-
09 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6781
GBP / BGN 2.2363
CHF / BGN 2.0833- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
Важни фактори при бизнес планирането
15 Май 2014 | 16:45
/КРОСС/ Четири ключови фактора, които ще ни помогнат по-ефективно да планираме своя бизнес
Планирането на успеха на вашия малък или среден бизнес често е огромно преживяване, особено когато става дума за съвсем нов продукт или услуга. Бизнес планирането започва с поставяне на цели и след това евентуално се простира до цялостно оформление в писмен вид, което ще ви помогне да преминете през фазата на стартирането и да продължите по пътя на развитието на вашата нова фирма. новите фирми, които излизат на даден пазар, да обърнат внимание на няколко ключови етапа при планирането. Новите фирми, които излизат на даден пазар, да обърнат внимание на няколко ключови етапа при планирането, препоръчва Форект.бг.
Една от основните причини, поради която много собственици на малък бизнес създават бизнес планове, е за да търсят финансиране от кредитори или инвеститори. Финансовото планиране е много важна част от старта на една нова компания. Начинът, по който избирате по какъв начин да изхарчите средствата както при стартирането, така и по време на развитието на вашата компания, е от ключово значение за последващото ѝ развитие.
При стартирането на бизнеса е добре да помислите и за хората, чиято помощ ще ви е необходима при постигане на вашите цели. Това включва служители или независими изпълнители, консултанти, адвокати, счетоводители, специалисти и възможни бизнес партньори. Тук също попадат и хората, които планирате да привлечете като клиенти. Важно е да получите ясна представа за целевия пазар на компанията ви, за нейните различни продукти и услуги още в етапа на планирането на вашия бизнес.
Независимо дали притежавате онлайн или офлайн бизнес, мястото е от ключово значение. За един офлайн бизнес като например магазин или офис, са необходими сравнителен анализ и детайлно планиране с цел да се определи кое би било идеалното физическо местоположение. Собствениците на онлайн бизнес също трябва да решат предварително кои са най-подходящите домейн име и платформа за техния уеб сайт, както и методи за привличане на трафик.
Маркетинговото планиране започва от 4-те „П-та" - Продукт (Product); Цена (Price); Дистрибуция (Placement);
За целите на маркетинговия план, стартиращата компания е необходимо:
Да има ясна стратегия за развитие на своя продукт или услуга.
Да вземе решение за цената, която хората биха платили за продукта или услугата.
Да създаде добре планирана и организирана промоционална или рекламна кампания
Да избере начините за достигане на продукта/услугата до обществото и целевата група.
Бизнес треньорът Бил Дюйеис (Bill Dueease) от Connection The Coach съветва да се изправите „лице в лице" с конкурентите ви и след това да ги „прегърнете", за да ги използвате като трамплин на собствената си компания. Проучването на действията, успехите и неуспехите на конкуренцията, което е аспект на маркетинговото разузнаване, може да ви помогне да научите кои тактики биха работили за собствения ви бизнес. За целта инвестирайте в този вид разузнаване и не пропускайте да включите анализ на силните и слабите страни спрямо конкурентите ви (SWOT анализ) във вашия бизнес план.
Пропуснатите ползи обикновено винаги са резултат от недобре планирани дейности. Нашият екип ще ви помогне да сведете до минимум пропуснатите ползи и негативни ефекти за вашия бизнес. Правилното планиране е верният път към успеха.