-
08 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6795
GBP / BGN 2.2411
CHF / BGN 2.0885- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
Dacia, истинска история на успеха
05 Март 2014 | 07:37
/КРОСС/ Давайки ясно обещание за простор, надеждност и достъпност, Dacia спечели доверието на клиентите и се доказа на автомобилния пазар.
Dacia разработи предлагане, съобразено с различните нужди на клиентите на различните пазари:
- В Европа марката позволи на клиентите с по-ниски доходи да си купят нов автомобил - често за пръв път,
- В Евромед региона Dacia подкрепи икономическия преход, правейки достъпа до автомобилния пазар по-демократичен.
Окуражавайки разумната покупка, Dacia допринася за промяна на клиентските нагласи. (изследване TNS Sofres 2013). Това се отразява и в силно привързване към марката, което води до високи нива на завръщащи се клиенти и препоръки.
"Нашите клиенти могат да бъдат разпознати по способността им да разграничават същественото от ненужното, не само при покупка на автомобил, но също и при други области. През 2005 лансирахме Dacia в Европа със слогана „Бъди логичен, бъди Logan". Оттогава гамата на Dacia се разшири и сега включва седем модела, но това състояние на духа е по-реално от всякога за 2,7 милиона клиенти на Dacia."
Рено Пирел - Маркетинг директор, Dacia
Поредна година на растеж за Dacia
През 2013 Dacia увеличи продажбите си с 19,3% до почти 430 000 бройки, стимулирани от успеха на Duster и обновяването на гамите на Logan и Sandero.
Dacia продължи да се развива през 2013, навлизайки в шест нови държави: Великобритания, Ирландия, Норвегия, Дания, Кипър и Малта.
Представена в 43 страни, Dacia надгражда скорошното обновяване на гамата си, за да продължи да развива успеха си.
"Обновяването на гамата на Dacia и развитието на нашата мрежа направи възможно преследването на търговския успех в нови страни, като едновременно с това ни позволи да консолидираме позициите си на съществуващите пазари."
Рафаел Тругьор - Маркетинг директор, Dacia
Рекордни продажби в Европа
През 2013 Dacia увеличи пазарния си дял по-бързо от всеки друг автомобилен производител. Изкачвайки се едно място в класациите, компанията е 16-а в Европа и 5-а във Франция.
Dacia записа рекордни продажби в Европа, като регистрациите се увеличиха с 26% спрямо предходната година.
Dacia отчете силен ръст на много пазари, особено във Франция (+11,0%), Испания (+80,9%), Португалия (+74,0%) и Холандия (+49,0%).
Във Франция Dacia се изкачи едно място до петата позиция в PC/LCV пазара.
Dacia нареди четири от моделите си в Топ 3 по продажби на физически лица:
- Duster е No.1 SUV в сегмент С;
- Sandero е No. 3 хечбек в сегмент В;
- Lodgy е No. 2 компактен MPV в своя сегмент;
- Dokker е No. 2 сред автомобилите, предназначени за активен отдих.
В Испания марката записа невероятни показатели. Регистрациите там нараснаха с 80,9% спрямо предходната година. Tова прави Dacia една от Топ 10 марки през 2013. Sandero бе най-продаваният автомобил на физически лица.
Във Великобритания, където марката дебютира през януари 2013, Dacia вече записа 17 146 регистрации за пазарен дял от 0,7%. Според Autocar Magazine, Dacia е постигнала най-добрия резултат през първата година за нова марка във Великобритания.
Dacia, пазарен лидер в три държави от Евромед региона
Dacia продължава своя прогрес в Евромед. Марката се разраства в Турция, Мароко и Румъния, а сега е No.1 в България.
В Турция Dacia изпревари установени брандове, за да заеме 8-а позиция на този пазар. Основавайки се на пробива, направен от Lodgy (лидер в сегмента) и Dokker, тя има пазарен дял от 4,3%.
През януари Dacia бе отличена като „Най-бързо разрастващата се марка за лекотоварни автомобили" от Асоциацията на автомобилните дистрибутори в Турция.
В страните от Евромед продажбите нараснаха със 7,4% през 2012, като само през декември ръстът е над 17%.
No. 1 в Румъния и Мароко, Dacia продължава с прогреса
В Румъния Dacia увеличи пазарния си дял с 5,4 пункта през 2013 спрямо предходната година, на пазар, който се сви със 7%.
С пазарен дял от 31,7% Dacia запази лидерската си позиция.
В Morocco Dacia увеличи пазарния си дял с 4,4 пункта до 25,2%. Logan, най-продаваният пътнически автомобил от 2006, продължава да се радва на огромен успех. Dokker и Duster бяха трети и четвърти в класирането на най-продаваните автомобили в Мароко.
