• 20 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8036
  •  GBP / BGN 2.2826
  •  CHF / BGN 1.9846
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 14°C

Земеделци и служители в БДЖ продължават с протестите

Земеделци и служители в БДЖ продължават с протестите

 

Над 86% от пътническите влакове в цялата страна спряха в 12-ия ден от стачката в БДЖ.

Ръководствата на железниците начело с транспортния министър отложиха за утре преговорите със стачкуващите работници. 

Земеделци оставиха техника по границата и тръгнаха към София. Близо 400 машини вече пътуват към столицата  заради протеста на  зърнопроизводителите. Малко след 21 часа тази вечер се очаква 170 от тракторите ще влязат в столицата. Машините ще тръгнат от „Ботевградско шосе", по булевардите „Дондуков" и „Васил Левски" и ще спрат пред храм-паметника "Александър Невски".

Утре ще се проведе голямо митинг-шествие.

От Столичната община са издали разрешение протестът на земеделците да продължи до 8 декември.


 

Ден 12: Пак стачка в БДЖ

София /КРОСС/ Вече 12-ти ден продължава стачката в българските железници. И днес влаковете ще спрат в часовете от 8 до 16 ч.

Очаква се днес синдикатите да се срещнат с министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, за да обсъдят ситуацията в БДЖ.

Причина за стачните действия са желанията на ръководството на дружеството за съкращаването на 2000 служители и спирането на някои влакове.

 

По информация на БДЖ, до петък, 2-ри декември, 824 служители са приели предложението на ръководството на БДЖ да бъдат освободени от длъжност по чл. 331 от Кодекса на труда.

 

Трудовите възнаграждения в размер на шест брутни заплати, ще бъдат изплатени веднага след освобождаването на служителите от длъжност.

 

 

Освобождаването от длъжност по чл. 331 от Кодекса на труда е една от допълнителните мерки, които ръководството на Холдинг БДЖ ЕАД предприе за ускоряване на реформите в дружеството. Ефектът от прилагането на тази мярка ще бъде в размер на около 23 24 млн. лв. годишно.

 

 

 

БДЖ държи в Корпоративна банка 60 млн. лв.

София /КРОСС/ 60 милиона лева държи БДЖ на двегодишен депозит в Корпоративна банка, научи в. "24 часа" от два независими много добре информирани източника. Парите стоят, докато железничарите стачкуват заради предстоящи съкращения, а компанията не може да плати задълженията си. Министърът на транспорта Ивайло Московски преговаря в Берлин за разсрочване на забавените плащания за 25-те мотриси "Сименс". Той договори БДЖ да плати до края на годината 15 млн., а не 24 млн. евро. "Чух този слух. Досега не сме ги намерили тези милиони. Търсим усилено по банковите си сметки", каза директорът на БДЖ Йордан Недев. Той уточни, че в Корпоративна банка имат сметки, но по тях няма пари.

Шефът на борда на директорите Владимир Владимиров заяви: "Ако ги имаме тези пари, веднага прекратявам всякакъв депозит и внасям парите в KfW."

 

 

 

Орязват екстрите на синдикатите в БДЖ

София /КРОСС/ Ръководството на БДЖ се кани да спре облагите за синдикалните лидери в железниците. От догодина те ще се разделят с финансирането за командировки, телефони и различни социални доплащания. Това всъщност правело профсъюзите толкова непреклонни в преговорите за бъдещето на железниците, коментираха от двете компании БДЖ и НК "Железопътна инфрастрактура" .

"При 800 000 лв. събрани миналата година от членски внос в двата синдиката те могат сами да си плащат разходите за дейността", коментира Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите в БДЖ. Оказва се, че БДЖ и двете му дъщерни дружества "Пътнически превози" и "Товарни превози" са плащали от своя бюджет задграничните и вътрешните командировки и телефоните на профсъюзните функционери в системата. Броят им е близо стотина, защото всяко регионално поделение си има председател и секретари. Най-фрапантен пример било звеното на БДЖ в Стара Загора, където на председателя помагали 9 секретари. По закон нито един от тези служители не може да бъде уволнен, пише "Стандарт".

"Против сме тези хора да ползват всички социални доплащания и обезщетения, каквито се дават на обикновените железничари", каза изпълнителният директор на холдинг БДЖ Йордан Недев. Шефовете на железницата не приемат и да питат писмено синдикатите дали може да правят съкращения в дружеството. Профсъюзите настояват, когато има спад на дейността с повече от 10%, при преструктуриране или закриване на определени дейности всяко преместване или съкращаване на служители да става след съгласуване. "Това са мениджърски решения и отговорността за тях се носи от мениджърите, а не от синдикалните лидери", коментира Владимиров.

