-
05 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6795
GBP / BGN 2.2411
CHF / BGN 2.0885- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
Олга Тодорова: Липсва механизъм за санкциониране на нелегалните хазартни оператори
20 Декември 2011 | 06:36
София /КРОСС/ Игрите на късмета винаги са имали и ще имат своята притегателна сила заради възможността, която дават на участниците, да се забавляват. Вече няколко години всички ние живеем в условията на криза, свито потребление и намалени разходи. Променените икономически условия неминуемо оказват влияние във всеки аспект от живота на хората, които в условията на несигурност степенуват по друг начин приоритетите си и са по-пресметливи относно разходите си. Според наскоро направено проучване в модерната градска среда игрите на късмета заемат почти същото място сред забавления, като театър, кино и др. Данните от същото изследване сочат, че българинът се отнася абсолютно рационално към правенето на разходи както по отношение на необходимото за живот, така и по отношение на културните потребности и забавленията. Тази рационалност се отразява включително и на залаганията. При нашата компания специално обаче не се забелязва спад през последните години, напротив - имаме ръст всяка една година спрямо предходната. Но това се дължи на желанието ни да се развиваме и на факта, че предлагаме нови продукти. Това заяви в интервю за в. „Класа” Олга Тодорова, изпълнителен директор на ЕВРОБЕТ.
По повод на новия Закон за хазарта, Тодорова заяви, че неяснотите около този проектозакон произлизат по-скоро от липсата на конкретика как именно ще се прилага той. „Необходимо е да се създадат еднакви условия и равнопоставеност между българските и чуждестранните организатори на хазартни игри. В закона липсва механизъм за санкциониране на нелегални хазартни оператори. В тази връзка и операторите, които ще предлагат игри от разстояние, нямат дори задължението сървърите и централният им пункт да бъдат базирани на територията на България. Считаме, че този пропуск ще доведе до липса на контрол на ДКХ върху приходите им и следователно до укриване на данъци.
Друга неяснота има относно текстовете за рекламата. Важно е да се отбележи, че през годините хазартният бизнес подпомага спорта, културата и различни социални каузи. Рекламната дейност на игралния бизнес е важна част от развитието на медийния пазар в България. Лицензираните хазартни организатори трябва да имат възможност да рекламират дейността си и продуктите, които предлагат. Така те се идентифицират ясно пред потребителите. Когато хазартен оператор обявява реда, начина, условията за участие и резултатите от организираната от него игра, той трябва да има правото да посочи за коя игра става дума”, коментира още Тодорова.