• 07 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6795
  •  GBP / BGN 2.2411
  •  CHF / BGN 2.0885
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Интернет като наркотик

Интернет като наркотик

/КРПСС/ От 2002 г. до днес броят на младежите, употребяващи наркотици или тютюневи изделия, намалява, за сметка на все по-голямото пристрастяване към интернет и електронните игри. Това сочи проучване, извършено от изследователи от Брюкселския свободен университет. Данните са публикувани от вестник "Дерниер йор".

За последните девет години се отчита намаляване с 6% на младежите, които пушат всеки ден - от 18,7% до 12,7%. През 2002 г. осем от всеки 100 младежи са заявили, че пушат марихуана поне веднъж седмично, като напоследък подобен отговор са дали 4,9 на сто от анкетираните. При употребяващите екстази също се наблюдава промяна - от 5,3 процента преди девет години до 2,7 на сто през миналата година.

Според социолога Дамиен Фраврес тези данни могат да се обяснят с повишаването на родителския контрол, заради който младежите вече излизат по-рядко вечер. Така те се забавляват основно със стоене в стаята си, пред компютъра.

Допитването отчита, че докато през 2002 г. едва 7% от младите са заявили, че прекарват поне 4 часа дневно пред екрана, последните данни показват близо двойно повишение на тези отговори - 13%.

Проучването е осъществено сред 12 000 младежи на възраст между 12 и 20 години.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.