• 27 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8255
  •  GBP / BGN 2.2837
  •  CHF / BGN 2.0000
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 8°C

„Активни потребители“ и ЕПЦ представиха "Моята карта, моят приятел"–гид за съвременния потребител

„Активни потребители“ и ЕПЦ представиха "Моята карта, моят приятел"–гид за съвременния потребител

/КРОСС/„Моята карта, моят приятел" дава отговор на някои от най-често задаваните въпроси относно картовите плащания и правата и задълженията на картодържателите и потребителите. Изданието е създадено от Българската национална асоциация „Активни потребители" и Европейския потребителски център България в партньорство с образователната програма MasterYour Card.

Бързото развитие на картовите плащания в България, които се превръщат в предпочитан метод за закупуване на стоки и услуги от все повече български потребители, доведе до създаването на първия по рода си гид за съвременния потребител, представен на специално медийно събитие днес. Информационната брошура „Моята карта, моят приятел" представя полезна информация относно картовите плащания и правата и задълженията на потребителите при пазаруване в магазина или онлайн. Изданието е съвместен проект на Българската национална асоциация „Активни потребители" и Европейския потребителски център България в партньорство с Master Your Card. Целта на информационната брошура е да подобри осведомеността на българските потребители относно картовите плащания, безконтактните трансакции и онлайн пазаруването.

Изданието отговаря на най-често задаваните въпроси относно употребата на платежни карти в България или в чужбина, безконтактните трансакции и онлайн пазаруването - „Ако сгреша пин кода, банкоматът ще глътне ли картата ми?, „Какво да правя ако изгубя или откраднат картата ми?", „Какви са основните правила за безопасно онлайн пазаруване?" и др. Дигиталната версия на гида може да намерите на интернет страниците на „Активни потребители" и ЕПЦ България.

„Смятам, че този гид е много полезен за хората - финансовите и юридически термини са „преведени" на разбираем език и така потребителите няма да се страхуват да пазаруват и плащат онлайн, а просто ще го правят сигурно и със спокойствие и самочувствие, че познават своите права", каза Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център България, който функционира към Комисията за защита на потребителите.
Според платежната статистика на Българската народна банка (БНБ) към края на 2017 г. в страната са издадени почти 8 000 000 платежни карти. Около 35% от българските картодържатели използват картата си поне веднъж седмично или по-често, показват данните от проучването Masterindex 2018. В контекста на бързоразвиващата се онлайн търговия в страната, честотата на използване на картови разплащания в онлайн среда също отчита голям ръст.

Според същото проучване, проведено сред активните български картодържатели, две-трети от тях пазаруват в мрежата поне веднъж месечно, а броят им нараства прогресивно.Предпочитаното платежно средство за закупуване на продукти и услуги в мрежата остават дебитните карти, като сред разплащащите с тях най-голям е делът на по-младите потребители между 18 и 24 години.Това са основните причини в потребителския гид специално внимание да е отделено на правата и задълженията на потребителите при пазаруването онлайн.

"Пазаруването в интернет се развива и става все по-привлекателно за потребителите в България. За някои хора обаче то крие притеснения и рискове, които могат да бъдат избегнати. Такава е и целта на този потребителски гид. Най-важното, което трябва да знаят хоратае, че ако загубят платежната си карта или тя им бъде открадната, трябва незабавно да съобщят в банката-издател. От този момент, дори и някой да източи картата им, те няма да понесат никакви финансови щети.", каза Богомил Николов, изпълнителен директор на Българска национална асоциация „Активни потребители".

„Подкрепяме тази чудесна инициатива на Българската национална асоциация „Активни потребители" и Европейския потребителски център България. Това, което със сигурност знаем е, че потребителят трябва да бъде добре информиран и образован. Партньор в създаването на информационната брошура „Моята карта, моят приятел" е нашата образователна програма Master Your Card, която има за цел да повишава информираността на потребителите, търговците и институциите относно картовите плащания",каза Ваня Манова, мениджър за България и Македония, Mastercard.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.