• 05 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6765
  •  GBP / BGN 2.2365
  •  CHF / BGN 2.0940
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Петър Волгин: Да има хигиена от страна на политическия елит и да избягват интервюта в жълтите издания

Петър Волгин: Да има хигиена от страна на политическия елит и да избягват интервюта в жълтите издания

София /КРОСС/ Засилващият се монопол в медийното пространство особено ясно личи, когато настъпят избори, защото у нас възникват медии, които не задоволяват нуждата на хората от информация. Това сподели в ефира на „Радио К2" Петър Волгин. Все още възникват медии, които обслужват политико- икономическия елит, за да се наплюят представителите от другия. Постоянно се издават вестници, за да мине през тях една очерняща кампания за определени кандидати.
Ситуацията при медиите вече е съвсем абсурдна, те отдавна са загубили своето истинско предназначение, те служат за изпълняването на едни поръчки, и ги изпълняват по един изключително дърварски начин. По думите на Петър Волгин, това прави самите медии да печелят все по- малко доверие у хората. „ Но явно се печели някакво все пак, защото те продължават да излизат. Явно така ще бъде всеки път, когато има избори".
Монополистите в медиите придобиват голямо влияние върху властта. Това не може да стане без тясно сътрудничество с партията и партийните лидери, които управляват в дадения момент, разсъждава Волгин в ефира на „Радио К2".
„Когато в една цяла медийна група, в която влизат вестници, списания, електронни медии се е поставила в близък синхрон с властта - това вече е отвратително. Те карат хората все по- малко да вярват на това, което се пише и говори".
Трудно е да се съпротивляваш срещу нещо, което е с нисък вкус, което е с много малък смислов ефект, но по някакъв начин то гъделичка елементарните настроения у хората. Читателите предпочитат забавното представяне на информацията, но това не означава, че не трябва да има и други вестници, които да задоволяват техните интереси и по- високи изисквания.
„Заслужава си да се работи и за тези хора, които не са се оставили по течението, които продължават да мислят и анализират. Има публика и за сериозната журналистика."
Петър Волгин сподели, как преди време е видял интервю с главния прокурор Борис Велчев в жълт вестник. „ Казах си, сега тука до циците, до голите пъпове, еди кой си го извадил и го сложил на масата. Изведнъж гледам интервю с главния прокурор".
От ефира на „Радио К2" журналистът на БНР, призова да има хигиена от страна на политическия елит, и да избягват интервюта в подобен род издания. „ За тях това може да са най- тиражните вестници, но трябва да има морална хигиена, защото в тях се печат и откровени лъжи".
В България има богати хора, който не са дебили и биха финансирали издания, в които си струва да се работи. Тези които имат финансовия ресурс могат да застанат зад дадена медия. „ Те трябва да помислят за това, че ако издадат поредния жълт вестник ще направят пари в краткосрочен план. Но трябва да са замислят, че тези медии оказват влияние върху собствените им деца и бъдещето на тази държава".
По какво Петър Волгин различава опозиционните и стойностни издания? „ Ако в тях работят смели журналисти, работят хора, които имат смелостта да разобличават машинациите на властта, тогава в тези издания си струва читателите да инвестират в своите пари".

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.