• 18 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8036
  •  GBP / BGN 2.2826
  •  CHF / BGN 1.9846
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 10°C

Иде ли краят на стачката в БДЖ?

Иде ли краят на стачката в БДЖ?

Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите към КНСБ, и Йордан Недев, изпълнителен директор на БДЖ, в интервю за Нова телевизия и предаването "Здарвей, България"

 

Водещ: Деветнадесети ден вече продължава стачката в БДЖ, а краят й още не се вижда. Защо синдикатите и мениджмънта продължават да не успяват да се разберат, докато хората пък продължават да не могат да ползват влаковете от 08.00 до 16.00 часа? Дали причините са лични, например? Дали причините са някакви други? Сега ще разберем от Йордан Недев - изпълнителен директор на БДЖ и Петър Бунев - председател на Синдиката на железничарите към КНСБ. Добро утро.
Йордан Недев: Добро утро.
Петър Бунев: Добро утро.
Водещ: Нещо лично има ли?
Йордан Недев: Би било доста непрофесионално, ако има нещо лично.
Водещ: Вие как мислите?
Петър Бунев: Не, напълно подкрепям това - няма нищо лично.
Водещ: Защо тогава, ако човек нарече друг човек „арогантен", това е обида, лична, към него ли е или е за професионалната му дейност, според вас?
Петър Бунев: Вижте, аз никога не съм имал претенции към професионалния опит на мениджмънта. Имал съм претенции, че професионалния опит не е в системата на железопътния транспорт и не я познават и за това са тези. Никога не съм казвал, че те не са професионалисти в тяхната си област, нали?
Водещ: А смятате ли, че сте арогантен, господин Недев?
Йордан Недев: Може би, не бих употребил тази дума. Но че съм агресивен, че преследвам целите си, това всичко - да. Но вярвам, че така трябва да бъде.
Водещ: Ето това знаменце може да го вземете.
Йордан Недев: Благодаря, ще ми е третото.
Водещ: Първият ден от стачката като ви включихме, вие държахте знаме на КНСБ.
Йордан Недев: Много ми харесва цвета.
Водещ: Много ви харесва цвета?
Йордан Недев: Да.
Водещ: Че на всичкото отгоре го развяхте. Хората се ядосват, стачкуват, излизат на масови протести, а вие... Може ли пак да го развеете? Приемете ли го за подигравка това нещо?
Петър Бунев: Вижте, нека да не влизаме в тези неща - дали е подигравка, или не. В крайна сметка...
Водещ: Важно е.
Петър Бунев: Аз го приемам, че той подкрепя нашия протест.
Водещ: Подигравка ли е това или подкрепяте протеста?
Йордан Недев: Не съм се замислял, в интерес на истината. За съжаление, господин Бунев, по-скоро вие сте прав и ще обясня защо.
Водещ: Кой? Аз?
Йордан Недев: Да. Ако трябва да отсечем това какво точно...
Водещ: Подигравка или подкрепа?
Йордан Недев: Да. Очевидно е по-скоро в частта на подигравката, доколкото както знаем, в последните два дни, то и в началото на беше супер голяма подкрепата, но в момента е смешно малка. И да говорим за една стачка, движена от около 200 души, която да изразява интересите на 12 600, за мен е подигравка с българското общество.
Водещ: Е, когато БДЖ стачкува, влаковете не работят, а вие се шегувате, развявайки знаменце на КНСБ, да се върнем към първия въпрос - арогантно ли е това поведение?
Йордан Недев: Да.
Водещ: Да. Вие как мислите?
Петър Бунев: Щом той си го признава.
Водещ: А вие арогантен ли сте?
Петър Бунев: Вижте, по принцип не съм.
Водещ: Искам да ви питам, човекът който стои срещу вас така, като го погледнете, прилича ли ви на момченце?
Петър Бунев: Вижте, той че не е момченце, не е момченце.
Водещ: Е, що му викате момченце тогава?
