• 08 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8206
  •  GBP / BGN 2.2720
  •  CHF / BGN 2.0019
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 16°C

Зелената богиня наелектризира Париж

Зелената богиня наелектризира Париж

/КРОСС/Когато такава кола мине по улицата, хората веднага обръщат глава, вадят телефоните, снимат и бързат да споделят кадрите в интернет. В ерата на социалните мрежи новините в автомобилния свят се разпространяват със скоростта на Люис Хамилтън. А появата на прототипа DS E-Tense по булевардите на Париж е сериозно събитие и предизвика съответното вълнение в реалното и виртуалното пространство. Защото колата изглежда така, сякаш пристига от бъдещето. Тя е като космически кораб от чужда галактика сред останалите превозни средства.

Подобни концептуални модели може да се видят по световните автомобилни изложения, но обикновено не излизат от щандовете и никога не помирисват асфалта, тъй като изобщо не влизат в серийно производство. Смелите конструктори на младата луксозна марка DS във френската група PSA (на Peugeot и Citroen) обаче пуснаха на улицата прототипа E-Tense и с този електрически куршум улучиха няколко заека. Едновременно афишираха и подпечатаха сериозните си намерения съвсем скоро да лансират ефектна серийна спортна кола с електрическо задвижване, показаха на широката публика как ще изглежда тя и бъдещите модели на DS, събраха ценни данни, мнения и обратна връзка.

Точно в този зрелищен вид концептът E-Tense едва ли ще се появи за продажба в шоурумите. Но още през пролетта на изложението в Женева може да се очаква автомобил с подобни дизайнерски белези и сходна техника. Това ще бъде доказателство, че в DS действат бързо и претворяват идеите си в дела, тоест E-Tense не е само упражнение за дизайнерите. За един премиум производител е от стратегическо значение да притежава в гамата си кола мечта, която да се превърне в емблема и икона на марката. Такава, каквато през 60-те и 70-те години на миналия век беше DS за Citroen - красива, авангардна, иновативна и изпреварваща времето си. Затова французите я наричаха "богиня" (от произнасянето на името DS като "La Deesse" - в превод: "богинята"). Нейната наследничка също изглежда божествено и неповторимо в специалния маслиненозелен цвят на зехтин, който е разработван в продължение на три месеца и е нанесен върху каросерията в осем слоя. Голямата радиаторна решетка е като произведение на изкуството със своята структура на медена пита. Същите геометрични форми присъстват и в интериора. Френските инженери го наричат "параметричен дизайн" (каквото и да значи това понятие) - изглежда като игра на различни по размери геометрични фигури.

При изработването на каросерията са използвани леки и здрави карбонови сплави. Някои детайли са произведени на 3D принтер, което обяснява тяхната прецизност и трудния за изпълнение дизайн. Отличната аеродинамика е постигната със средства от електрическата "Формула Е". В набиращото скорост и популярност състезание френският автомобилен производител участва успешно съвместно с предприемача Ричард Брансън с отбора DSVirgin Racing, който завърши на трето място при конструкторите в изминалия сезон. Подобно на болидите, дъното на концепта E-Tense е с равна повърхност и с два въздушни канала за по-ефективно охлаждане на спирачките и по-добро сцепление. В пода са интегрирани батериите с капацитет 53 кВтч за нисък център на тежестта и оптимално разпределение на теглото в съотношение 45:55 между предната и задната ос. Задвижващата система на прототипа се състои от два електромотора (един отпред и един отзад) с обща мощност 402 конски сили и въртящ момент 512 Nm. При всяко докосване на педала на газта реакцията е светкавична и автомобилът полита напред. За оптимално оползотворяване на мощността служат системата за векторно разпределение на въртящия момент и електронно контролираният блокируем заден диференциал.

В интериора дизайнерите на DS съчетават футуристичния дизайн с педантичното внимание към детайла и висококачественото изпълнение. Спортният волан от кожа и алуминий е с трапецовидна форма. Таблото и седалките са облечени с уникална кожена тапицерия, чиято изработка е отнела 800 часа ръчен труд. Всички контролни прибори са обединени в дигитален екран, който показва с ефектни графики параметрите от моментното използване на спирачките, мощността и въртящия момент. На централната конзола се намира скъп ръчен часовник на луксозната френска марка BRM с каишка от същата кожа като тапицерията и същия зелен цвят като каросерията. Дизайнерите на DS са хора с вкус и знаят, че часовникът трябва да пасва на автомобила, нали така?

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

Голяма работа. Щураците се радват на шарено.

23.07.2016 13:40:24

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.