• 06 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6795
  •  GBP / BGN 2.2411
  •  CHF / BGN 2.0885
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

БДЖ: Преговорите продължават!

БДЖ: Преговорите продължават!

/КРОСС/ Осми ден стачка в железниците и отново преговори. Председателят на Съвета на директорите Владимир Владимиров апелира към участниците в преговорите да се изчисти поводът за стачката. Синдикалиситте обаче категорично настояват преговорите да са за колективния трудов договор, който е от най-голямо значение за работниците в железницата. Ръководството на БДЖ заяви категорична позиция за преоформяне доходите на служителите на БДЖ и за намаляване на придобивките по колективния трудов договор. Спор предизвика бонусната система. Синдикатите предложиха част от досегашните придобивки да бъдат преформатирани в допълнителна бонусна система, с аргумента, че прекомерно тежат на дружеството. От ръководството предложиха още нова система за формиране на заплащането, в която да залегне атестацията. Предложението синдикалистите определиха като неприемливо и обявиха мярката за неадекватна. Така споразумението за запазване парите на железничарите на този етап не постига консенсус.

 

БДЖ и синдикатите се споразумяха по някои от спорните точки

София /КРОСС/ На проведените днес (1-и декември) преговори между ръководството на „Холдинг БДЖ" ЕАД и синдикатите беше постигнат напредък по някои от спорните точки. И двете страни бяха единодушни, че днешните преговори са най-конструктивните от всички проведени до този момент и вече има сближаване на позициите.На срещата се стигна до споразумение, според което ръководството на железопътния превозвач поема ангажимент да изготви график за изплащане на сумите според стачното споразумение по Наредба №11 и по чл. 209 от Закона за корпоративното подоходно облагане (ЗКПО). Ръководството на „Холдинг БДЖ" ЕАД счита, че по останалите пет точки от стачното споразумение няма нарушение в тяхното изпълнение. Неразбирателство все още има само по два въпроса. Единият е свързан с чл.11 и кореспондиращите с него членове от Колективния трудов договор във връзка с наемане, съкращаване и поощряване на персонала. Другият спорен въпрос е свързан с трансформирането на част от допълнителните възнаграждения на служителите във фонд, който да бъде изплатен в края на 2012 г. на тези служители, които имат доказан принос към постигането на целта за подобряване на дейността на дружеството и намаляване на загубата. Предложението на ръководството на „Холдинг БДЖ" ЕАД е този фонд да бъде разпределен съгласно определени критерии, които да бъдат разработени съвместно със синдикатите. Следващите преговори са насрочени за утре, 2-и декември, oт 15:00 ч. в сградата на Централно управление на „Холдинг БДЖ" ЕАД. Представителите на медиите, които проявяват интерес, могат да присъстват на кратък брифинг, който ще бъде даден в 17:00 ч. от представителите на ръководството на „Холдинг БДЖ" ЕАД и синдикатите.

