• 02 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8282
  •  GBP / BGN 2.2865
  •  CHF / BGN 2.0041
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 19°C

Корпортивната социална отговорност има сила и е мощен инструмент за привличан на таланти

Корпортивната социална отговорност има сила и е мощен инструмент за привличан на таланти

/КРОСС/ В Панел 2 на протичащата в момента първа по рода си конференция за Корпоративна социална отговорност (КСО), организирана от списаниe Business Lady, Business Lady Club и списание Bulgaria Business Review, КСО специалисти, мениджъри на различни компании и неправителствени организации продължават да споделят успешни практики и добри примери.

Борислава Георгиева, основател на HR#IT Talents подчерта, че КСО е като любовта - да даваш. Тя изтъкна, че все повече нараства връзката между корпоративната социална отговорност и ангажираността на служителите. Според Георгиева има огромна разлика между това един служител да е удовлетворен и да е ангажиран. Изследване от 2015 г. в Холандия показва, че 82% от служителите са удовлетворени, но само 38% са ангажирани с целите на компанията. Доказано е, че ангажираните служители повишават и печалбите на работодателя, има по-малко отсъствие и текучество сред тях и повече иновации и продуктивност. По думите й КСО наистина има сила и е мощен инструмент за привличан на таланти. „50% от работещите искат да работят в социално отговорна компания“, изтъкна тя. „КСО е нещото, в което ако инвестираме можем да направим промяната за нашето бъдеще, за нашето общество“, каза в заключение Георгиева.

„Ние сме не само в бизнеса с парите, но и в бизнеса с мечтите. С наши инициативи сме помагали да се сбъднат не една и две човешки мечти“, сподели, от своя страна, Силвия Костова - началник Корпоративни комуникации и маркетинг в Пощенска банка. Според нея ценностите на корпоративния бранд трябва да бъдат надграждани – да бъдат в основната област, да се придържат към сектора на съответната компания. Костова изтъкна важността от етичността на компанията и подчерта, че Пощенска банка, която е сертифицирана в няколко сектора не кредитира предприятия, които не опазват околната среда. „Разходът за добро всъщност е инвестиция с възвръщаемост и за банковия сектор“, подчерта тя и представи стратегия на Пощенска банка за КСО, където водещи стълбове са екология, образование, доброволчество.

Мария Янева - председател на УС на фондация "Искам бебе" разказа за това как даряването на средства за "бебета" се превръща в национална кауза. „Отне ми 11 години да сбъдна своята мечта и да имам дете“, сподели Янева. По думите й според проучване у нас 145 хиляди двойки искат, но не могат да имат деца. Тя припомни примера на Цецка и Йордан Караджови, които решават да направят своята сватба с кауза и подпомагат две каузи, една от които – за повече деца на България. Примерът им е последван и от други хора, следват 12 сватби, редица рождени дни, събрани са общо 50 хил. лв. и така има 7 родени деца и 5 - на път да се родят. Янева разказа и за редица благодетели на фондацията, сред които д-р Врабевски - първият постоянен дарител на каузата, адвокат Владилен Миланов, мотообществото, Била България и редица други български компания. „Вече имаме над 10 хиляди родени деца“, съобщи председателят на фондация "Искам бебе". По думите й алтруизмът има различни проявления - той е да даваш без да получаваш нищо, защото съединението прави силата.

Мария Яцино, маркетинг мениджър на КуайсерФарма България посочи, че устойчиво развитие това е бизнес, който посреща нуждите на настоящето без да компрометира нуждите на бъдещите поколения. Тя даде съвет как да избираме дейностите, свързани с КСО – да бъдат неразривно свързани с ценностите и мисията на компанията, да бъдат адекватни на нуждите на общността, в която се намира компанията и адекватни на съвременните нужди за опазване на околната среда. „След 11 г. на пазара в България можем да кажем, че има възвръщаемост на инвестицията в КСО“, изтъкна тя и посочи, че когато служителите се припознават в каузата и ценностите на компанията, те са склонни да дават повече от себе си и по този начин да правят нещата по-добре, да бъдат по-лоялни към компанията.

Собственици на Куик Карго България ООД - Росен Моллов и Димитър Стефанов, които правят възможно извозването на 70 хиляди тона капачки за кампанията „Капачки за бъдеще“ разказаха за това как може да се обедини цял бранш в името на една кауза,с която обикновеният човек да направи нещо за хората, които са раждат след него. „Положихме много усилия, използвахме видеа, за да разбудим транспортния сектор, успяхме да активираме тази емоция на нашите колеги“, споделиха те и изтъкнаха, че кампанията с лайв видеата в затворени социални групи е имала голям отзвук, обхващайки целия транспортен бранш за организиране на цялостното извозване на капачките. „Малкият превозвач и голямата фирма се включиха благородно и успяхме да дарим един кувьоз от името на транспортния бранш“, споделиха те. На финала те се обърнаха към колегите си от бранша в лайв видео, което съобщиха, че тази година ще започне събирането и на бутилки. „И най-интересното е, че вие сте хората, които ще помогнете на целия сектори да докажете, че без вас няма бизнес. Стягайте колелетата и разчитаме на вас!“, завършиха собствениците на Куик Карго България ООД.  

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.