-
11 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6811
GBP / BGN 2.2375
CHF / BGN 2.0905- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
Рекламата на туризма в чужбина започва през пролетта
03 Февруари 2014 | 07:56
/КРОСС/ Забавеният европроект за реклама на българския туризъм в чужбина, който първоначално трябваше да се осъществи през миналата година, е на път да стартира. Икономическото министерство вече е избрало компаниите, които ще представят страната, а самите кампании се очаква да тръгнат през пролетта. Дейностите, чиято прогнозна стойност е за близо 6 млн. лв. без ДДС, включват телевизионна, печатна, интернет и външна реклама, както и провеждането на информационни турове в България за чуждестранни журналисти, конферентни събития и др.
Кампанията ще се проведе в шест държави - Румъния, Русия, Украйна, Германия, Полша и Швеция, като в самите поръчки е записано, че това трябва да стане на две вълни в рамките на осем месеца, пише Capital.bg.
През лятото на миналата година икономическото министерство обяви поръчка с прогнозна стойност от близо 6 млн. лв. без ДДС за избор на рекламни агенции, които да представят туризма в шест държави. Финансирането е по европейски проект от програма "Регионално развитие", който стартира още при предходното правителство. От информация в регистъра на обществените поръчки, публикувана през последните две седмици, се вижда, че е избрана част от изпълнителите.
Рекламната агенция "Медиа планинг груп" е спечелила поръчките за кампаниите в Полша, Германия и Швеция, които са за общо 2.65 млн. лв. без ДДС. В Румъния пък рекламата на туризма ще организира дружеството "Зенит адвертайзинг енд комюникейшънс", които са предложили цена от близо 489 хил. лв. без ДДС, се вижда от публикуваните данни.
Икономическото министерство все още не е предоставило информация в регистъра за победителите в конкурсите за Русия и Украйна, но източници на "Капитал Daily" съобщиха, че класирането вече е приключило и за тях, а избраните рекламни агенции са "Реформа" и "Аргент".
Рекламните кампании на различните пазари ще се провеждат спрямо периода, който е най-активен за записвания, и спрямо туристическите продукти, които България иска да презентира. Повечето кампании се очаква да стартират през март-април, преди началото на ключовия за сектора летен сезон. Така например кампанията за Германия ще започне през март, когато се провежда най-голямото туристическо изложение в света ITB. Kампанията в Румъния пък ще се проведе през периода април - юни, които са най-активните месеци за записванията от тази страна. "Втората вълна" реклами се предвижда през есента, преди откриването на сезона в зимните курорти.
От агенция "Зенит адвъртайзинг", която ще работи по кампанията в Румъния, съобщиха, че се предвижда реклама в местни телевизии, преса и интернет. Компанията ще организира още два инфотура за журналисти, които трябва да разгледат морските и ски курортите, възможностите за СПА туризъм и културни забележителности. Предвиждат се и конференции, които ще се провеждат по време на големите туристически борси в Румъния.
Компанията "Медиа планинг груп" планира също интегрирани кампании за пазарите Германия, Швеция и Полша, които включват излъчване и публикуване на реклами, PR, събития за медии, туроператори, посещения на журналисти в България. От дружеството съобщиха, че най-използваните медии ще бъдат интернет и преса, като в Германия се предвижда още телевизионна реклама, а в Полша и външна.
"Ще се прилагат и по-модерни канали и формати за достигане до потенциалните туристи, като например стартиращата в социалните медии инициатива за пазар Германия с двама немски блогъри - Стив Хениш и Бьорн Трох. Чрез споделяне на положителните преживявания на блогърите ще се търси директна връзка с целевите групи и директно внушение на посланието на България - "Открий и сподели", съобщават още от агенцията.
Рекламните кампании за туризма, финансирани от европейската програма "Регионално развитие", първоначално бяха планирани за миналата година. След като правителството на ГЕРБ подаде оставка предсрочно, а служебният кабинет не започна изпълнението на проектите, обществените поръчки бяха публикувани през лятото. По неофициална информация на "Капитал Daily" през последните месеци на 2013 г. е приключил подборът на изпълнителите, а едва преди дни информация за част от победителите бе публикувана и в регистъра на обществените поръчки. Новите кампании са вторият европейски проект за представяне в различни държави, който се изпълнява от икономическото министерство. През 2011 г. такива бяха провеждани във Великобритания, Германия и Русия, за които бяха похарчени 6.9 млн. лв.