• 26 Фев 2020 |
  •  USD / BGN 1.8043
  •  GBP / BGN 2.3387
  •  CHF / BGN 1.8443
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 4°C

Висок холестерол? Тези храни ще ви помогнат

Висок холестерол? Тези храни ще ви помогнат
Заложете на авокадото и ядките

/КРОСС/ Холестеролът е вид липид, който се съдържа във всички клетки на тялото и играе важна роля за нормалното функциониране на организма.

По-голяма част от него се синтезира в черния дроб, но може да се набави и от някои храни. Нормалният синтез е около 10 mg холестерол на 1 kg телесна маса. 

Нормалното съдържание на общ холестерол в човешката кръв е около 3,36 – 7,76 mmol/L (около 1,3 – 3 g/L). Здрав възрастен човек има около 5 литра кръв и 6,5 – 15 грама холестерол в нея. В целия човешки организъм се съдържат около 250 грама холестерол.

Повишаването на холестерола обаче е състояние, към което трябва да се отнасяме сериозно. Според лекарите, лекарствата не действат еднакво на всеки. Затова е важно да промените начина си на живот и да преосмислите това, което ядете. Редовните физически занимания също имат огромно значение за борбата с високия холестерол.

Според кардиолога д-р Стивън Рейсман, най-добрият начин да намалите нивата на холестерол в организма, е да промените начина си на живот и диетата си. Отказването от наситените и трансмазнините и включването на фибри и здравословни мазнини, е една от задължителните промени в менюто ви. Що се отнася до упражненията, опитайте да се движите около 30 минути на ден. Това може да включва ходене, колоездене, тичане или фитнес. Разбира се, ако сте пушач, незабавно трябва да се откажете от цигарите.

Храни за нормален холестерол

Д-р Рейсман съветва да намалите приема на червено месо, както и високомаслените млечни продукти. Също така ще трябва да сведете до минимум трансмазнините и хидрогенираното масло, както и да избягвате пържените храни.

Холестеролът се дели на два вида – „добър“ и „лош“. Първият се нарича HDL или иначе казано липопротеин с висока плътност. Според проучвания, „добрият“ холестерол е около 50 мг/дл при жените и 40 мг/дл при мъжете. По-ниските стойности от това се свързват с по-голям риск от инсулт и инфаркт.

Добрият“ холестерол противодейства на „лошия“ да взаимодейства с кислорода в кръвта, което може да доведе до втвърдяване на артериите. Също така той се смята и за противовъзпалително и предпазва от атеросклероза.

„Лошият“ холестерол, от своя страна, се нарича LDL или липопротеин с ниска плътност. Той се съдържа в пържените храни, червеното месо, колбасите и млечните храни с висока масленост.

„Храни с мононенаситени мазнини са полезни, защото намаляват лошия холестерол и повишават добрия“, добавя кардиологът.

Тези храни са авокадо, ядки (бадеми, кашу и американски орех). Хубаво е да започнете да готвите с олио от рапица, зехтин или фъстъци.

Включването на полиненаситени мазнини също може да намали риска от сърдечни заболявания и да помогне за намаляването на лошия холестерол. Насочете се към храни, които съдържат омега-3 мастни киселини. Това са:

1) Орехи

2) Слънчогледови семки

3) Риба като сьомга, херинга или риба тон

Д-р Рейсман съветва да не забравяте и фибрите. Те могат да бъдат намерени в пълнозърнестите храни, овеса, фасула, лещата, ябълките, крушите и граха.

Колко време ви трябва, за да намалите холестерола си?

Д-р Сасан Масачи споделя пред „Insider“, че пациентите трябва да се подложат на здравословен начин на живот минимум три месеца преди отново да тестват нивата си на холестерол. Той добавя, че това зависи много и от семейната ви история, както и други здравословни проблеми, които може да имате. Ако нивата ви на холестерол са близки до нормалните и нямате други заболявания, този период може да отнеме и по-малко от три месеца.

Д-р Масачи споделя, че, ако промяната в начина на живот не ви помогне, трябва да се насочите към лекарства след като сте говорили с лекаря си.

реклама
ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2020 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.