• 24 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8303
  •  GBP / BGN 2.2757
  •  CHF / BGN 2.0011
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 13°C

Цао Фей и Джон Балдесари създават следващите автомобили от серията BMW Art Car

Цао Фей и Джон Балдесари създават следващите автомобили от серията BMW Art Car

/КРОСС/След участието на Джени Холцер (1999 г.), Олафур Елиасон (2007 г.) и Джеф Кунс (2010 г.), съвременната история на серията BMW Art Car продължава. По случай 40-годишнината на проекта, жури от изтъкнати директори на музеи и куратори избра двама международно признати творци, всеки от които да създаде по един автомобил. Китайската мултимедийна художничка Цао Фей (родена 1978 г.) и американският художник Джон Балдесари (роден 1931 г.) ще бъдат съответно най-младият и най-възрастният участник, представени в колекцията. На 19-ти ноември и в присъствието на творците, Иън Робъртсън, член на управителния съвет на BMW AG, обяви сътрудничеството в музея „Соломон Гугенхайм" в Ню Йорк пред 150 подбрани гости. И двамата творци ще създадат свои произведения от новото BMW M6 GT3 през следващата година. Новият дизайн на автомобилите ще бъде представен в музеи през 2017 г., като те ще трябва да се докажат и на пистата. „По случай 40-годишнината на колекцията BMW Art Car, време е да погледнем към бъдещето. Колекцията въплъщава културния ангажимент на BMW Group - нейните автомобили изразяват комбинацията от модерни технологии и вдъхновяващо изкуство. Гордеем се, че разширяваме серията с две творби от толкова известни художници" - коментира Иън Робъртсън по време на представянето.

„Изключително се вълнувам, че мога да се присъединя към впечатляващия списък с творци, които са създавали BMW Art Car. Ускорението - концепция, която ми напомня за желанието ми за скорост като атлет в дните на „Пионерското движение" - е дълбоко свързано с вплетените съвременни взаимоотношения между скоростта, енергия и държавата." - каза Цао Фей.

„За мен е чест толкова много уважавани от мен колеги да ме препоръчат като художник, който да участва в BMW Art Car. Създаването на изкуство, което съществува извън музея, е важно за мен и трябва да бъде цел на всички артист. Това определено ще бъде „най-бързата" ми творба до момента." - каза от своя страна Джон Балдесари.

Със своя ангажимент Цао Фей и Джон Балдесари ще се присъединят към списъка с изтъкнати художници като Александър Колдър, Франк Стела, Рой Лихтенщайн, Анди Уорхол, Робърт Раушенбърг и Дейвид Хокни.

Експертите, в журито са Ричард Армстронг, директор на музея „Соломон Гугенхайм" (Ню Йорк), Крис Деркон, директор на „Тейт Модърн" (Лондон), Хуан Гайтан, директор на музея на съвременно изкуство „Тамайо" (Мексико Сити), Габриеле Хорн, директор на KW институт за съвременно изкуство (Берлин), Удо Кителман, директор на Държавните музеи на Берлин, д-р Матиас Мюлинг, директор на градската галерия „Ленбах" (Мюнхен), Ханс Улрих Обрист, съдиректор на галерия „Сърпентайн" (Лондон), Шветал А. Пател, Kochi-Muziris Biennale (Индия), Беатрис Руф, директор на музея „Стеделийк" (Амстердам), Биси Силва, директор на Център за съвременно изкуство (Лагос), Филип Тинари, директор на центъра за съвременно изкуство „Уленс" (Пекин) и Адам Д. Уайбърг, директор на музея за американско изкуство „Уитни" (Ню Йорк).
По отношение на номинациите журито коментира своя избор: „Убедени сме, че и двамата номинирани творци могат да добавят, със своите отличителни подходи, уникални и нови аспекти към колекцията BMW Art Car. Цао Фей е един от най-обещаващите и дръзки творци от Китай на своето поколение. По отношение на работата ѝ по 18-тия BMW Art Car очакваме с нетърпение да видим как ще превърне автомобила в творческа част от нейната паралелна вселена. Джон Балдесари е голям иноватор и кръстник на цялата арт сцена в Ел Ей. Като „сериен" изобретател, той не спира да ни изненадва и с нетърпение очакваме да видим изненадата, която ще подготви за 19-тия автомобил BMW Art Car."

