• 19 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8036
  •  GBP / BGN 2.2826
  •  CHF / BGN 1.9846
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 15°C

От 2017 г. подаването на документите за нова лична карта или паспорт ще става и по интернет

От 2017 г. подаването на документите за нова лична карта или паспорт ще става и по интернет

/КРОСС/ Нова система за издаване на лични документи одобри правителството в петък по предложение на вицепремиера Румяна Бъчварова.

Издаването на документите вече ще става централизирано, каза след заседанието на МС Бъчварова. Подаването на документите за нова лична карта или паспорт ще става и по интернет.

След като са готови, документите ще бъдат доставяни до човека, на когото са издадени. Това ще може да става както лично до него, така и до гише в населеното място, на което да получи документите си. Ще бъдат направени 29 централизирани пункта за доставка на личните документи, на които готовите лични карти и паспорти ще може да бъдат получавани. Те ще са част от планираното от Бъчварова Държавно предприятие „Център за предоставяне на услуги", в което ще се прехвърлят досегашните паспортни служби на МВР.

В новите лични карти ще бъде вграден безконтактен чип, в който ще е записана електронна идентификация на всеки българин. Тя ще служи както за работа с електронното правителство, така и за преминаване на гранични пунктове, без да се налага сегашната физическа проверка на документите.

Новата система трябва да заработи след 14 месеца, предвижда решението на Министерския съвет. През това време трябва да се направи обществена поръчка за нов печатар на личните документи. Сегашният договор със Siemens изтича през 2016 година. Новият договор за изработването на личните документи също ще е с 10-годишен срок.

Новата система би трябвало да направи обществената поръчка по-евтина от сегашния договор за 100 млн. евро. Така щяло да стане възможно цената на новите документи да остане на сегашните нива, въпреки че заради чипа в тях производството им ще е по-скъпо. В личните карти ще трябва да има и втори чип, в който по желание да може да се записва електронен подпис. Издаването на новите лични карти трябва да започне от 2017 година.

Ще бъде направен и електронен регистър на издаваните пълномощни, обяви още вицепремиерът Румяна Бъчварова. Това трябва да намали злоупотребите с пълномощни, защото ще може да бъдат проверявани лесно, обясни тя.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

в 2017 година краво, ти може да не си жива

27.11.2015 19:53:14

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.