В България Dacia изпревари дългогодишните лидери с пазарен дял от 10,9%.
Sandero и Duster се нареждат на втора и четвърта позиция сред пътническите автомобили, докато Dokker е No. 1 в LCV сегмента. През декември 2013 Dokker Van бе отличен с приза „Ван на годината" от Прес-Автоклуб България.
Жури от над 50 журналисти предпочете Dokker пред конкурентите му, основавайки се на следните критерии: дизайн, двигатели, функционалност, безопасност, цена и текущи разходи.
"Бяхме много горди да получим наградата „Ван на годината". Това отличие отразява не само качествата и успеха на Dacia Dokker, но и ангажимента на нашите служители да развиват марката Dacia в България."
Пламен Кяйчев - Продуктов мениджър Dacia, България.
DACIA, НАД ЕДИН МИЛИОН ФЕНОВЕ ВЪВ FACEBOOK
Ентусиазмът на общността от Dacia фенове отразява търговския успех на марката.
През ноември 2013 Dacia отпразнува 1-милионния фен във Фейсбук, което е илюстрация за привлекателността на марката.
Dacia присъства в социалната мрежа от 2010 и сега има международна страница и 20 местни страници. Само турската страница има над 426 000 фена, следвана от румънската с 272 000 фена.
Dacia осигурява ексклузивно съдържание и забавни дейности за своята общност, каквото бе състезанието "New Duster", организирано през ноември 2013 на испанската, полската и международната страници. Това събитие генерира още повече Фейсбук приятели, увеличавайки броя им на 1 400 000 в началото на 2014.
Социалните мрежи са прекрасен начин да бъдеш във връзка с феновете докато дойде време за истинските срещи, каквито се Dacia пикник във Франция (15 000 участника през 2013) или плажната обиколка в Мароко.
DACIA АВТОМОБИЛИ ОТ НОВО ПОКОЛЕНИЕ
Лансирането на Lodgy през март 2012 отбеляза появата на ново поколение автомобили Dacia. Тези автомобили от второ поколение запазват качествата, записани в ДНК-то на Dacia, и стоящи в основата на успеха и доверието към марката: ненадминато съотношение обем/цена, надеждност и опростена гама. Едновременно с това, второто поколение модели предлагат по-атрактивен дизайн, модерни характеристики, искани от клиентите, и нови двигатели.
Нова идентичност на марката
С новия си дизайн Dacia придобива по-силна идентичност, видим във всички автомобили.
По-съвременен екстериорен дизайн
Автомобилите Dacia се сдобиха с нова предна част, с решетка, която свързва фаровете, създавайки чувство за широчина. Две хоризонтални ленти във вътрешноста на решетката засилват впечатлението за сила, добавяйки модерен нюанс. Светлините са по-фино изработени, което също допринася за модерния изглед на автомобила. Фаровете и решетката са станали едно цяло, като дизайнът на предницата се подчертава от използването на черен цвят.
Страничният облик остава семпъл, с изваяни калници, подчертаващи здравината на автомобила. По-широките следи и по-големи колела (15 и 16 цола за версията Stepway) дават на автомобилите по-мощна стойка.
"Новият дизайн на гамата на Dacia е модерен и динамичен, но със същия взискателен подход към формата. Линиите са фино изработени, но без излишни украшения. Затворете очите си и все още може да видите как изглежда. Едновременно опростен и емблематичен."
Дейвид Дюранд - Шеф „Дизайн", Dacia гама
Новото поколение автомобили Dacia възприема по-динамичен облик, с нови металик цветове за купето, разширяващи основната гама: Cendré Beige и Minéral Blue за Lodgy и Dokker, Persan Blue ̶ нов нюанс ̶ за новия Logan и Sandero, Azurite Blue, предназначен специално за Sandero Stepway, и Comète Grey, предлагащ се за новия Duster.
Изкачвайки се нагоре в гамата, автомобилите придобиват по-атрактивни нови материали. Някои автомобили вече се предлагат с хромирани детайли, например ауспуховия накрайник.
По-атрактивен интериор
Същото стилно развитие се открива в интериора на автомобилите Dacia.
Всички автомобили в гамата на Dacia споделят редица характеристики, които подчертават споделения подход към дизайна: кръгли вентилационни отвори, интегрирано във волана лого и дръжки на вратите.
Новите модели се отличават с идентична централна конзола с модерен дизайн, с хромирано облицоване на контролните прибори (в зависимост от версията).
