• 25 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8303
  •  GBP / BGN 2.2757
  •  CHF / BGN 2.0011
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 10°C

Системният нарушител на пътя "влиза" в Закона

Системният нарушител на пътя "влиза" в Закона

/КРОСС/ Терминът "системен нарушител" трябва да се въведе в Закона за движение по пътищата, защото участниците в движението, които повтарят ежедневно нарушенията си, се разглеждат еднакво с онези, които извършват по-незначителни или инцидентни нарушения. Това заяви Георги Гълъбов - член на Института за пътна безопасност пред Дарик.

По данни на МВР само за изминалия месец януари е имало 476 тежки катастрофи и 17 000 нарушения. Това е в пъти повече от януари миналата година. Едно от предложенията за промяна на действащия закон за движение е той да бъде разделен на три отделни: за движение по пътищата, за пътните превозни средства и закон за водачите на моторни превозни средства.

Над 11 български институции отговарят за спазването на Закона за движение по пътищата. И туй като си споделят вината, си споделят и задълженията, което води до хаос и що се отнася до пътищата - до човешки жертви. Това обясниха от Института за пътна безопасност на обществено обсъждане. Едно от предложенията за промяна на закона за движение е въвеждането на "системен нарушител".

"Ежегодно губим близо 700 души, между тях и деца, това е по двама души на ден. Губим ги без да сме във война. На всеки се случва да наруши закона или правилника, всеки може да се озове в такава ситуация. Ако държавата хвърля всичките си усилия в това да спре всяко нарушение и да обхване целия този сектор, това ще бъде тотален провал", разсъждава Гроздан Караджов - член на Института.

Кой е този, който пречи на всички усилия за намаляване на жертвите и за безопасното движение по пътищата? Това е системният нарушител според Караджов.

"Предлагаме да бъде излекуван този недъг на досегашната ни уредба и да се въведе, че във всеки един случай, в който нарушител, който в разстоянието на една година от влизането в сила на наказателното му постановление, извърши три, каквито и да е, нарушения, то този нарушител да бъде третиран като системен нарушител. И към него да се прилагат по-строги наказания и да му се отнема свидетелството за правоуправление", обясни още Караджов.

Що се отнася до разделението на Закона за движение на три отделни - професорът по административно право Димитър Костов е скептичен. "Три закона, които имат еднакъв обект на въздействие и регулиране на обществени отношения. Ние имаме и Закон за пътищата. Колко стават, ако ги преброим", запита юристът и допълни, че подкрепя идеята да се кодифицират нещата.

Той напомни, че Законът за движение за пътищата е свързан с правото на защита на гражданите, записано в Конституцията.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.