 

 

Манолов: Що не ме набият, защото на проф. Константинов му е кеф 

София /КРОСС/ По повод на публикация на проф. Михаил Константинов и отправените обвинения срещу синдикатите, Димитър Манолов, вицепрезидент на КТ „Подкрепа”, в интервю за БНТ заяви, че Константинов не може да говори приказки на едро по адрес на хора, които не ги заслужват. „Не знам кой е той, освен, че е един добър математик, той не е обществена фигура”, поясни Манолов. Той подчерта по повод писаниците на проф. Константинов, че не е мафиот и перач на пари. Трябва да се внимава и да се подреждат приказките, посочи още Манолов и попита: „Що не ме набият, защото на професора му е кеф”.

От своя страна математикът проф. Михаил Константинов заяви, че застава твърдо зад думите си в статията, която е публикувал. 

 

 

 

Владимир Владимиров: Ако кредитора си вземе мотрисите, това ще е краят на БДЖ

София /КРОСС/ Аз нямам леля, а вие си направете извод за всичко останало, което се говори по мой адрес, особено, че имам депозит от 60 млн. лв., каза Владимир Владимиров, председател на УС на БДЖ.

В момента стачката не е най-големият проблем в БДЖ, според него, проблемът е кредитът и 15 млн. лв. от него, които трябва да бъдат платени до края на годината.

Категоричен е, че те искат да спасят БДЖ, в противен случай БДЖ ще последва съдбата на Кремиковци. 

Един от кредиторите ако си поиска ипотекираното имущество, всичко останали кредитори ще пискат същото, уточни Владимиров.

„Ние като ръководство не можем да направим нищо и ако те дойдат и си вземат мотрисите, това е краят на БДЖ", допълни председателят на УС на БДЖ

 

 

 Железничар в гладна стачка заради мудните преговори с БДЖ

София /КРОСС/ Началник-влакът от Превозна служба - Перник Кирил Пенчов Руменин ефективно стачкува и обяви гладна стачка заради мудните преговори и срещу съкращенията в БДЖ, съобщават от КНСБ.

 

На протестния митинг на Централна гара – София влакът в 08.04 ч. за Кюстендил отново не тръгна.

 

 

 

 

Продължава натискът срещу стачкуващите от страна на БДЖ

/КРОСС/ Продължава натискът срещу стачкуващите и локаута от страна на мениджърския екип на „БДЖ - Товарни превози" ЕАД.

Променя се месечния график за работно време за месец декември от днес, по времето на стачните действия, като работещите на смяна маневрени бригади, описвачи и ръководител смени на днешна дата 5 декември 2011 г., отивайки на работа по график, са върнати от работа. Уведомени са, че работното им време е променено и днес ще започне от 15.00 часа, т.е. час преди приключване на стачните действия.

Това е грубо нарушение на Кодекса на труда и арбитражното решение относно работното време по време на стачка.

 

 

 

Синдикати: Над 80% от работниците днес стачкуват

София /КРОСС/ Дванадесети ден продължава стачката в железниците. Над 80% от работниците и служителите, които днес са на смяна в българските железници, стачкуват. Това съобщават от Обединения Стачен комитет на КТ "Подкрепа" и КНСБ.

От началото на стачката в 8.00 ч. нито един влак не тръгна от Централна гара София, Перник, Мездра, Горна Оряховица, Пловдив, Стара Загора, Видин.

От общо 120 влака по разписание в цялата страна към 11.00 ч., които е трябвало да тръгнат или са били в движение от преди началото на стачката, са спрели 94 влака. За 11 влака, които са били в движение преди началото на стачката, но до този момент не са стигнали до крайната си точка, няма сведение на коя гара са спрели.

Продължава стачката и по малките гари и спирки в страната. За първи стачкуват служителите на ДП НК ЖИ на гара Езерово /преди Варна/, Владимир Павлов /преди Бургас/, Страцимир, Берковица, Бойчиновци, Кунино.

 

 

 

 

 

Доброволно напусналите БДЖ станаха 838

София /КРОСС/ 838 служители на БДЖ към днешна дата са приели предложението на ръководството да бъдат освободени от длъжност по чл. 331 от Кодекса на труда, съобщават от пресцентъра на дружеството. Трудовите възнаграждения в размер на шест брутни заплати ще бъдат изплатени веднага след освобождаването на служителите от длъжност.

