-
06 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6795
GBP / BGN 2.2411
CHF / BGN 2.0885- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
Дянков: Не се плаша от стачки!
07 Октомври 2011 | 11:06
София /КРОСС/ Не се обсъждат засега допълнителни финансови механизми за БДЖ. Това заяви финансовият министър Симеон Дянков преди началото на втората среща между синдикатите, ръководството на БДЖ и правителството и допълни, че застава зад реформите, но не ги смята за достатъчни, предаде БНР. Не се плаша от стачки. Ако искат да заповядат пред МФ. Преди ние да видим реални реформи, аз няма да подпиша заем. Тези 771 млн. лв. да ми опишат как ще ги платят, защото те не са на държавата, подчерта Дянков. Тук няма държавни гаранции, те са на дружеството. Компанията явно е финансова нездрава и няма смисъл да наливаме в бездънна каца допълнителни прави от бюджета, допълни той.
Очаква се днес да стане ясно дали ще има стачка в Българските държавни железници.
В Министерския съвет предстои нова работна среща за проблемите на компанията, след като в понеделник управляващи и синдикати не успяха да стигнат до конкретно споразумение. Ще присъстват премиерът Бойко Борисов, министрите на транспорта Ивайло Московски и на финансите Симеон Дянков и ръководствата на двата синдиката КНСБ и КТ "Подкрепа".
По думите на Дянков, за да получат заем от Световната банка в размер на 460 млн.лв., който се очаква да оздрави сектора, БДЖ ще трябва да изплащат текущите си задължения и дълговете си. Заемът ще се подпише. Въпросът е, че той ще се подпише когато видим, че има достатъчно допълнителни приходи в БДЖ, така че те да могат да покриват поне лихвите по заемите, които в момента са тяхна тежест, нямат държавна гаранция и както казах от края на 2007 година, началото на 2008 година, не се изплащат. Аз като финансов министър не мога да дам тези пари, просто те да потъват по същия начин както са потъвали в предното десетилетие, категоричен бе вицепремиерът.
От началото на седмицата синдикатите преговарят за колективен трудов договор и за спиране на масовите съкращения, които се предвиждат. Позицията им е, че преструктурирането на железниците ще се осъществява по начина, по който е договорено с тях преди месеци.