БДЖ и синдикатите сближиха позици, преговорите продължават

София /КРОСС/ Ръководството на БДЖ и синдикатите сближиха позициите си и изчистиха по-голямата част от спорните въпроси по предложенията за нов Колективен трудов договор и изпълнението на стачното споразумение. Преговорите в централата на холдинга продължиха около пет часа, предаде репортер на Информационна агенция КРОСС. И двете страни ги определиха като най-конструктивните от идването на сегашното ръководство в компанията. Окончателно споразумение не беше постигнато, но се изясниха спорните моменти, които в основни линии касаят новата схема за заплащане на туда, предложена от ръководсвото да залегне в новия КТД. Според синдикатите тя ще намали доходите на по-голямата част от железничарите. От ръководството предлагат плащанията за т.нар."километрично възнаграждение" за изминат пробег при машинистите да бъде намален от 0,027 на 0,01 лв. на километър, плащанията за клас да намалеят от 1% от основната заплата на 0,6% и да се намали доплащането за нощен труд. В момента то е в размер на 100% над минимума, предвиден в Кодекса на труда, а предложението е да стане 50%. За да не бъдат ощетени служителите ръководството предлага съвместно със синдикатите да бъде изработена бонусна система, която да позволи в края на следващата годна железничарите да получат разликата във вид на финансови поущрения, но само за онези, които съвестно изпълняват задълженията си. Другият спорен момент касае чл. 1 от стачното споразумение, а именно защитата от уволнение на синдикалните дейци, дори при дисциплинарни провинения от тяхна страна, както и забраната за уволнения на работници и служители поради съкращаване на щата или намаление на обема на работа, без съгласието на синдикатите в съответното предприятие. Все пак и двете страни са оптимисти, че в следващите няколко дни ще се стигне до компромисно решение. Засега стачката продължава. Нови преговори ще има утре от 15.00 ч. "Синдикатите оттеглиха всички предложения от КТД'2011, но държат на заложеното в стария КТД от 2009", каза Петър Бунев, председател на синдиката на железничарите в КНСБ. "Ние няма как да приемем предложенията за намаляване на доходите на железничарите. Няма как да отстъпим и от чл.11 за защитата на синдикалните дейци", категоричен беше той. "Намаляването на някои от допълнителните възнаграждения е една антикризисна мярка, която ние предлагаме. Ние предложихме това намаление да бъде изнесено към края на 2012 г., когато този фонд да бъде раздаден като бонус по схема, която ще изработим съвместно със синдикатите. И това да бъде на база на това кой колко е изработил през годината, а не кой колко време е прекарал и кой колко километра е изминал. Тоест ние предлагаме транслирането на един фонд от около 10-15 млн. лева, от декември тази година към края на следващата, с цел тези пари да ни помогнат сега за подобряване на оперативната си дейности и да можем догодина да постигнем заветната нула в загубите. Оттам-насетни вече можем да отворим фронт за разговори за всякакви допълнителни облаги за работниците и служителите. Целта е да успеем да прескочим пропастта на ръба на която в момента баналсираме", обясни изпълнителният директор на БДЖ Йордан Недев. Днес стана ясно също, че около 1/3 от нафтата в БДЖ се краде от служители на всякакви нива. Изчисленията са на ръководството. Според Петър Бунев обаче машинистите и служителите по ниските нива не могат да са отговорни за изчезването на такива големи количества гориво. "Не казваме, че са отговорни, но помагат активно", отговори Йордан Недев. През 2012 г. ще бъде решаван и въпросът за безбилетните пътувания, които струват на компанията около 5 млн. на година.

814 служители на БДЖ са напуснали доброволно

/КРОСС/ До 1-и декември, четвъртък, 814 служители са приели предложението на ръководството на БДЖ да бъдат освободени от длъжност по чл. 331 от Кодекса на труда. Трудовите възнаграждения в размер на шест брутни заплати, ще бъдат изплатени веднага след освобождаването на служителите от длъжност. Освобождаването от длъжност по чл. 331 от Кодекса на труда е една от допълнителните мерки, които ръководството на „Холдинг БДЖ" ЕАД предприе за ускоряване на реформите в дружеството. Ефектът от прилагането на тази мярка ще бъде в размер на около 23 - 24 млн. лв. годишно.

Стачката на БДЖ продължава

София /КРОСС/ Стачката на служителите в БДЖ продължава и утре. Синдикати и ръководство не успяха да постигнат компромис и срещата приключи без успех. Двете страни постигнаха споразумение за ваучерите за храна, които са на обща стойност 113 хиляди лева. Те ще бъдат изплатени до края на този месец. Работното облекло на железничарите също беше уредено. Те ще го получат след приключването на обществената поръчка, която вече е в ход.

Синдикати и управници спорят за БДЖ, Йордан Недев избухна

София /КРОСС/ Предложенията за промяна в схемата на заплащането, които ръководството на БДЖ предлага да залегнат в новия Колективен трудов договор, по същество са намаляване на доходите на железничарите. Това заяви председателят на железничарския синдикат към КНСБ Петър Бунев по време на преговорите в централата на холдинга, които продължават вече втори час, предаде репортер на Информационна агенция КРОСС. От синдикатите заявиха, че не приемат предложенията на ръководството и настояха за замразяване на доходите. От ръководството предлагат плащанията за т. нар. "километрично възнаграждение" за изминат пробег при машинистите да бъде намален от 0,027 на 0,01 лв. на километър. От БДЖ посочиха, че в момента този бонус струва на компанията 8,5 млн. лева годишно. Другото предложение на ръководството е за намаляване на плащанията за клас от 1% от основната заплата на 0,6%. Според Петър Бунев това е опит за намаляване на доходите на железничарите. "Това е намаляване на брутната работна заплата", каза той. От ръководството обаче посочиха, че предлагат в новия КТД да залегне бонусна схема за "добре свършена работа", като по този начин равнището на заплащането ще остане същото, но ще бъдат поощрени съвестните служители. Според Йордан Недев, не става дума за намаляване, а за преформулиране на заплащането. "Посочете ми друг вариант за заплащането предвид финансовото състояние на дружеството", призова той. Синдикатите обвиниха ръководството, че гонят клиенти на товарни превози и ги пренасочват към частни компании, като по този начин намаляват приходите в железниците. "Докажете това твърдение или ще ме ядосате", избухна Йордан Недев. "В момента ние влагаме ресурси единствено в човешкия ресурс. Огромната част от нашите плащания отиват за заплати. Нека да помислим за обслужване и на другите разходи", призова той.

