-
13 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6672
GBP / BGN 2.2309
CHF / BGN 2.0956- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
FAA одобрява A350 XWB за „отвъд 180 минути” ETOPS
05 Май 2016 | 16:22
/КРОСС/ Федералната авиационна администрация (FAA) на САЩ, е одобрила Airbus A350-900 за ETOPS* (двигателна оперативност с удължен пробег) с над 180 минути време за отклонение. Това означава, че когато първите FAA-свързани оператори започват да приемат доставките на техните A350 през 2017 г. ще бъдат в състояние да обслужват нови отсечки без да ограничават маршрутите, в сравнение със стандартните 180 минути ETOPS време на отклонение. Също така това означава, че сега A350 XWB е одобрен както от EASA, така и от FAA за над 180 минути ETOPS.
Това одобрение на FAA, включва „ETOPS 180min" като основна спецификация, също така и разпоредби за „ETOPS 300min" - съответстващи на максимално отклонение на разстояние от 2 хил. морски мили (Nm) при скорост с един неработещ двигател и стандартни атмосферни условия. По-късно през тази година, след натрупване на допълнителен опит в процеса на експлоатация, ще бъде предоставено одобрение от FAA за „ETOPS 370min", което ще удължи максималното отклонение на дистанция до 2,500nm.
Опцията 300min ETOPS ще улесни по-ефективните презокеански пътища през Северния и среден Тихоокеански регион - като например от Югоизточна Азия до САЩ и от Австралия до САЩ. В същото време, оператори, ползващи съществуващите маршрути (в момента с до 180 минути време за отклонение) ще бъдат в състояние да извършват повече гориво-ефективни полети с по-ниски емисии на CO2, а също така им позволява достъп до повече летища, ако е необходимо отклоняване по маршрута.
Предоставянето от FAA на ETOPS сертификат преди доставката на A350 за базираните в САЩ оператори е доказателство за доверието на FAA в надеждността на самолетите и в операторите в САЩ, които скоро ще оперират с A350 XWB (включително: American Airlines, Delta Air Lines и United Airlines) - както и демонстрира представянето на този тип самолет с петте сегашни оператора от влизането му в експлоатация през 2015 година.
A350 XWB е изцяло новият член в средния клас от продуктовата линия на широкофюзелажните в семейството на Airbus. Видът поставя нови стандарти по отношение на пътнически опит, оперативна ефективност и рентабилност. Около 70 процента летателни часа на А350 ще бъдат ETOPS. В края на март 2016 г. A350 XWB е спечелил 777 поръчки от 41 клиенти по целия свят.
„ETOPS" е набор от правила, представени първоначално от International Civil Aviation Organisation (ICAO) в средата на `80-те години, за да позволи на търговските оператори с два двигателя да оперират по линии с отклонение над 60 минути летателно време от най-близкото летище, което преди това е разрешено само за оператори с повече от два мотора. Тези правила, наричани сега „EDTO" (Extended Diversion Time Operations), на ICAO са били преразгледани, за да позволят на операторите над 180мин време на отклонение. През 2009 г. Airbus А330 стана първият самолет сертифициран „отвъд 180 минути" от ETOPS, когато EASA пуска 240min сертификиция. Към днешна дата, двумоторните самолети на Airbus са натрупали над 17 милиона ETOPS летателни часа, 13 милиона от които са изпълнени от модел А330. Всичко настоящи оператори на А350 са или скоро ще започнат да функционират по ETOPS.