• 24 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8019
  •  GBP / BGN 2.2963
  •  CHF / BGN 1.9742
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 12°C

Внимание! Измами преди почивката!

Внимание! Измами преди почивката!

/КРОСС/ Предварителната информация, когато резервираме и плащаме за почивката си, е изключително важно нещо. Тоест преди да подпишем, преди да платим, ние трябва задължително да се убедим първо, че договаряме, когато говорим за пакетни организирани пътувания, с регистриран туроператор. Това е важно, защото тези регистрирани туроператори са задължени да поддържат валидна застраховка „Професионална отговорност", а съгласно действащите нормативни правила в България, това е единствения източник за удоволетворяване на финансови претенции, ако има някакъв проблем. Това каза в сутрешния блок на БТВ „Тази сутрин" Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите. Понякога потребителите са по-склонни да се доверяват по-скоро на устна информация, на разменена информация в разговор с представител на туроператора или въобще с някого, с когото те могат да комуникират, включително и в социални мрежи и интернет. Но в един момент може да се окаже, че когато те подпишат едно нещо, то съдържа информация различна от тази, която е договорена предварително по телефона или интернет. Така че винаги това, което се подписва, трябва да се чете, посъветва Димитър Маргаритов. Другото важно нещо е да се събират документи - както в момента, в който се извършват плащанията и когато отиваме в съответното място за настаняване, където е почивката и така нататък, ние представяме обикновено ваучери, да пазим документите, с които сме платили. Още по-важното е, че когато възникне някакъв проблем и той не може да бъде решен без намесата на контролните органи, тогава трябва да има необходимите и основни доказателства, по които те могат да установят едно нарушение, добави председателят на КЗП.

Никога на частно лице и на частна сметка не се плащат пари. Има си Закон за туризма, в който е упоменато как и по какъв начин трябва да бъде регистрирана една туристическа агенция или туроператор. Това каза от своя страна Одисей Спасов, представител на туроператорска агенция. Застраховката, която трябва да има една фирма или туроператор също е много важна, добави той. Една застраховка, която е допълнителна и е по желание за клиента, това е застраховка „Отмяна на пътуване" - тя допълнително гарантира, ако се отмени едно пътуване, каза още представителят на туроператорска фирма. Например да кажем пътуваме за Египет, застрахова се с „Отмяна на пътуването", като тя е между 2-5 процента от стойността на сумата - и това гарантира на клиента, че при неосъществяване на самото пътуване, застрахователят възстановява сумата. Това е двойно застраховане, което ние го правим и го предлагаме, но то е по желание, допълни Одисей Спасов.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.