- 27 Апр 2024 |
- USD / BGN 1.8255
- GBP / BGN 2.2837
- CHF / BGN 2.0000
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 18°C
България представи практики за приобщаването на младежи в риск пред ООН
23 Февруари 2019 | 07:50
/КРОСС/ „Бихме искали да подчертаем съществената роля на развиването на компетенции и умения, които позволяват на младите хора да намерят смислена работа, да участват активно като граждани в демократичните общества и да подкрепят тяхното личностно развитие." Това бе част от речта на Дилиян Манолов и Явор Гочев пред държавите-членки на ООН. Официалното изказване бе част от работната визита на българските младежки делегати към ООН и участието им в 57-та сесия на Комисията по социално развитие в периода 10-21 февруари.
По време на визитата си в централата на ООН в Ню Йорк, българските младежки делегати, заедно със своите чешки колеги, организираха съпътстващо събитие, посветено на приобщаващото образование за хора с увреждания. То беше подкрепено и съорганизирано от постоянните представителства към ООН на България и Чехия, като панелисти в събитието бяха посланиците на двете страни Георги Панайотов и Мари Шатардова, както и експерти от УНИЦЕФ и отдела на ООН за приобщаващо социално развитие.
Дилиян Манолов подчерта, че промените в законодателството в България подобряват достъпа до образование поради факта, че са асертивни - ненарушаващи човешките права. Той даде и конкретен личен пример как заниманията му по актьорско майсторство са страдали заради неприспособимостта на училищните занимания и на получаваната социална подкрепа. „В момента хората с увреждания получават по-голяма подкрепа и възможност да се впуснат в подобни начинания благодарение на промените, които бяха направени", отбеляза той.
Целта на събитието бе да се споделят добри практики от двете страни, като след това бе представена и международната картина, свързана с приобщаващото образование за хора с увреждания. Мария Мартиньо от отдела на ООН за приобщаващо социално развитие даде международен поглед върху темата за достъпността в образованието. Тя представи интерактивна карта на хиляди училища по цял свят. Тези училища са индексирани по достъпност и е притеснително, че дори при държавите от ЕС има държави и региони със силно достъпни или силно недостъпни учебни заведения и места за прекарване на свободното време. Анна Бурляева от УНИЦЕФ представи виждането на организацията за достъпността на образованието. Тя сподели, че в основата на всички политики стои разбирането, че изключването струва повече от включването на хора с увреждания.