• 19 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8315
  •  GBP / BGN 2.2841
  •  CHF / BGN 2.0155
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 5°C

Автоинструктори предлагат част от теоретичните часове и изпити да се взимат онлайн

Автоинструктори предлагат част от теоретичните часове и изпити да се взимат онлайн

/КРОСС/ Наказанията по време на шофьорски изпити да са конкретно разписани и да не дават възможност за преценка на изпитващия. Това е една от идеите за промяна в методиката за обучение на кандидат-шофьорите, обсъдена между автоинструктори и зам.-министърът на транспорта Ангел Попов.

По думите му в момента наказанието за много от нарушенията варира например между 1 и 3 точки, което дава възможност за злоупотреби, предава "Дарик".

По сегашната методика някои наказания са така разписани, че оставят прекалено голяма свобода на изпитващите, смята зам.-министърът на транспорта Ангел Попов. "Когато той допусне грешка, тя да бъде фиксирана с точно определен брой точки, които му се отнемат, а не изпитващият да има право да избира по лична преценка", коментира Попов.

Според председателя на Асоциацията на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов методиката има нужда и от други подобрения.

"По сега съществуващата методика за изпит, ако вие на заден ход докоснете тротоара, за да спрете, трябва да бъдете скъсан. А ако застанете на едно място за паркиране, ще видите, че всеки един докосва тротоара", заяви Иванов.

Други предложения на автоинструкторите са част от теоретичните часове да могат да се взимат онлайн, а маршрутът на изпита по кормуване да бъде предварително задаван и следен с GPS.

"Не би трябвало хората да ги задържаме в учебни кабинети 40 часа, когато половината от това обучение може да бъде онлайн и може да бъде много по-качествено, с филмиране на дадени ситуации. Може да бъде въведено обучение с GPS система, по същия начин хората биха могли и да се изпитват. Задава им се въпросът на GPS-a от едно определено място да се стигнат до друго определено място, където да им възможност за паркиране на автомобила. С тези указания той би могъл да проведе изпита без намесата на човека, който е до него", обясни още Йонко Иванов.

Друго предложение е изпитните автомобили да са държавни, а не на инструкторите. Според Йонко Иванов това обаче ще докара допълнителен стрес на курсистите.

"Тези автомобили са различни от автомобилите, на които човек се е подготвил - и по начин на управление, и по габарити. Това не е човек, който е взел изпита и има шофьорска книжка. Това е човек, който се явява на изпит и напрежението е много по-голямо", посочи той.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.