• 04 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8282
  •  GBP / BGN 2.2865
  •  CHF / BGN 2.0041
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 11°C

Шофьорът на обърналия се автобус на "Тракия" вече е обвиняем

Шофьорът на обърналия се автобус на "Тракия" вече е обвиняем

/КРОСС/ Шофьорът на автобуса, който се обърна с пътници на магистрала „Тракия" в понеделник вечер, вече е обвиняем, съобщава БТВ. Според МВР той вероятно е заспал зад волана.

По чудо няма жертви на инцидента. Много от пътниците са излезли през предното стъкло на автобуса. Те разказват, че малко след 22 ч. след Зимница към Карнобат автобусът започнал да излиза извън платното, напуснал лентата за движение и се обърнал в канавката. По думите им вероятно шофьорът е заспал.
Оказа се, че няма документ за маршрута на автобуса.

Според управителят на „Юнион Ивкони" Георги Атанасов автобусът е минал преглед преди 10 дни.
От прокуратурата в Ямбол обявиха, че са се самосезирали за липсата на тахографски лист, който е задължителен за всеки курс. Само показанията на свидетели ще покажат откъде точно е минал автобусът.
Фирмата превозвач разпространи официална позиция, че:

„Шофьорът на катастрофиралия автобус е почивал 24 часа преди курса;

Преди да потегли е дал алкохолна проба;

Шофьорът на сутрешния курс е бил друг. т.е. твърдението, на пътниците не отговаря на истината".

Фирмата обаче не коментира липса на тахошайба, но бяха категорични, че компромиси със сигурността не правят.

Министърът на транспорта Ивайло Московски разпореди незабавна, цялостна проверка на фирма „Юнион Ивкони". Резултатите от проверката ще бъдат предадени на прокуратурата.

Заради предстоящия зимен сезон Автомобилната администрация ще засили проверките на автобусите. Според проверяващите правилата за път и почивка често се нарушават, като дори се случва да се ползват по две карти, които отчитат продължителност на шофирането и скоростта.

Автобусите трябва да имат ограничител, който да не позволява скорост над 100 километра в час. Според пътни инспектори, ако въпросното устройство е отстранено, това трудно се установява.

Изискването е след всеки 9 часа шофиране шофьорите на автобуси да почиват най-малко 11 часа. Работата на всеки шофьор може да се проследи чрез електронната карта, която е лична и отчита не само отработените часове и почивките, но и изминатите километри и скоростта. И това ограничение оказва се може да бъде заобиколено - шофьори ползват по две карти.

От Сдружението на автобусните превозвачи признават, че имат проблем с кадрите, но има и парадокс - ако дадена фирма не успее да изпълни заявен курс, ще бъде глобена.

И от МВР настояха за организация, която да даде време за почивка на шофьорите.

Според експертите не би трябвало да е възможно двама шофьори да се сменят на своя отговорност, без това да знаят дежурните диспечери.

При две сериозни нарушения на правилата превозвача може да изгуби лиценза за извършване на превози.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.