• 24 Юни 2018 |
  •  USD / BGN 1.6791
  •  GBP / BGN 2.2311
  •  CHF / BGN 1.6957
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 8°C

Топ дестинации се борят със свръхпосещаемост

Топ дестинации се борят със свръхпосещаемост

/КРОСС/ Най-популярните туристически дестинации в Европа търсят нови начини за справяне с прекомерния наплив от туристи, пише Ройтерс в свой анализ.

Градове като Венеция, Дубровник и Барселона се борят с управлението на тълпите посетители, които ежедневно пристигат с нискотарифните авиокомпании и круизни кораби.

Местните администрации се обръщат към по-нестандартни методи като приложения за смартфони и за споделяне на автомобили, за да се справят с пренаселеността, която започва да пречи не само на местното население, но и на самите туристи.

Загрижеността за сигурността в Египет и Турция и увеличаването на евтините полети засилва ръста на чуждестранните посетители в европейските държави.

В страни като Испания и Хърватска например ръстът на чуждестранните туристи трайно е над 10% годишно през последните години, показват данни на Световната организация по туризъм.

„Пренаселените дестинации са успешни, но има тънка линия между успеха и провала", коментира кметът на Дубровник Мато Франкович по време на туристическото изложение в Берлин.

Вместо да се опитват да ограничат броя на посетителите, които харчат пари за хотели, храна и сувенири, градовете търсят начини да насочат туристическите потоци далеч от най-популярните атракции.

Дубровник например цели да подготви приложение за смартфон до края на 2018 г. То ще позволява на потребителите да научават кога тесните алеи в стария град са претъпкани от хора и ще предлага алтернативни гледки извън стените на града.
Планира се и скорошно тестване на схема за споделяне на автомобили, така че туристите да изследват и околните райони.

Процъфтяващата круизна индустрия е едно от най-големите предизвикателства. В Дубровник многобройните круизни кораби често докарват хиляди хора в рамките на ден, което води до прекомерен шум и пренаселеност на улиците на града.

Местните власти се опитват да намалят броя на круизните кораби, както и да гарантират, че пристиганията се разпределят равномерно през цялата седмица.

Барселона работи върху общ маркетингов план с района около града, за да накара туристите да се отправят отвъд най-известните места.

„Самият град Барселона е малък, но дестинацията Барселона с районите извън града предлага много атракции", казва директорът по туризъм в местната администрация Жоан Торейа Рене.

Дори и Ню Йорк започва кампания за насърчаване на туристите да посещават и кварталите на града извън Манхатън и статуята на свободата. Градът се опитва и да примами повече посетители извън пиковите за града периоди, като предлага разнообразни събития.

реклама
ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • реклама
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2018 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.