Петър Бунев: Защото в едни такива масови протести, много неща се изговарят и много неща се говорят. Проблемът е - защо трябваше да стигаме до деветнадесети ден стачка? И дали можеше да бъден решено...
Водещ: Знаете ли, аз смятам, че в тези минути, в които ви поставям въпросите за арогантността и за момченцето, отговарят до голяма степен на въпроса - защо деветнадесет дни се стачкува? Защото вместо да си говорите, се обиждате на момченца и на арогантно поведение. А през това време, какви са загубите на БДЖ, господин Недев?
Йордан Недев: Два милиона и половина...Това е доста повърхностен поглед, ...
Водещ: Да, така е.
Йордан Недев: ...който напоследък е доста често срещан, той е още от самото начало, това не ни учудва по никакъв начин, особено мен вече. В юли-август месец, да, доста се учудвах как е възможно, вече е ясно, че това е част от... Ние имаме публична компания, която засяга публични интереси, има някаква социална функция, криворазбрана, до голяма част, от степента, в която се разбира като социална. И ясно - това е в медийното внимание. Че прекалихме с медийното внимание, според мен, отдавна е факт и нищо ново ние няма какво да кажем.
Водещ: Само, че вие преди време ми казахте, когато ви включих от първия ден на стачката, че пред телевизиите си говорите по един начин с господин Бунев - че сте остри, че се обиждате, а извън ефир отношенията ви са съвсем други, дори са приятелски.
Йордан Недев: Абсолютно...
Водещ: Това не е ли лицемерие към зрителя?
Йордан Недев: Не знам. Може да ми задавате много такива конкретни въпроси, които изискват „да" или „не", и аз защото съм честен човек ще ви отговарям с „да" или „не". Да, лицемерие е. И какво от това?
Водещ: Това, че деветнадесет дни продължава стачката и БДЖ е на загуба с 2 млн. лева. Вие твърдите, че извън ефир сте приятели и си общувате добре, пък в ефир спорите. И аз се питам - защо се случва всичко това?
Йордан Недев: Това, което казах, ако си спомняте още по-добре е, че извън ефир имаме подкрепа за реформата, докато в ефир нямаме. Това е основната разлика и това се пренася в неподписването на каквото и да било споразумение.
Водещ: Така ли е - подкрепяте ли реформата, извън ефир, и се правите на интересни очевидно в ефир?
Петър Бунев: Не, не, вижте, първо аз искам да кажа и господин Недев ще го потвърди. И пред ефир не съм го нападал и той може да го потвърди. Проблемът беше с господин Владимиров, с когото продължаваме да имаме такова отношение. Щото господин Недев е от съвсем скоро изпълнителен директор. Докато господин Владимиров е от две години и половина и през тези две години и половина не направил неща, които трябваше да се направят и за това са нашите претенции. За това са. И съвсем спокойно може да каже господин Недев дали съм го нападал и пред ефир, и в медиите спрямо него?
Йордан Недев: Не, с изключение на господин Зарков, който се изпуска по-често, може би.
Водещ: Той беше с момченцето, нали така?
Йордан Недев: Точно така, той беше с момченцето. Иначе си спестяваме тези работи. И да ни питате арогантни ли сме, не сме ли, не е това темата на разговора. Темата на разговора е - какво правим с това дружество и накъде отиваме.
Водещ: Да. Кажете, миналата седмица трябваше да е фалирало БДЖ, ако вярваме на прогнозите на финансовия министър - миналата неделя в „На четири очи" каза - до петък край.
Йордан Недев: Дружеството трябваше да фалира 2008 година. Нека да започнем оттам. Така че всеки ден е подарен от три години насам. Кога точно ще се случи, няма вече кой да прогнозира, защото прогнозираш на базата на някаква твърда информация, а ние твърда информация нямаме. Нито знаем какво ще се случи в момента с мотрисите, които са заложени на немската банка и тя постави ултиматума, а ние не можем да си платим. И сега да видим какво ще стане. Тези работи не се прогнозират. Те вече стигаме до момента с арогантност или не. Това са човешки отношения, качества, характеристики, които един ден може да се проявят, другия ден може да не се проявят.