През 2016 г. BMW M6 GT3 ще застане начело на гамата от автомобили, които се предлагат в клиентската състезателна програма на BMW. Той се задвижва от 4,4-литров V8 двигател с технология M TwinPower Turbo, който е леко модифициран за използване в моторни състезания. Агрегатът има сух картер и мощност до 585 к.с.,като целият автомобил тежи по-малко от 1300 кг. Останалите технически характеристики включват концептуално „transaxle" задвижване, шестстепенна секвенциална състезателна трансмисия и високоефективна електроника за моторни състезания. Аеродинамичните показатели на шасито са оптимизирани в аеродинамичния тунел на BMW. Инженерите педантично са работили върху прецизната настройка на BMW M6 Купе, който е използван като платформа за новия автомобил и дори без модификации е бил идеално подготвен за пистови състезания.

Йенс Маркуард, директор на BMW Motorsport: „Невероятно е, че традицията на серията BMW Art Car ще бъде продължена с BMW M6 GT3. Моторните състезания и BMW Art Car винаги са били много тясно свързани. Нашите състезателни автомобили със специален дизайн на известни художници имат легендарен статут сред обществото. Убеден съм, че същото ще бъде вярно за произведенията на Цао Фей и Джон Балдесари. В природата ни е да искаме да се борим за победи с автомобилите BMW M6 GT3 Art. Комбинацията от изкуство и динамиката на пистата е наистина уникална."

От 1975 г. насам художници от целия свят създават автомобили за серията BMW Art Car, като използват за база актуални модели на BMW. Началото на колекцията е поставено, когато френският пилот и любител на изкуството Ерве Пулен в сътрудничество с тогавашния директор на BMW Motorsport Йохен Неерпаш канят своя приятел и художник Александър Колдър да превърне автомобил в произведение на изкуството. Резултатът е BMW 3.0 CSL, който през 1975 г. се състезава в „24-те часа на Льо Ман" и мигновено се превръща в любимец на зрителите: на бял свят се появява колекцията BMW Art Car. През 2010 г. най-новото попълнени към колекцията - автомобил, създаден от Джеф Кунс, е представен в център „Жорж Помпиду" в Париж. Автомобилите от BMW Art Car са изложени не само в техния роден град в музея на BMW в Мюнхен, но пътуват по света за изложби и посещават музеи в Азия, Европа и Северна Америка.

В продължение на вече повече от 40 години BMW Group е инициира и е участва в над 100 културни проекта в цял свят. Компанията поставя основния акцент в своя дългосрочен ангажимент върху модерното и съвременно изкуство, джаза и класическата музика, както и върху архитектурата и дизайна. През 1972 г. художникът Герхард Рихтер създава три големи картини специално за фоайето на централата на BMW Group в Мюнхен. Оттогава творци като Анди Уорхол, Рой Лихтенщайн, Олафур Елиасон, Джеф Кунс, Зубин Мета, Даниел Баренбойм и Анна Нетребко си сътрудничат с BMW. Компанията също така ангажира известни архитекти като Карл Шванцер, Заха Хадид и студиото Coop Himmelb(l)au да проектират важни корпоративни сгради и заводи. През 2011 г BMW Guggenheim Lab - глобална инициатива на Фондацията „Соломон Гугенхайм", музеят „Гугенхайм" и BMW Group - отбеляза световната си премиера в Ню Йорк. BMW Group приема за даденост абсолютната творческа свобода във всички културни събития, в които участва - това е същото толкова важно за революционни артистични творби, колкото е за големи иновации в един успешен бизнес.

&feature=youtu.be

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.