговците на автомобили и лизинговите къщи са били облагодетелствани от досегашния режим за години на таксиметровите автомобили.
Интересен факт е, че такситата в София са около 6000 и въпреки това, фирмите-превозвачи с повече от 50 автомобила са около 20, а останалите са еднолични търговци.
Яне Янков информира, че със съдействието на ИА "Автомобилна администрация" се е установило, че таксиметровата компания ОК "Супетранс", която обяснявала по медиите, че ще се върнат трошките по пътищата, заради предложените промени, към днешна дата има 250 автомобила между 10 и 15 г. Уведомили сме "Автомобилна администрация" да се отнеме лиценза на тази компания. Ако това не се случи до първите дни на май, ние останалият бранш с органите на МВР ще излезем на пътя и ще отстраняваме от пазара всеки един автомобил, който няма право да извършва дейност. Няма друга фирма с автомобили над 10 години, категоричен бе Янков.