Водещ: Никой ли не може да направи сметката - колко дни подаръци още има?
Йордан Недев: На каква база? Как да я направим тази сметка? Три години се влачим по корем, може да можем... То е като раково образование - като влезете в онкология и питате - колко време ми остава - ами, между една седмица и пет години. Откъде да знам, как да кажа? Мен това, което ме притеснява...
Водещ: Може би, по-добрия диагностик, ще направи по-добра прогноза, не смятате ли?
Йордан Недев: Да, ако намерим д-р Хаус на БДЖ, може би, да.
Водещ: Вие не сте ли д-р Хаус на БДЖ?
Йордан Недев: Много приличам и клоня в тази посока, но очевидно още не съм намерил средството, с което да излекуваме или поне да си срещнем интересите. Но тук исках да кажа нещо много по-важно - постоянно говорим за стачката, която очевидно е социален проблем, доста голям, досега никой не ме е питал - аджеба, досега какво си направил за това дружество за тези пет месеца?
Водещ: Кажете какво направихте за това дружество за тези пет месеца? Защото те, синдикатите непрекъснато ви питат всъщност.
Йордан Недев: Да. Това е един много хубав въпрос, защото отговаря на част от исканията, свързани с това да повишим приходите. Това, което, ще бъда доста лаконичен и сбит, защото голяма част от нещата, все още са в сферата на търговската тайна и няма как да ги споделям, защото още.. .някои са с подписани договори, други са с договори, които се пекат и трябва да се случат, преди да може да се обяви каквото и да било. Но първо, ние дори, за „Товарни превози" говоря по-конкретно, подобрихме си плана на изпълнение на товарите, които возим. Преструктурирахме си клиентите и вече силно непечеливши клиенти, допреди няколко месеца, вече печелим от тях. Може да е малко, но печелим, а преди бяхме на огромни загуби. Просто, защото преструктурирахме начина, по който ги обслужваме.
Водещ: Т.е. „Товарни превози" вече не е на загуба?
Йордан Недев: Не, не.
Водещ: Продължава да е на загуба?
Йордан Недев: Това, че един клиент сме го преструктурирали, още не означава, че цялата неефективност, която носим със себе си, може толкова лесно да бъде преностена. В момента сме в много сериозни разговори за един много голям клиент, който ще бъде доста сериозен фактор догодина, живот и здраве. Той ще донесе много товари, доста оборот, финансов, и печалба на дружеството. И това са няколко такива. Докарахме нови клиенти от...
Водещ: Да не ви вземат за изпълнителен директор на вече приватизираното дружество „Товарни превози"?
Йордан Недев: О, силно се надявам да ми предложат. С голяма вероятност, няма да се съглася.
Водещ: Защото нали казахте, че сте го реформирали така, че вече да печелите, пък му предстои...
Йордан Недев: Не, не, казвам - значи, ето оттам идва проблемът с медиите - не съм казвал, че е печелившо. Не съм казвал това нещо.
Петър Бунев: Но мерките ще доведат това дружество да стане печелившо.
Йордан Недев: Точно така.
Петър Бунев: Тук спор нямаме. И аз съм убеден в това, защото...
Водещ: Секунда. Това, което казва той, давам ви думата. Това, което казва господин Недев е, че докато общественото мнение е, до голяма степен, подпомагано от синдикатите, че през последните пет месеца БДЖ продължава да е надолу, надолу, надолу, то той е взел необходимите мерки, така че да може да поеме глътка въздух. Съгласен ли сте?
Петър Бунев: Вижте, тук спор нямаме. И като говорим за „Товарни превози", ние напълно съвпадаме с това, което говори господин Недев.
Водещ: Искате да се продаде?
Петър Бунев: Не. Дали искаме да се продаде... Чакайте.
Водещ: Като ви слушам какво говорите...
Петър Бунев: Не, не. Не, вие не ме слушате и досега не ми дадохте думата.
Водещ: Заповядайте, имате думата.
