• 10 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6807
  •  GBP / BGN 2.2391
  •  CHF / BGN 2.0840
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Край на предизборните хроники в медиите

Край на предизборните хроники в медиите

София /КРОСС/ Предизборните хроники отпадат, а диспутите по БНТ и БНР ще са безплатни. Това реши на второ четене Временната комисия за обсъждане и приемане на новия Изборен кодекс.
По думите на председателя на комисията Мая Манолова идеята е отразяването да бъде извършвано въз основа на равнопоставеност и справедливост на политическите субекти. Извън предизборните форми - по редакторска преценка, значими събития, свързани с участниците в изборите, могат да се включат в новините, обясни още Мая Манолова.
Ако някоя партия пък иска да си плати за репортаж, това ще е след новините и със специално обозначение.
БНТ и БНР ще са длъжни да спазват принципите за равенство и обективност при отразяване на проявите на кандидатите, регистрирани от партиите, коалициите и инициативните комитети в информационните си емисии, записаха още депутатите.
Предизборната кампания по двете държавни медии ще се открива и закрива с клипове на партиите, коалициите и инициативните комитети с продължителност до 40 секунди, които се излъчват безплатно. При избори за президент и вицепрезидент кампанията стартира и завършва с обръщения на кандидатските двойки с продължителност до три минути за всяка от тях, които не се заплащат. Поредността се определя чрез жребий по ред, определен от ЦИК.
Търговските електронни медии ще могат да използват платени и неплатени форми в предизборната кампания, като 40 дни преди вота трябва да обявят тарифите си. Забранява им се да отправят политически внушения в полза или във вреда на някой от участниците в кампанията, записаха още депутатите.
Резултатите от социологически проучвания в изборния ден ще се огласяват след 19.00 часа, реши още комисията.
От деня на обнародването в „Държавен вестник" на указа на президента за изборите всяко огласяване на резултати от допитвания до общественото мнение или на социологически проучвания по повод на изборите, извършено чрез медийна услуга или по друг начин, трябва да съдържа и информация за възложителя, за организацията, извършила допитването или проучването, и за източниците на финансирането му.
Резултати от допитвания до общественото мнение по повод на изборите не могат да се огласяват под каквато и да е форма 24 часа преди изборния ден до обявяване на края му.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.