• 09 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6781
  •  GBP / BGN 2.2363
  •  CHF / BGN 2.0833
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Maserati Ghibli – Baby Quattroporte

Maserati Ghibli – Baby Quattroporte

/КРОСС/ Baby Quattroporte - това име си спечили сред автомобилните журналисти новият модел на Maserati, наречен Ghibli. Безспорно това от една страна е комплимент, от друга, след като карах колата си мисля, че моделът има достатъчно качества, за да не разчита на отразените реномето на друг. Иначе факт е, че Ghibli използва много от технологиите на Quattroporte, като е по-къс (с 29 см.) и с по-малко междуосие (17 см.) от флагмана на марката.
Компактната лимузина, която влиза в битка за клиенти с БМВ Серия 5, Аudi A6 и Mercedes Е-класа е с 50 кг по-лека, по-икономична, по-динамична и доста по-евтина от Quattroporte.
Една от целите пред новият модел е да привлече към Maserati нови купувачи, който търсят повече кола, която да шофират, отколкото в която да бъдат возени от шофьор. Ghibli, наред с очаквания скоро съв Levante, е ключов модел да постигането на целите на марката за 50 000 продажби годишно към края на 2015 година.
Ghibli е пионер за Maserati в няколко посоки. Това е първият модел на италианската премиум марка, който се предлага и с дизелов мотор (V6, 256 конски сили, среден разход от 6 л/100 км). С този мотор лимузината е и първото Maserati със старт/стоп система. Също за първи път в кола на италианците се предлага и ограничител на скоростта.
От Quattroporte са взаимствани системите са сигурност, архитектурата на окачването и фаровете със светодиоди. Макар и шестцилиндрови, бензиновите мотори имат много общо с V8 агрегата на флагмана. Двигателите заслужават специално внимание, тъй като са изцяло нова разработка на инжерите на Maserati, но се произвеждат в завода на Ferrari в Маранело, в който се правят мотори от шестдесет години.
Тук е моментът да се отбележи, че както и при другите модели на марката, така и при Ghibli контролът върху качеството е издигнат в култ. Освен навъртените 6 млн. километра от 90 тестови коли преди серийното производство, всяка сглобена на ръка лимузина минава през 700 различни проверки, 30 минутен одит в края на производствения цикъл и шофиране от тест пилот в продължение на 60 километра.
Ghibli стана първото Maserati, който имах възможността да карам, като своеобразният посланик на марката разполагаше с всичко, предлагано с модела - най-мощният мотор, задвижване на четирите колела, адаптивно окачване и т.н. Шестцилиндровият V-образен турбо двигател на Ghibli S Q4 предлага 410 конски сили при 5500 оборота и 550 Нм. максимален въртящ момент още при 1750 об/мин. Така екипирана, компактната лимузина се изстрелва до 100 км/ч за 4.8 секунди и достига максимална скорост от 285 км/ч, за разлика от повечето си конкуренти, ограничени на 250 км/ч.
С влизането в салона на най-луксозната версия на Ghibli попадам в плен на лукс от най-висока класа - кожа, алуминиеви елементи и карбонови акценти, които могат да бъдат и от истинско дърво при такова желание.
Арматурното табло е максимално изчистено, като са останали единствено бутоните на климатика и основните за аудиосистемата. Всички останали настройки се извършват от реагиращ на допир дисплей с много разбираем и интуитивен интерфейс. Класически часовник със стрелки отдава почит на миналото, а приборното табло е с бели скали на светлосин фон. Между стилните оборотомер и километраж е поставен голям информационен дисплей.
На дисплея между километража и оборотомера се извежда различна полезна информация, включително указанията от навигацията.
Още с натискането на старт/стоп бутона басово ръмжене обещава вълнуващи моменти зад волана на Ghibli. Задействането на копчето sport, което отваря няколко клапана в изпускателната система, засилва буботеното допълнително.
С подаването на газ автомобилът се устремява напред, като най-приятната част е преминаването към следващата предавка, което се случва с допълнителен гърлен рев и приятни вибрации по шофьорската седалка. След няколко километра зад волана на Ghibli за себе си отбелязвам, че това е най-вълнуващо звучащият автомобил, който някота съм карал. Впечатляващата акустика обаче не е само поза - колата е пъргава и много динамична.
С активирането на спортния режим и на адаптивното окачване връзката с пътя става още по-непосредствена и изглежда сякаш дори най-коварният завой не може да извади Ghibli от равновесие. В крайна сметка в един момент физичните закони взимат превес, следва приятно плъзгане, докато стабилизиращата програма се намеси внимателно, но ефективно. На път, по който се редуват дълги прави и завои, сериозна работа имат и спирачките, разработка на Brembo, доказващи защо това е сред най-популярните марки спирачни системи.
Серийно всички версии на Ghibli ползват осемстепенна автоматична трансмисия на ZF. В спортен режим тя привключва толкова навреме, че монтираните огромни алуминиеви палчета за ръчно управление са почти излишни. В същото време, за да предложи най-доброто при различни условия кутията има цели пет режима на работа - нормален и спортен автоматичен, нормален и спортен ръчен и за шофиране по сняг и лед и пътна настилка с ниско сцепление.
Ако трябва да съм честен, сигурно има не малко автомобили с пътното поведение на Ghibli , повечето от тях обаче са спортни купета с две врати, докато компактната лимузина на Masarati предлага две супер комфортни места отзад, като при нужда могат да пътуват и петима пасажери. Впечатлява пространството над главите отзад, което е много по-щедро, отколкото при други седани със силует на купе. Багажникът е с минимален обем 500 л, като е плюс и наличието на резервна гума, която вече липсва при доста автомобили, а за българските условия е незаменима.
Тестовият автомобил, който беше с най-високото ниво на изпълнение, се предлага за малко над 220 хил. лева.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.