Петър Бунев: Значи, нещата, които са наистина - „Товарни превози" са в правилната посока. И те дори в края на годината, могат да излязат на минимална печалба или на нула.
Йордан Недев: Няма време.
Петър Бунев: Няма време. Стачката не оказва почти никакво влияние върху „Товарни превози".
Йордан Недев: Увеличиха ни се разходите, известно количество, за съжаление, можеше да е много по-гладко всичко.
Петър Бунев: Но можем да кажем, че в „Товарни превози" проблема го няма. Проблемът е в „Пътнически превози", където са големите задължения, неплатените „Сименс", намалените броя влакове. Там е големият проблем.
Йордан Недев: Което, господин Бунев, може да се оправи с работа - с по-качествена работа и с по-ефективна работа. А не със стачка, със сигурност. Защото пак повтарям, ние не сме вандали. И в момента, в който се разберем за това нещо и ни оставите малко да покажем резултати. Защото е много лесно от първия ден да започнете да ни човъркате - защо не направите това, защо не повишите приходите. Това правим - борим се ужасяващо много...
Петър Бунев: За „Товарни превози". Кажете за „Пътнически превози" как ще го направим? Кажете там.
Йордан Недев: Опитваме се да въведем системи, които да контролират продажбата на билети. Опитваме се на места, където над триста са гарите, където не продаваме билети и се опитваме да направим нещата, така че да си събираме парите.
Петър Бунев: Само да ви кажа. Първо, трябваше да вкарате тези системи, защото спряхте...
Йордан Недев: Кога първо?
Петър Бунев: Системите за контрол и издаването на билети. Защото се спряха влакове, които са пълни с хора. Липсата на контрол, на вас ви показа резултати, че тези влакове...
Йордан Недев: Господин Бунев, пълни с хора и без пари в касичката.
Петър Бунев: Щом има хора, значи трябва да си вземем парите, а не да махаме влакове.
Йордан Недев: Може би, имаме хора, защото се возят без пари.
Петър Бунев: Не съм сигурен в това.
Йордан Недев: Там е работата, че това е въпрос на анализи.
Водещ: Ако се возят без пари, кой е виновен? Този, който контролира.
Йордан Недев: Ние сме виновни, че се возят без пари и се опитваме да решим този проблем.
Петър Бунев: Като махнете влаковете.
Водещ: Как?
Йордан Недев: Което, за съжаление, ни отнема време.
Водещ: Как?
Йордан Недев: Което, за съжаление, ни отнема време.
Водещ: Като махнем влаковете, като уволним контрольорите, как?
Йордан Недев: Не. Вие какво си мислите, че контрольорите са едни безкористни хорица, които щъкат във влаковете и контролират?
Водещ: Не, аз не си мисля. Ако някой се вози без пари, значи не е контролиран от контрольора във влака, нали така?
Йордан Недев: Точно така. Значи, имаме проблем с контролирането във влака, значи имаме проблем с билетоиздаването. Имаме проблем с абсолютно всичко свързано с...
Петър Бунев: С качеството на вагоните, въобще с ремонта на...
Йордан Недев: Нека тази тема да не я засягаме, защото тя е свързана с много инвестиции.
Петър Бунев: Не, то това е истината за клиентите.
Йордан Недев: Един момент, когато започнем да си събираме приходите, което в момента влагаме изключително много усилия и всякакви мерки се опитваме да ги симулираме, за да видим какво може да се случи, какво е най-доброто. Защото някои искат повече инвестиции, други по-малко. Едното е - да се качват хората само през предната врата, защото оказа се, че има такава наредба, просто то не се случва. Има неща, които са неприложими. Много неща трябва да се направят.
Водещ: Дайте да се върнем към стачката. Твърдите, че стачката е незаконна, нали така?
Йордан Недев: Ние твърдим, че стачката е незаконна от 24 ноември. А се изписа по медиите, че от 10 декември става незаконна. Не, тя е незаконна от 24 ноември.
Водещ: Дайте на кратко - блиц. Хората, които стачкуват колко са?
