• 07 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6795
  •  GBP / BGN 2.2411
  •  CHF / BGN 2.0885
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Проф. Гроздев: Некадърно направена тема по математика е причина за огромния брой двойки на тестовете след 7 клас

Проф. Гроздев: Некадърно направена тема по математика е причина за огромния брой двойки на тестовете след 7 клас

/КРОСС/ Големият брой слаби оценки на матурите по Математика се дължи отчасти и на неправилно зададени условия на задачите в първия модул.

Това е мнението на заместник-ректорът на Висшето училище по застраховане и финанси проф. Сава Гроздев. Според него условията са били зададени некоректно.

В темата, която е зададена, виждам най-много 2-3 задачи, които са правилно, коректно зададени, без забележки. Моето твърдение е, че така поставена темата поставя децата в положение да не могат да направят нищо, коментира професорът пред БНР. 

Всички задачи са некоректно поставени за един ученик, не говоря математически. Не е причината в Министерството, не е в инспектора, те си гледат работата, но този, който е правил темата, трябва да бъде дисциплинарно уволнен и даден под съд, защото 17 000 двойки да има и да разтревожат толкова много семейства се дължи именно на тази некадърно направена тема, допълни той.

Според Гроздев има и конфликт на интереси, тъй като математикът, изготвил задачите - Мадлен Христова, е на щат в 125-о училище, а пише и в списания, обявявайки длъжността си.

Задача 20 също е сгрешена, въпреки твърденията, тиражирани в медиите. В условието се говори за 8 правоъгълни триъгълника, а те са 7, категоричен е математикът, който е и ръководител на отбора по математика.

Юлиян Петров от синдикат „Образование" към КТ „Подкрепа" оцени проф. Гроздев като пределно откровен, но допълни, че двойките на изпита по български език също са огромен брой и това поставя въпроса дали учебниците са достатъчно ясни за учениците.

Според синдикалиста, трябва да бъде разчупен „двуполюсният модел" българският и математиката да отстъпят в „един баланс на всички предмети, които се изучават в училище".

Важно е какво се случва през цялата година, а не точно как се провежда изпитът. Това също е много важно, но не е на първо място, а на второ.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.