Освобождението от длъжност по чл. 331 от Кодекса на труда е една от допълнителните мерки, които ръководството на „Холдинг БДЖ" ЕАД предприе за ускоряване на реформите на дружеството. Ефектът от прилагането на тази мярка ще бъде в размер на около 23 или 24 млн. лева годишно.

 

 

 

 Синдикати: Над 86% от влаковете в цялата страна спряха

София /КРОСС/ Приключи дванадесетият ден от безсрочната ефективна стачка на работниците и служителите от българските железници, които днес са били на смяна. Днес над 86% от пътническите влакове в цялата страна спряха. От началото на стачката в 8.00 ч. нито един влак не тръгна от Централна гара София, Перник, Мездра, Червен бряг, Горна Оряховица, Пловдив, Стара Загора и Видин.

Към 16.00 ч. от 225 пътнически влака, които е трябвало да се движат между 8.00 и 16.00 ч., са спрели движение 193.

Стачката се разраства. За първи стачкуват служителите на ДП НК „ЖИ" на гара „Езерово" /преди Варна/, „Владимир Павлов" /преди Бургас/, „Срацимир", „Берковица", „Бойчиновци", „Кунино".

За пореден път ръководствата на железниците, начело с министър Ивайло Московски, отлагат преговорите със стачкуващите работници, изтъквайки необяснимия аргумент, че са на инструктаж при вицепремиера Симеон Дянков. Това е ярко доказателство, че вицепремиерът се опитва да ръководи и налага своите деструктивни идеи не само в земеделието, енергетиката, социалната сфера, а и в транспорта. Преговорите са отложени за утре /06 декември/, около 14.00 ч. в министерство на транспорта, за да може министър Ивайло Московски и вицепремиерът Симеон Дянков да осмислят постигнатите дотук договорености. Нашите опасения са, че проточването на преговорите е с цел да се доведат дружествата до умишлен фалит, за да може Товарните превози да бъдат продадени за жълти стотинки за вече известен инвеститор, а през фалита на останалите дружества да уволнят не 2000, а всички работници и да се създадат нови структури.

Стачката продължава. И утре от 8.00 до 16.00 ч. влаковете няма да се движат на територията на цялата страна.

 

 

 

Преговорите между синдикати и БДЖ се отложиха

София /КРОСС/ Насрочените за днес преговори на синдикатите и ръководството на железниците се отлагат. Промяната е по искане на транспортния министър Ивайло Московски, предаде БНР. Московски е поискал да се запознае с подготвения от ръководството на БДЖ колективен трудов договор.

 

 

Синдикати: Стачката продължава и утре

Стачката в НК „ЖИ” и БДЖ продължава и утре. Въпреки обещанието на министър Московски да има преговори с негово лично участие, такива днес не се състояха. Министър Московски обещал да отправи покана за преговори утре след 14 часа.

Преговорите в НК „ЖИ” между стачния комитет и мениджърския екип приключиха преди малко, без да е постигнато споразумение. Те ще продължат и утре от 10 ч. на ул. „Мария Луиза” 110.

 

 

Трактори на поход към София

София /КРОСС/ Тази вечер към София се очаква да тръгнат близо 200 машини на земеделските производители. Те имат разрешение за протест в София до четвъртък, 8-ми декември.

До 21.00 часа на 8 декември 2011 г. се забранява престоят и паркирането с изключение тракторите на участниците в протеста, както следва:

   -на бул.„Кн. Ал. Дондуков” между ул.”Сердика” и ул.”Бачо Киро”

   -на паркингите на пл.„Св. Александър Невски”, като на 08.12.2012 г. да се освободи частта от ул. „Оборище” до ул.„11-ти август” поради официалното посещение на председателя на Военния комитет на ЕС генерал Хакан Сирен.

   Организаторът да спазва Закона за движение по пътищата, чл. 140, ал. 1 и ал. 6, както и Наредба 15 от 07.04.2008 г. за реда за движение по пътищата отворени за обществено ползване на колесни трактори, тракторни ремаркета и друга самоходна техника, регистрирани съгласно Закона за регистрация и контрол на земеделската и горска техника – чл.1, ал. 2 и ал. 4.

   „Пътна полиция” към СДВР да извърши следното:

   -да осъществи контрол за недопускане на моторни превозни средства с максимална маса над 4 т. и същите да са регистрирани съгласно Наредба І – 45 на МВР от 2000 г.

   -да организира придвижването на тракторите по маршрут: бул. „Ботевградско шосе”, бул. „Владимир Вазов”, моста „Чавдар”, бул. „Кн. Ал. Дондуков”, наляво по бул. „Васил Левски”, надясно по ул. „Оборище”.