Що се отнася до екстериора, по-високите нива на оборудване се сдобиват с оборудване, характерно за по-високия сегмент, като използването на черен гланц. Графичният дизайн на седалките се променя, за да отразява различните нива на оборудване, с плат с по-високо качество.
Единственото изключение от правилото е Duster със своята променена предна част, подчертаваща стойката му на пътя и оф-роуд характера му. Вътре, той веднага се идентифицира като 4X4, с нова приборно табло и централна конзола с вертикални ограждения, подчертаващи здравия облик на модела.
Щедри, споделени характеристики
Новото поколение автомобили на Dacia идват с още повече функции и оборудване, очаквани от клиентите, на цена, която остава все така атрактивна.
Всички подели в гамата на Dacia сега се предлагат с две мултимедийни системи.
- Dacia MEDIA NAV, мултимедийна навигационна система с голям сензорен дисплей. Лесна и интуитивна за употреба, големият 7-инчов (18 см) сензорен екран и началната й страница позволяват на потребителите да навигират лесно между шестте функции на меню страницата: радио, медия, телефон, карта, навигация и параметри.
Dacia MEDIA NAV включва Bluetooth® технология за осъществяване на безжични телефонни разговори или слушане на музика, и навигационна система с 2D или 3D (изглед птичи поглед) дисплей. Личните преносими устройства, като телефон или MP3 плеър, могат да се включват в USB порт или жак, разположен върху панела на централната конзола за по-ергономично използване.
- Dacia Plug&Radio е основна, опростена и ефикасна мултимедийна система, съставена от радио, CD плеър, съвместим с MP3 формат, Bluetooth® свързаност и USB и AUX входове върху панела на централната конзола.
Характеристики, насърчаващи комфорта по време на управление
Сега всички автомобили в гамата се предлагат стандартно, още от първото ниво на оборудване, със сервоуправление на волана за подобрен комфорт при управление.
Пълна гама приборни инструменти на таблото. Всички автомобили в гамата на Dacia вече се предлагат с нов функционален, ергономичен приборен панел с три уреда, отговаряйки на по-високите стандарти за качество. В зависимост от версиите, те показват външната температура, часа, стрелките на мигачите и пълен бордови компютър (в зависимост от версията), отчитащ моментния и среден разход, оставащ пробег в литри и километри, измината дистанция от последно зареждане с гориво и дистанция до следващо планирано сервизно обслужване.
Новото поколение автомобили Dacia идват с ново оборудване: ограничител на скоростта, круиз контрол, паркинг сензор за движение на заден ход и автоматично заключване на врати, когато автомобилът потегли.
Акцентирано е поставено върху сигурността, като всички модели са снабдени с авариен спирачен асистент (EBA) и ABS анти-блокираща функция.
Електронната програма за стабилност е стандартна за повечето модели (опционна за базовото ниво на Lodgy и налична с ниво Ambience за Dokker).
Всички версии на Duster, оборудвани с ESC, са снабдени и с асистент за потегляне по наклон. Tази функция улеснява потеглянето на автомобил по наклон нагоре, поддържайки налягането в спирачките за две секунди, за да се осигури време на водача да премести крака си от педала на спирачките върху педала на газта.
Ако шофьорът не направи нищо за тези две секунди, асистентът за потегляне по наклон постепенно отпуска спирачното усилие, за да може автомобилът да може да се движи.
Ревизирана, модерна двигателна гама
Скоростта на разширение и обновяване на двигателната гама илюстрира способността на Dacia да разработи предложение, което отговаря на нуждите на клиентите.
Модерни, ефективни бензинови двигатели
TCe 90
Ефикасният TCe 90 двигател се вгражда в Logan, Logan MCV, Sandero и Sandero Stepway. Той съчетава управляемост с ограничен разход на гориво и CO2 емисии, за по-ниски експлоатационни разходи. Със своето ултра-нискоинерционно турбо и променливо газоразпределение, този 898-кубиков, 3-цилиндров бензинов двигател генерира 66 kW (90 к.с.) при 5250 об/мин. С въртящ момент от 135 Нм, налични от най-ниските обороти (90% от 1650 об/мин), този двигател предлага плавно, отзивчиво и енергично шофиране. Пробегът е почти 30% по-добър спрямо предшественика му, 1,6 MPI 90.
TCe 115
Предлагащ се за Dokker, Dokker Van и Lodgy, двигателят TCe 115 е първият турбо двигател с директно впръскване на горивото на Renault group. Със своя олекотен алуминиев блок, той е произведен за по-леки автомобили. Ефикасен и управляем, с оптимизиран капацитет (1,2 л) и мощност 115 к.с., той предлага динамични нива, сравними с 1,6-литров двигател. Въртящият му момент е 190 Нм, еквивалентен на 2,0-литров мотор, от които 90% са налични от 1500 об/мин и 100% между 2000 и 4000 об/мин, гарантирайки мощно ускорение. TCE 115 обединява нисък разход с ниски CO2 емисии.
