• 08 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6795
  •  GBP / BGN 2.2411
  •  CHF / BGN 2.0885
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Война между производители на хляб и големите търговски вериги

Война между производители на хляб и големите търговски вериги

/КРОСС След като част от собствениците на фурни обявиха, че няма да продават козунаците си в супермаркети, сега заплашват да спрат и доставките на хляб.
Причината за спора между производители и едри търговци са неизгодните условия и изключително големите отстъпки, които хипермаркетите изискват. Големите вериги, от своя страна, не се плашат от бойкота, а обясняват условията си с по-ниските крайни цени на хляба.
От големите търговски вериги увериха, че нямат проблем с доставката на хляб и асортимента. Обясниха, че ако един търговец ги бойкотира, то винаги има алтернатива да бъде заместен с друг. Голяма част от клиентите, научавайки от нас за проблема между производители и търговци, са притеснени, че ще имат проблем с откриването на определен вид.
В студиото на Нова телевизия тази сутрин Марияна Кукушева, председател на Федерацията на хлебопроизводителите и сладкарите, заяви, че сивата икономика расте, а държавата не прави нищо. В същото време заради липсващи нормативни рамки цената на всеки продукт в търговските вериги не е защитена.
„Този процес в икономиката е известен като съзидателно рушене, което означава, че неконкурентно способните бизнеси и производители биват изхвърлени от пазара", каза от своя страна Йордан Матеев, изпълнителен директор на Сдружението за модерна търговия.
На въпрос не правят ли дъмпиг той отговори, че той е забранен. „Няма как да го правим, но е възможно, ако срока на годност на даден продукт изтича", отговори той.
„На пазар оцеляват тези, които предлагат високо качество на добри цени", категоричен беше Матеев.
Ако един хляб се доставя в рамките на 60 ст. и в този хляб е цялата себестойност на продукта, реално доставчика получава около 40 ст. Това значи, че продуктът се продава под себестойност. Разликата я покрива доставчикът, обясни Кукушева.
Аз не съм съгласна производителят на хляб да плаща на търговската верига нейните разходи, заяви производител от Бургас. Според Пеева разходът (суровини и енергия) за един хляб 650 - 700 грама е около 40 стотинки. От там нататък има опаковане, инвестиции и т.н. Крайната цена няма как да бъде под 65 - 70 стотинки, категорична бе тя и допълни, че производителите се борят за 5 - 10 процента печалба или 7-8 стотинки от хляб.
Политиката на договаряне изкривява пазара. Когато един продукт е на промоция в дадена верига, той става непродаваем на останалия пазар, коментира от студиото Марияна Кукушева. Тя напомни, че днес на първо четене ще се гледа Законът за защита на конкуренцията и настоя за регулация, която да определи правила за пазарно присъствие.
Хлебопроизводители и сладкари в Бургас вече заявиха, че ще бойкотират доставките на козунаци за големите търговски вериги. Причината е, че условията, които те ни поставят, са много тежки, посочи Димитър Людиев, председател на регионалната структура на Съюза на сладкарите и хлебарите в региона.
По думите му е масова практика да се натискат местните производители.
Всеки може да направи своя избор дали да работи с големите търговски вериги или да не работи с тях, заяви Йордан Матеев, изпълнителен директор на Сдружение за модерна търговия.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

Решението е да се изхвърлят наглеците от българския пазар.

15.04.2014 13:07:14

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.