   - да осъществи организацията на придвижването на не повече от 20 машини дновременно.

   „Център за градска мобилност” ЕООД – поделение „Паркиране и мобилност” да закрие паркинг „синя зона” и „служебен абонамент” за горепосочените време и място.

Във вторник ще има протестно шествие, което ще завърши на площад „Александър Невски”.

 

 

 Част от земеделците застанаха зад министър Найденов

София /КРОСС/ Дойде време да се заделят средства за спасението на крайно нуждаещите се и затънали браншове в сектор „Земеделие". Виждаме надежда в лицето на министър Найденов и в този кризисен момент всички ние искаме да положим усилия за спасение на най-ощетените браншове в земеделието. Това гласи изпратеното от асоциации в сектор „Земеделие" отворено писмо до управляващите и протестиращите им колеги от бранша по повод протеста с трактори, който се предвижда в София. Призоваваме целия български народ да сме единни и да не се поддаваме на провокации от шепа хора, смучещи хазната, пишат още земеделците.

Писмото е подписано от:

Българска Асоциация на производителите на оранжерийна продукция - Пламен Сапунджиев;

Съюз на животновъдите в България - Иван Чалъков;

Асоциация на картофопроизводителите в Бълария: Венцислав Каймаканов;

Национална Асоциация на Животновъдите в България - Бойко Синапов;

Асоциация на Българските Биволовъди: Мария Степанчева;

Сдружение на производителите на ориенталски тютюн: Иван Сабахлъков;

Национална овцевъдна асоциация: Бисер Чилингиров;

Асоциация на овцевъдите в Югозападна България: Атанас Шуманов;

Асоциация на Животновъдите в Странджа: Люцканов.

 

 

 

 

100 машини блокираха "Дунав мост"

Русе /КРОСС/ Точно в 12 часа зърнопроизоводители от областите Русе, Разград, Силистра и Търговище блокираха ГКПП "Дунав мост". Около 100 селскостопански машини тръгнаха от стоянката си на бул. "България" към кръговото кръстовище в Русе. Първата обиколка машините направиха за около 20 минути.

До 14 часа ще направим и трета, с която ще приключи днешният протест, каза координаторът на протеста Иван Караиванов. Утре на националния протест в София ще се включат 50 зърнопроизводители от Русенско, допълни Караиванов.

 

 

 

Михалевски: Премиерът лъже за парите на земеделците, „изплатени“ от ГЕРБ

Започва проверка в сектора на картофопроизводството, каза още Михалевски 

Смолян /КРОСС/ Отхвърлям тезата на премиера Бойко Борисов, че правителството на ГЕРБ дава повече пари на земеделците. Това заяви на пресконференция в Смолян депутатът от Коалиция за България инж. Димчо Михалевски, член на Комисията по земеделие и гори в Народното събрание. Той нарече твърдението на премиера „една огромна лъжа" и заяви, че освен това се правят и опити зърнопроизводителите да се противопоставят на другите аграрни сектори. Депутатът посочи, че състоянието на един земеделски производител се определя от четири фактора- субсидии от ЕС, доплащане от националния бюджет, приходите от реализация на продукцията и данъците, като в момента и четирите фактора са пагубни за родните фермери. Според него, нарастването на евросубсидиите в аграрния сектор не е заслуга на Бойко Борисов или член на правителството на ГЕРБ, а е резултат от постигнатите договорености през 2007г., според които субсидиите на българските фермери ще се уднаеквяват плавно с тези на европейските им колеги, достигайки 100% през 2016г. „Така е заложено и програмирано, а не защото ГЕРБ е на власт", заяви инж. Михалевски. Той припомни, че правителството на тройната коалиция е подпомогнало фермерите с над 600 млн.лв. през 2009г. под формата на национални доплащания, а правителството на ГЕРБ с всичките си усилия е платило 340 млн.лв., което значи, че доплащанията са намалели близо два пъти. Освен това в изминалите две години средата се е променила, като в резултат на поскъпналите стоки и консумативи себестойността на българската земеделска продукция се е увеличила с 30%. Правителството е наложило и данъци на фермерите в размер на 10% върху печалбата, а осигуровките им са скочили с 3,7% - от 20лв на 80лв. Инж. Михалевски изчисли, че разликата, в това, което са получавали фермерите преди две години и сега е 1млрд. лв. в техен ущърб. „Правителството има цинизма да лъже, да казва стискайте и да противопоставя хората, което е пагубно", изтъкна депутатът. Той прогнозира, че зарази лошата политика в сектора „Земеделие" страната ни е на път да загуби 480 млн.лв. европейски дотации, което ще смаже производителите.