TCe 125
Достъпен за пръв път за новия Dacia Duster, двигателят TCe 125 е едновременно мощен и плавен. Генерирайки 125 к.с. с въртящ момент от 205 Нм при 2000 об/мин, този турбо бензинов двигател комбинира мощно поемане и ускорение от ниски обороти.
TCe 125 е и гориво-ефективен, с ниски експлоатационни разходи. Разходът на гориво се контролира и не се налага сервизиране на ангренажната верига. Куплиран със 6-степенна скоростна кутия в новия Duster, той предлага отзивчива динамика, намалявайки едновременно разхода на гориво и CO2 eмисиите.
Ново поколение 1,5 dCi дизелов двигател: дори по-високи стандарти по отношение на динамика и горивна ефективност
1,5 dCi вече спечели признание за своята надеждност, динамика и разход на гориво, и е най-продаваният двигател на Renault Group. Днес, той е допълнително подобрен. Моделът от последно поколение е снабден с по-ефикасна система за впръскване на горивото и турбокомпресор, увеличаващ въртящия момент с 20 Нм. Удоволствието от шофирането е допълнително подобрено, а CO2 eмисиите се държат на къси юзди.
Двигателят 1,5 dCi е наличен във версии със 75 и 90 к.с. в цялата гама, и 90 и 110 к.с. да Lodgy и новия Dacia Duster.
Най-пълната LPG гама на пазара
Заради атрактивната цена на литър LPG, Dacia продължава да насърчава този тип гориво като отлична алтернатива за ниски експлоатационни разходи.
Цялата Dacia гама (с изключение на Sandero Stepway) може да се движи на LPG, в зависимост от пазара, на който се продава.
Новият Logan, Logan MCV и Sandero идват с 1,2 16V 75 LPG двигател. Dacia Duster 4x2 се предлага с бензин/LPG версия - 1,6 16v 105 LPG, за Duster - нива на обзавеждане Ambiance и Lauréate (в зависимост от държавата).
1,6 MPI 85 LPG бензиновия/LPG двигател се предлага за Lodgy и Dokker.
DACIA, ОБЕЩАНИЕ ЗА НАДЕЖДНОСТ
Надеждност, базирана на опита на Renault group
Dacia се нарежда сред най-надеждните марки през 2013 в списъка на 20-те най-популярни марки във Франция (изследване за надеждност, проведено от списание Auto Plus - съотношение на брой повреди спрямо броя на автомобилите, влизащи в сервиз от 2005).
Dacia се възползва от опита на Renault group в сферата на качеството, както и от подсилените процеси и стандарти на Renault-Nissan Alliance.
Подобно на всички производствени мощности на Групата, заводите в Казабланка, Танжер и Питещи изпълняват Renault Production Way. Tози подход, общ за всички заводи на Renault, включва прилагането на строги производствени стандарти за задоволяване на едно ключово изискване: висококачествени продукти.
Dacia се възползва и от надеждността на двигателите на Алианса, като 1,5 dCi например, най-продаваният двигател на Алианса, реализиран в над 1 млн. бройки през 2013.
Едновременно с това, новият Dacia Duster се възползва от опита на Nissan с 4х4 автомобилите.
Dacia отговаря на предизвикателството надеждност, но на конкурентна цена
За трета поредна година, проведеното от френското списание Que Choisir проучване за надеждност определя Dacia за автомобилният производител, чийто коли са най-евтини за сервизиране. Проведено през февруари 2014, проучването е обхванало 20 000 шофьори в Белгия, Испания, Франция, Италиа и Португалия.
Тези резултати отразяват непрестанните усилия на Dacia да даде на клиентите:
- автомобили, оборудвани с нови, модерни, гориво-ефективни двигатели,
- много конкурентно следпродажбено обслужване (части и услуги),
- отлична остатъчна стойност,
- и цена за покупка, която остава непроменена, въпреки че новите автомобили в гамата са обновени и по-добре оборудвани.
Спокойствие при експлоатация и сервизиране
Заводската гаранция от 3 години/100 000 км се предлага за всички модели в гамата. Гаранцията включва сервизиране във всяко дилърство в мрежата и висококачествени ремонти с оригинални части.
И за още по-голямо спокойствие, Dacia предлага също и договори за удължаване на гаранцията.