• 08 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6795
  •  GBP / BGN 2.2411
  •  CHF / BGN 2.0885
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Павел Маринов: Не се възраждат стари страхове за петролопровода Бургас - Александруполис

Павел Маринов: Не се възраждат стари страхове за петролопровода Бургас - Александруполис

/КРОСС/ Няма основание да считаме, че се възраждат стари страхове за петролопровода "Бургас - Александруполис. Въпросът засега е решен. Така областният управител на Бургас Павел Маринов коментира напрежението в града около спекулациите за нов старт на проекта.

Появилата се информация в руски медии за продължаване на проекта "Бургас-Александруполис" отново разбуни духовете в морския град. В интервю пред ИТАР-ТАСС руският министър на енергетиката Александър Новак съобщава, че руско-българската междуправителствена комисия ще разгледа на 7 и 8 април проекта за строителство на петролопровода. Споразумението за строителството на "Бургас-Александруполис" бе подписано през май 2007 г. и предвиждаше изграждането на 285 км линия за транзит на петрол от Бургас до гръцкия град на Егейско море Александруполис, като целта бе заобикаляне на турската територия и Босфора. Заради това, че няма гарантирани количества петрол за пренос и заради изключителната опасност за околната среда, през декември 2011 г. кабинетът "Борисов" се отказа от участие в проекта. Възобновяването на темата обаче предизвиква притеснения в Бургас

Поводът, за който се повдига въпроса, е това, че предстои на 7 и 8 април ежегодното заседание на междуправителствената комисия. В рамките й предполагам, че ще се коментира темата, но тя се коментира всеки път. Контекстът на този въпрос е само в правен смисъл, нищо ново не се е случило, добави Павел Маринов. Областният управител подчерта, че един международен договор се счита за развален, когато всички страни се откажат от него, а до момента само България е направила това. "Проектът "Бургас - Александруполис" бе спрян с политически мотиви, нямаше нито един технологичен, юридически или икономически. Бяха използвани пропуски в процедурата, за да се политизира проблемът. Това не означава, че проектът е лош и не е изгоден за България. Тезата, която застъпвах по времето на референдума, не я отстъпвам и днес - аз съм "за" този проект. И мога да я отстоявам навсякъде и под всякаква форма", подчерта Павел Маринов и добави, че няма място за политизиране на темата.

Според кмета на Поморие Иван Алексиев, повод за притеснение има. Той напомни, че на 16 май 2009 г. 98% от жителите на Поморие категорично са казали "не" на проекта на проведения референдум. ''Позицията ни не е променена'', каза Алексиев. Той призна, че докато всички страни не се откажат от проекта, договорът си остава факт. ''Правителството ни трябва да се съобрази обаче с мнението на жителите на Поморие, на Бургас и на Созопол'', подчерта Алексиев, имайки предвид, че и трите града гласуваха против на референдума за изграждане на петролопровода.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Българо Турска Република

Рязаните като Панайот Рейзи ги разбирам. Иван Алексиев - не. Те защитават Турция срещу заплащане. Разбирам и турските ибрикчии от ГРОБ (гЕРБ) и скодоумните катили за анално третиране (сКАТ). Не разбирам, обаче, лековерните бургазлий, които се връзват на техните лъжи, че уж нефтопроводът щял да попречи на туризма. Ако това беше вярно, Дубай и Абу Даби нямаше да строят изкуствени острови и 800 метрови небостъргачи за туристи от цял свят, защото Персийският залив трябваше да е нефтено езеро. Нищо подобно! Персийският залив е кристално чист, въпреки че 40% от световния транспорт на нефт излиза от там. Много по-опасно за Черно море е руският нефт да минава през Босфора, поради изключително натоварения трафик в Босфора. Съвременните танкери, все пак, са с двойни корпуси, именно за предотвратяване на замърсяване на морето. Навремето Черно море не е било специална зона за опазване на околната среда. Много кораби (не само танкери) са хвърляли омаслени машинни води в морето. Това е замърсявало плажовете. От 90-те години на 20-ти век Черно море и Персийският залив, и други затворени водни басейни са със специален режим за опазване на околната среда. Глобите за нарушения са огромни, а капитаните носят наказателна отговорност. Ползата от нефтопровода Бургас - Александруполис е преди всичко за България. Нефтопроводът е гаранция за българската национална сигурност. Всяко посегателство на Турция за анексиране на българска територия (каквито мераци Турция заявява по един или друг начин) ще въвлече Русия и Гърция във война срещу Турция. Истинските български патриоти са ЗА нефтопровода. Това е голямата полза за България и истинската причина за бясната анти-руска пропаганда срещу нефтопровода. Има и глупави, които като папагали повтарят турско-американските лъжи за нефтопровода. България реално няма сериозна армия, която би могла да защити българо-турската граница. Нефтопроводът, обаче като защитен вал ще пази България от турска инвазия, погледнете картата - минава в близост до българо-турската граница. Освен това за построяването и подържането му, включително и на нов нефтен терминал, ще се открият хиляди нови работни места. Приходите от транспортирането на нефта могат да се обвържат с ръста на неговата цена, а тя ще расте, защото нефтът подсигурява съществуването на долара като парична система и защото неговият добив в световен план неминуемо ще намалява. България и Бургас имат уникална възможност да участват със собствени танкери (ако инвестират в тяхното строителство и закупуване) в превоза на нефт на един 100% осигурен фрахтов пазар. Това е уникална възможност за възраждане на българската морска индустрия!

23.02.2014 03:13:27

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.