Депутатът каза още, че започва и проверка в сектора на картофопроизводството. Според него е нужно да се види на каква цена и от къде се внасят картофите у нас, за да може на борсите един килограм да се продава за 30ст с печалбата, а към родните да няма интерес и да гният в складовете. Според него има и виновни в Министерството на земеделието и храните, които „са забравили" да нотифицират държавна помощ за картофопроизводство. Заради това, вместо национални доплащания картофопроизводителите ще трябва да теглят инвестиционни кредити, които ще ги убият. Според депутата е нужен по-стриктен контрол по митниците при вноса на картофи, особено за тези извън ЕС. Растителна защита и НАП пък трябва да засилят контрола по вътрешнообщностните доставки, защото е възможно фуражни картофи да се пускат в обръщение в търговската мрежа. По думите му е напълно възможно при картофите да се правят измами с ДДС, защото е ненормално цената им да е 30ст. на борсите. „Вноса не може да бъде спрян, но трябва да е легален", подчерта той. Инж. Михалевски добави, че щом получи информация за произхода на вносните картофи ще провери каква е цената им в съответната страна, производител.

 

 

 

Асоциацията на зърнопроизводителите отново иска министерски оставки

София /КРОСС/ Ние, земеделците, сме в София с машините си, защото две години и половина водихме диалог, подписвахме Меморандуми и споразумения, искахме правила, искахме прозрачност, искахме лоялност, искахме подкрепа. Какво получихме: Неизпълнени обещания, ненаписани правила, незаконни решения и откровени лъжи. Това се казва в разпространена до медиите позиция на Националната асоциация на зърнопроизводителите. Според тях единственият работещ сектор в България е наказан в Бюджет 2012 г., като не бяха заложени средствата, договорени и подписани нееднократно. Интересите и работата на хиляди работещи в земеделието станаха заложник на междуличностни отношения в правителството - заявиха от асоциацията.

В опитите ни за намиране на решения и изход от ескалиращото напрежение, министър Мирослав Найденов и Председателят на Парламентарната комисия по земеделие и гори Десислава Танева предложиха макар и много компромисно решение, което да бъде прието от земеделските производители. А министър Симеон Дянков, заради лично отношение към сектора и към министър Найденов, го отхвърли, се казва още в обръщението. 

 

 

Протестът на земеделците променя движението в София

София /КРОСС/ Временна организация на движението в столицата се налага утре заради протеста на зърнопроизводителите. До 18:00 ч. се забранява престоят и паркирането на паркингите на пл. "Св. Александър Невски", с изключение на машините, включени в протеста.

Ограничението важи и за централната част на паркинга на пл. "Народно събрание", в пространството около паметника на Цар Освободител. До приключването на протеста се забранява влизането, престоят и паркирането на коли в двете посоки по ул. "Оборище" между ул. "Раковска" и бул. "Васил Левски". Същото важи за ул. "15-ти ноември" между бул. "Цар Освободител" и пл. "Св. Александър Невски", както и за ул. "11-ти август" между ул. "Московска" и пл. "Св. Александър Невски". Столичната община изисква от протестиращите да спазват Закона за движение по пътищата.

 

 

Без блокади на "Капитан Андреево" до сряда

Хасково /КРОСС/ Обявената за днес блокада на пътя от и за Турция при ГКПП „Капитан Андреево" от протестиращите зърнопроизводители не се състоя. Според обясненията на организаторите на протестните действия, в края на миналата седмица е изтекъл срокът на полученото от община Свиленград за разрешение за протестни действия на територията й. Към момента Националният комитет за протестни действия не е упълномощил местните си представители да внесат ново искане за подновяване на блокадите.

 

През следващите два дни пътят към Турция до Капитан Андреево няма да бъде бъди затварян. 350-те машини остават край пътя, но зърнопроизводителите от Хасковско и Старозагорско тръгнаха към протеста в София.

Близо 400 машини вече пътуват към столицата  заради протеста на зърнопроизводителите. Малко след 21 часа тази вечер се очаква 170 от тракторите ще влязат в столицата. Машините ще тръгнат от „Ботевградско шосе", по булевардите „Дондуков" и „Васил Левски" и ще спрат пред храм-паметника "Александър Невски".

Утре ще се проведе голямо митинг-шествие. То ще за почне в 14 часа, но ще бъде без машини, като фермерите ще спрат на площад „Независимост" пред Министерският съвет.

От Столичната община са издали разрешение протестът да продължи до 17 часа.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.