- 01 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.7973
- GBP / BGN 2.3352
- CHF / BGN 2.0780
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Чобанов: Още през 2011-а Кутев предложи стратегия за овладяване на Фейсбук
17 Декември 2013 | 08:23
/КРОСС/ Аз нямам компютър, купуван на мое име и въобще с моя регистрация. В Софийската организация 2013 година аз съм отговаряла за медийната кампания. Моята работа беше да подпомагам колегите от медиите, да им съдействам за интервюта с кандидатите. Не знам откъде и кой е вкарал името ми, каза Гергана Алексовав ефира на Нова телевизия.
Преди дни сайтът Бивол публикува статия под заглавие „БСП-лийкс: "Партизани" на БСП маскирани като "граждани" атакуват Facebook и форумите", в която става дума за „червени доброволци", които заливат с коментари интернет, за да създават настроения и да разпространяват слухове.
Списък с "партизанските" псевдоними на активисти от софийската градска организация на БСП, с които те коментират в медийни сайтове изтече в БСП-лийкс. Списъкът, съдържащ 17 медии, е изготвен в началото на януари 2013 г. на компютър на софийския общински съветник от БСП Гергана Алексова, пише Бивол, позовавайки се на метаданни на изтеклия Excel файл с име acaunti_medii .Концепцията за "партизански подход" във Facebook и интернет форумите беше разкрита по-рано в друг документ, изтекъл в Болканлийкс.
„Партизанският подход - т.е. активно гражданско участие във вече функциониращи надпартийнистраници, групи, създаване на каузи във Фейсбук и изпращането им до приятели. Това е ефективен начин да се създадат настроения и да се разпространяват слухове", се казва в документа.
„Това не значи, че г-жа Алексова сама го е изготвила или непременно компютърът е домашния й", заяви Атанас Чобанов от bivol.bg. Според него укорителното е, че всичко това се прави за разпространяване на слухове.
„Още през 2011 година на един пленум на БСП, г-н Кутев предложи стратегия за овладяване на Фейсбук и форумите", обясни Чобанов. По думите му подобен документ е имало и в ГЕРБ.
„Предполагам, че всички партии имат такива партизански отряди. Това обаче изкривява обществения дебат", смята Чобанов.
На жаргона на интернет-потребителите такива потребители се наричат "платени тролове".