Йордан Недев: Вчера 183 души, онзи ден 166.
Водещ: До момента 950 души са подали заявления за доброволно напускане, срещу което ще получат 6 заплати.
Йордан Недев: Точно така.
Водещ: Въпросните 150, които участват в стачката, ще ги уволните ли, без те да получат заплати, като обезщетение?
Йордан Недев: Аз досега не съм гледал точно кои са те. Но с голяма вероятност, това са хората, на които е изпратена оферта за т. нар. член 331 срещу обезщетение.
Водещ: Стачкуващите ще получат ли обезщетение, при положение, че стачкуват незаконно, според вас?
Йордан Недев: Значи, аз казвам, че е незаконно, но това трябва да го потвърди съда. В момента, в който това се случи, тогава мога да ви отговоря. Единственото, което със сигурност мога да кажа е, че ако съдът постанови, че стачката е незаконна, автоматично преминаваме към дисциплинарно уволнение. Това е ясно.
Водещ: При дисциплинарно уволнение, има ли обезщетение?
Йордан Недев: Не.
Петър Бунев: Така, първо, това стачката дали е законна, или незаконна...
Водещ: Решава съда.
Петър Бунев: Точно така. И не правеше чест, защото това беше поредната манипулация - с подписи, печати да предупреждават хората, че стачката е незаконна. Аз не знам откога мениджмънта е и съд?
Йордан Недев: Господин Бунев, дадохме информация. Аз лично съм го чел това отворено писмо. Не само, че съм го чел, а съм го редактирал, така че да бъде написано по абсолютно коректния начин. Няма нищо общо с това, което обявихте вчера по телевизията - че ние заплашваме и... Не, ние пишем факти. Факт е, че няма вече споразумение за минимално транспортно обслужване.... Факт е, че ако...
Петър Бунев: Не, ние нямаме споразумение, ние имаме арбитражно решение. Правете разлика. Ако ние имахме споразумение, а ние нямаме споразумение, защото не можахме да се споразумеем и минахме на арбитраж. Арбитражът е определил. Вие нарушавате арбитража, не ние. Ние си спазваме арбитражното решение, което казва от 08.00 до 16.00 часа. Да ви кажа къде го нарушавате арбитражното решение. С всички тези телеграми, които отменяте влакове в този диапазон, вие нарушавате арбитражното решение. И ние също сме готови с исковата молба, и ние ще я вкараме в съда. Защото вие освен, че нарушавате арбитражно решение, правите и локаут. В България локаута е забранен - да отнемете възможността на човек да стачкува, след като е започнал стачка. Второ, гледа се в момента на започване на стачката дали е законна, или не.
Йордан Недев: Това са вашите тълкувания.
Петър Бунев: Не, ама, нашите юристи...
Йордан Недев: Вашите, ама, и нашите юристи.
Петър Бунев: Ама, след като вие пуснахте това, че е незаконна, естествено, че ние трябва да кажем...
Водещ: Вашите юристи ще се сблъскат в съда.
Петър Бунев: Те се сблъскаха вече.
Водещ: Господин Недев, вие правите ли стачка срещу стачката в момента?
Йордан Недев: Какво означава това?
Водещ: Като спирате от 08.00 до 16.00 часа влаковете?
Йордан Недев: Не, ние подсилваме стачката на господин Бунев, по този начин. Но с единствената цел...
Водещ: Няма да ви моля пак да развявате знамето на КНСБ.
Петър Бунев: Сега специално трябва да го развеете, защото вие правите стачката.
Йордан Недев: Точно така, ние подпомагаме стачката, защото няма никакъв смисъл от 08.00 до 16.00 часа, при никаква сигурност за това, че влаковете ще стигнат закъдето са тръгнали и хората съответно не ги ползват...
Водещ: По-добре хората да си знаят - няма влакове от 08.00 до 16.00 часа.
Йордан Недев: Не е ли по-добре според вас?
Водещ: Питам ви, вие взимате решенията.
Йордан Недев: Според мен, е по-добре.
