• 18 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8036
  •  GBP / BGN 2.2826
  •  CHF / BGN 1.9846
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 16°C

Появиха се кадри от взрива в Хитрино (ВИДЕО)

Появиха се кадри от взрива в Хитрино (ВИДЕО)

/КРОСС/ bTV показа кадри от взрива на гара Хитрино. На записа от охранителна камера се вижда моментът, в който влакът влиза в гарата. Записващите устройства са запечатали и първите секунди от експлозията.

Трагедията на 10 декември 2016 г. в шуменското село отне живота 7 души и остави десетки без дом.

Обвинени за инцидента са главният машинист Димитър Михнев и помощникът му Радослав Петков.

Според данните на прокуратурата влакът се е движил с два пъти по-висока от допустимата скорост при влизането си в отклонение на гарата в Хитрино, което довело до дерайлирането на цистерните. Първоначалната съдебно-техническа експертиза доказа, че влаковата композиция се е движела с 78 км/ч при позволени 40 км/ч.

"Не може да се случи само от скоростта според нашите експерти. Това е комплекс от фактори - незаключената пета стрелка, която не е била в крайна позиция, да определи маршрута на влака и е дала възможност част от влака да е по едната линия, а другата част да започне движение по четвърта линия, което е довело до усукване на влака и е предизвикало скъсването", обясни по-рано зам.-управителят на фирмата инж. Димитър Баев.

До заключенията са стигнали международните експерти, наети от "Булмаркет", които властта не допусна до мястото на инцидента. А прокуратурата изключи тяхната версия още в началото на разследването.

В крайна сметка обвинения бяха повдигнати само на машинистите, защото карали с превишена скорост. А от "Булмаркет" обвиняват жп релсите и петата стрелка. От фирмата обаче признават и за превишението на скоростта. Според тях, ако влакът се е движел с 40 км/ч, при незаключена стрелка, са щели да дерайлират още първите вагони.

Припомняме, че на съвместно заседание на вътрешната и транспортната комисия в Народното събрание след инцидента министърът на транспорта Ивайло Московски съобщи, че кука на теглич е пробила цистерната на гарата в Хитрино.

Композицията била от 26 вагона с общо тегло над 1000 тона. Влакът е потеглил със закъснение от 13 минути. На гарата в Карнобат е имало смяна на локомотиви. Така е станало и на гарата в Синдел.

На гарата в Хитрино е бил подаден сигнал за отбиване. Това означава, че скоростта е трябвало да бъде около 40 км/ч, но композицията е минала през първата стрелка с 80 км/ч. Екстремно спиране на влака не е имало, както и не е установено понижаване на налягането във въздухопровода, обясни министърът.

Първите пет цистерни минават през стрелката. След това започва дерайлирането. Куката на деветия вагон пробива десетата цистерна и така започва изтичането на опасния товар, посочи още той.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.