• 11 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6697
  •  GBP / BGN 2.2350
  •  CHF / BGN 2.0956
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Столетницата платила за лични данни на 2 млн. души, за да спечели вота?

Столетницата платила за лични данни на 2 млн. души, за да спечели вота?

/КРОСС/ Скандална кореспонденция между БСП и частна фирма преди изборите през 2009 г. бе изпратена от анонимен подател до няколко медии.

От документите, чиято автентичност все още не е удостоверена, става ясно, че преди изборите БСП е наела БГ фирма със собственик чужденец, която да й направи колцентър за масово агитиране по телефона на избиратели над 55 години. За целта на проекта, определен като "телемаркетинг услуга", със знанието на БСП незаконно са използвани личните данни на 2 000 000 българи.

Разходите по колцентъра с персонал 150 души са били 773 760 лева, а координатор от страна на червената партия е бил днешният депутат Кирил Добрев, пише OFFNews.

Изпратените до медиите файлове са от кореспондеция между Добрев и шефа на фирмата Джонатан Гладуиш - съпруг на тв водещата Нана и бивш директор "Международни колцентрове" към БТК. От писмата става ясно, че фирмата е избрана, защото може да предложи лични данни на 2 млн. българи. В резюме по проекта се препоръчва сключване на договор именно с компанията "60К" АД, а въпросната база данни се изтъква като предимство номер 1, защото "такива бази са притежание на банки и телекомуникационни компании като БТК, МТел, които не са склонни да ги предоставят на трети лица". Посочва се, че "пазарната цена" на подобно количество лични данни е 4 млн. лева.

В доклад, аргументиращ необходимостта от сделката, е записано, че "телефонни указатели не могат да бъдат използвани, тъй като информацията в тях не съдържа ЕГН и сегментация не може да бъде предприета".

Целта на партийната поръчка е именно такава - да се отсеят избиратели над 55-годишна възраст, да им се звъни вечерно време и ако се окаже, че се колебаят за кого да гласуват, да се направи опит да се "стимулират допълнително". В деня на изборите, когато по закон е забранена политическата агитация, също трябва да се звъни, сочат изричните заръки на червените.

Пред OFFNews от фирмата „60K" признаха, че са участвали в кампанията на левицата. От компанията на Гладуиш обаче отказаха да коментират в детайли поръчката, с мотив, че пазят конфиденциалността на всичките си договори с клиенти. „Участвахме за кратко и всъщност приключихме с тази кампания доста преди деня на парламентарните избори", заявиха оттам.

Действително, в документите, с които OFFNews разполага, последният отчетен от фирмата ден с обаждания към потенциални избиратели, е 10 юни, а изборният ден през 2009 г. беше на 5 юли. От компанията обаче не дадоха обяснение как е попаднала в тях базата с лични данни.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

Анонимният подател да не е Цецо Ухото.

29.11.2013 23:21:15

Анонимен

Много ми е чудно,защо вместо да отговорят къде потънаха 30 млн.евро от миналата година (получени от ЕС на бежанците), за скандала Мишо бирата или съдебната сага на Цветанов, ГЕРБ търсят компромати.... Няма да им помогнат,защото въпросите към тях продължават да висят и обществото чака отговор!

29.11.2013 17:50:17

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.