Петър Бунев: А разрешено ли е по закон това да го правите?
Йордан Недев: Какъв е проблемът?
Петър Бунев: Не, казвам - разрешено ли е по време на стачка да отнемате...
Йордан Недев: Със сигурност не ни е забранено. Какво отнемаме, господин Бунев?
Петър Бунев: Вие отнемате правото на стачка по време на стачка.
Йордан Недев: Как ще го отнемаме?
Петър Бунев: Като спирате влаковете.
Йордан Недев: Вие не ги ли спирате влаковете?
Водещ: Може би, ви подкрепят всъщност, наистина. Ето той каза...
Йордан Недев: Защо ние да произвеждаме тези разходи за дружеството и за обществото, при положение че никой не ги ползва? Обяснете ми защо?
Петър Бунев: По принцип стачката като последно средство защо е? За да нанесе точно такава...
Йордан Недев: Вреда на обществото.
Петър Бунев: Не, на обществото.
Йордан Недев: Обществото, мисля че достатъчно страда като не може да се вози от 08.00 до 16.00 ч. Защо трябва да плаща и допълнително стотици хиляди на ден допълнителни разходи, които са абсолютно безсмислени? Защо?
Петър Бунев: В момента аз ви казвам мнението на нашите юристи, вие сте в нарушение на законите.
Йордан Недев: Да, по вашите, а по нашите юристи не сме в нарушение.
Петър Бунев: Добре, това ще се види също в съда.
Водещ: Добре, още нещо, ако ми позволите. Господин Бунев, вие сте изпълнителен директор на БДЖ, сега работят 13 хиляди души, колко трябва да работят според вас?
Петър Бунев: Не съм правил изчисления, не съм виждал и на мениджмънта изчисленията. Ако хванем изчисления, говоря на база разчет, обем работа, технология, каква численост, такъв разчет няма.
Водещ: Алтернативата как да разбера каква е?
Петър Бунев: Защо смятате, че алтернативата е точно така - понеже не ни стигат 20 млн. - махаме 2 000 човека или махаме 3 000. Не е това алтернативата.
Водещ: Тринадесет хиляди са си добре за БДЖ, така ли?
Йордан Недев: Може ли да вляза в...
Петър Бунев: При този обем работа.
Водещ: Колко? Кажете ми колко? Тринадесет хиляди са сега, колко ще свършват работата...
Петър Бунев: Дванадесет хиляди и 800 трябваше да бъдат в края на тази година.
Йордан Недев: Господин Бунев, как може да не сте направили никакви разчети и да ми твърдите, че нашите мерки не са верни? Как е възможно това? Как един път не дойдохте и да кажете - ето така предлагаме ние да се случат нещата и резултата ще бъде по-добър от това, което вие давате. Как е възможно?
Водещ: Добре. Ако позволите последен въпрос - от Световната банка казват, че няма проблем да отпуснат заем. Ще вземете ли?
Йордан Недев: За момента, то не е решение - аз седя и си мисля да взема ли заем или да не взема ли заем, има доста консултации....
Водещ: Е, ще платите 30 хиляди за вагоните на „Сименс", които преди малко...
Йордан Недев: Аз не мисля, че утре можем да го вземем заема от Световната банка.
Водещ: А утре трябва да платите за „Сименс"?
Йордан Недев: Точно така.
Водещ: А откъде пари?
Йордан Недев: Може да се наложи, за мое най-голямо съжаление, тук наистина го казвам, защото ще пострадат и доста читави хора в БДЖ, в които аз вярвам и ги срещам, слава Богу, когато ходя насам-натам, може да се наложи и това да се отрази върху възнагражденията изобщо. В смисъл, в тяхното изплащане в момента. За съжаление, дотам стигнахме.
Водещ: Хората в БДЖ да знаят, че може да не получат заплатите си, за да може да бъдат платени вагоните?
Йордан Недев: Има такава вероятност, която почва да става все по-изразителна.
Водещ: Благодаря ви за този разговор. Много се надявам да намерите решение следващите дни.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.