- 08 Дек 2024 |
- USD / BGN 1.8484
- GBP / BGN 2.3606
- CHF / BGN 2.1067
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Росана Лаво: До края на 2011 г. ръстът на интернет рекламата ще се запази
09 Септември 2011 | 11:55
Албена /КРОСС/ Ръстът на интернет рекламата ще се запази и през второто полугодие на годината, което е в контраст като тенденция със спада в офлайн медиите. Това заяви Росана Лаво – медия директор „Интернет реклама” на Пиеро 97, след края на дискусията „Новите медии и рекламни техники в Интернет – предизвикателство за старите кучета от индустрията”, която се проведе в рамките на втория ден от провеждащия се дванадесети Фестивал на Асоциацията на рекламните агенции – ФАРА 2011 в Албена. По думите на Росана Лаво, интернет дава ясната алтернатива за рекламодателите, да видят конкретно как се разходват инвестициите и каква е степента на възвращаемостта им. „Имиджовата реклама остава едно много съществено перо на българския дигитален пазар. Банерната реклама формира 70% до 80% от инвестициите в интернет, като тази тенденция ще се запази”, прогнозира тя.
Росана Лаво изрази позицията, че рекламодателите трябва да започнат да гледат на Фейсбук, като на дългосрочна комуникация и канал, през който те да комуникират стратегически и дългосрочно, а не на кампаниен принцип.
Медия директорът „Интернет реклама” на Пиеро 97 посочи, че и през първото полугодие на 2011г., продължава да се наблюдава тенденцията на сериозен спад и отлив на рекламодатели най-вече от пресата (вестници), и в по-малка степен от списанията. Прогнозата на Росана Лаво е, че тази тенденция ще се запази. „Офлайн изданията все повече наваксват пропуснатото, като акцентират в развитие на сайтовете си”, заяви Лаво. „За да укрепят позициите си на пазара, е нужно те да развиват качествено онлайн съдържание”.
Предпоставка за успешното развитие на онлайн медиите според Росана Лаво е доминиращото развитие на видео съдържание, което от своя страна ще улесни привличането на чисто телевизионните рекламодатели към интернет рекламата. „Очаквам, че рекламодателите в традиционните медии, ще стават все по-смели и ще заложат на онлайн съдържание и видео рекламите,” заключи Лаво. В дискусионния панел „Новите медии и рекламни техники в Интернет - предизвикателство за старите кучета от индустрията”, взеха участие и Ирина Цекова- мениджър в маркетинговия отдел на „Carat Bulgaria”, Венцислав Костов – управител на Httpool България, Николай Чакъров – Съучредител на Българската Уеб Асоциация, създател и собственик на Yvox, българския портал за маркетингови комуникации,творчески директор на рекламна агенция Freelancer. „Freelancer” и Александър Варов – директор „Стратегическо развитие” на Mail.bg и временно изпълняващ длъжността директор „Операции” в Investor.bg.