Законна или не е стачката в БДЖ става ясно на 7 декември

София /КРОСС/ Софийски градски съд е насрочил делото по жалбата на БДЖ за обявяване на стачката в дружеството за незаконна. Първото съдебно заседание ще се проведе на 7 декември от 11.30 ч., предаде репортер на Информационна агенция КРОСС. Това стана ясно по време на днешните преговори между синдикатите и работодателите в централата на холдинга.

Втори ден горещи преговори в БДЖ

София /КРОСС/ Синдикатите и ръководството на БДЖ седнаха на масата за преговорите за втори пореден ден, след като вчерашната среща продължи повече от три часа и приключи без успех, предаде репортер на Информационна агенция КРОСС. Снощи страните се споразумяха, че ще преговарят по приключването на неизпълнените точки в стачното споразумение от март и ще обсъдят новия Колективен трудов договор. Диалогът тази сутрин обаче започна с фалстарт, след като възникна спор какво ще се обсъжда първо. Синдикатите настояват това да е колективен трудов договор (КТД), тъй като за 2011 такъв липсва, а наличието му е обвързано с изпълнението на много от точките в стачното споразумение. "За да гарантираме точка първа от стачното споразумение, трябва да минем през подписването на новия КТД", заяви председателят на синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев. От ръководството обаче не се съгласиха. Те изтъкнаха, че повод за стачката е неизпълнението на стачното споразумение и настояха първо да се изчисти този въпрос. По повод предложения от синдикатите проект за КТД за 2011 изпълнителен директор на БДЖ Йордан Недев заяви: "Новият КТД е синдикален фарс". Според Недев, с него синдикатите целят да поставят непостижими изисквания, за да принудят ръководството да се съгласи да преподпише стария КТД от 2009-та. Петър Бунев пък посочи, че целта на синдикатите е именно преподписване на стария договор. "Колко пъти да обясняваме, че ние стария договор няма да преподпишем. Държим да има КТД, където нещата да са ясни, но имаме забележки към стария договор от 2009 г.", отговори Йордан Недев."Ще подпишем КТД във вид, който е добър за дружеството", допълни Владимир Владимиров, председател на Съвета на Директорите на БДЖ.

Шефът на БДЖ: Едва 4% от железничарите протестират

София /КРОСС/ Стачката на железничарите е абсолютно незаконна. Много са причините тя да е незаконно, но основната причина е неизпълнение на споразумение от март месец. Това заяви Йордан Недев, изпълнителен директор на холдинг БДЖ, в интервю за БНТ. Според него всеки ден все по-малко хора от холдинга стачкува. В момента стачкуват синдикати, а не железничари, подчерта Недев и поясни, че бройката на протестиращите е близо 350-400 души.

Домакинствата дават по 100 лв. годишно на БДЖ

София /КРОСС/ Няма такива цени като за влака. Така реагираха вчера автобусни превозвачи. Шефката на „Етап” и „Груп” Галя Топалова даде пример с картата за пътуване с влак от Пловдив до Асеновград. Тя струвала 18,60 лв. на месец, което правело 80 ст. Това е под цената на градския транспорт. За каква конкуренция говорим, каза още тя, съобщава в. „24 часа”. Шефът на „Юнион Ивкони”, който е и председател на една от браншовите организации на превозвачите, изчисли, че всяко домакинство дава 100 лв. на година от данъците си за субсидиране на БДЖ. Ако обществото трябвало да погаси 800-те милиона дълг на БДЖ, това щяло да струва по 400 лв. на домакинство. А в същото време за миналата година са превозили 35 млн. пътници, къде са им парите, попита Топалова. Според нея не 2000, а 5000 железничари от БДЖ можело да бъдат съкратени. И още 5000 от Националната компания „Железопътна инфраструктура”. Така превозвачите косвено подкрепиха ръководството на железницата в предприетите реформи.

Ден 8: Пак стачка в БДЖ

София /КРОСС/ Осми ден вече продължава стачката в Български държавни железници. От 8 до 16 ч. и днес влаковете ще спрат. Очаква се в 10 ч. днес синдикати и ръководството на железниците да седнат на масата на преговорите.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.