• 03 Юни 2020 |
  •  USD / BGN 1.7503
  •  GBP / BGN 2.1955
  •  CHF / BGN 1.8209
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 16°C

Започна първата по рода си КСО конференция "Златните сърца говорят"

 Започна първата по рода си КСО конференция "Златните сърца говорят"
„Колкото повече добро, толкова повече пари и обратното“

/КРОСС/ Специалистите и организаторите на някои от най-успешните кампании за Корпоративна социална отговорност (КСО) споделят опита си по време на най-голямата конференция за КСО "Златните сърца говорят", която се провежда в момента в хотел “Интерконтинентал”, София.

Представители на световни и български организации разкриват какво представлява корпоративната социална отговорност, кои са предпоставките за възникването на организационната социална ангажираност, къде е мястото на CSR в съвременното развитие на икономиката.

Те разказват как да увеличим успеха си чрез общественополезни инициативи, как да генерираме по-голяма стойност за организацията, връщайки полза в обществото и как да създадем правилната CSR-стратегия, съобразно сектора, в който оперираме, обкръжаващата ни среда и заинтересованите лица. Изтъкват ползата от корпоративна социална отговорност, благодарение на която компаниите могат да постигат стабилни пазарни позиции, лоялни клиенти и устойчив растеж.

Разкриват някои съвременни техники за CSR и актуални социални направления в България, успешни примери и добри практики, както и тенденциите за развитие на CSR-а у нас и по света.

Д-р Султанка Петрова – зам.-министър на труда и социалната политика изтъкна, че Стратегия за корпоративна социална отговорност – 2019/2023 вече е факт и форумът идва тъкмо навреме. По думите й България има дълбоки корени, свързани с корпоративна отговорност - още от нашите деди, които са поемали социалните ангажименти към българското общество. „Стъпили на нея, ние разработихме нашата програма за корпоративна социална отговорност. Връзката между организациите е много важна, за да имаме общи цели, да създаваме една устойчивост на този процес“, подчерта зам.- министърът.

Александър Христов, управляващ партньор в ПР агенция Параграф 42, който е доцент в УНСС и преподавател в Нов български университет изтъкна, че „социално отговорните проекти като такива носят полза за обществото, но и за самите нас като представители на компаниите“. „Колкото повече неща правим активно, за да реализираме нещо, толкова повече нараства вероятността за печалба“, подчерта той. По думите му в баланса от ползите за обществото и ползите за компанията се ражда истинският успех във всяко едно отношение, а за да се постигне висока възвръщаемост от един CSR проект, той трябва да е дългосрочен, да е свързан с разпознаваема кауза и да отличителен, да го „правим като да е завинаги“.

Александър Христов изтъкна, че ефективността от инвестиции в един CSR проект зависи много от: съответствие на проекта с дейността на компанията; доброто партньорство с фондация/НПО; добрата комуникация, която да води до достигане до голяма аудитория и създаването на ангажираност на тази аудитория. „Комуникацията става толкова важна, колкото и самата кауза – и ние трябва да се грижим за това, за да може да повишим ефективността и важността. Наблюдава се все по-силна конкуренция между каузите. Без кампания шансовете една кауза да бъде забелязана намаляват“, категоричен е той.

По думите му при равни други условия хората предпочитат да купуват от социално отговорни кампании, хората харесват да работят за компании, които са социално отговорни. В края на презентацията си той разказа историята на кампания, направена от бразилски милиардерпрез 2013 г., който погреба своето Бентли на стойност 400 хил. долара, за да може като умре да бъдат свързани. Това всъщност е кампания, която провокира донорството на органи, обясни Христов и подчерта, че така каузата е била забелязана и ръстът е бил 30.1% само за един месец.

Д-р Марина Стефанова - автор и продуцент на CSR AdviceBox изтъкна, че добрите практики трябва да са нещо обичайно. По думите й вече не е достатъчно компаниите да правят пари и продукти, освен ако не са изцяло в полза на обществото, трябва да се фокусират в споделянето на стойност – така че докато правят пари, да правят и добро. „Колкото повече добро, толкова повече пари и обратното“, изтъкна д-р Стефанова. В тази връзка тя даде няколко примера, сред които платформата за образование „Уча се“, мобилният зъболекарски проект на ЕО дент, който обикаля селата, Адидас , Лего, Уницеф. „Жените са онези лидери, които могат тайно, полека да променят целия свят. Нека си представяме по различен свят и да немарим онези, които ще до изпеят, аз нямам против да бъде някой друг, нека да е за подоброто за нашите деца“, завърши д-р Стефанова.

Иванка Шалапатова - изпълнителен директор фондация „За Нашите деца“ изтъкна важността от инвестирането в ранното детско развитие. Само три от причините за това са, че 80% от мозъка се формира до 3-годишна възраст, 42 % от децата живеят в риск от бедност и социално изключване и изолация, което е най-високият процент в ЕС, а 32 хиляди са децата с увреждания и трудност в развитието. Според изследване на Джеймс Хекман - нобелов лауреат по икономика, инвестициите в ранното детско развитие водят 13% възвръщаемост. „Ролята на бизнеса е да бъде инвеститор в социални програми с дългосрочни ангажименти. Моето мнение е, че нито една компания не може да просперира в страна със социални неравенства и бедност“, подчерта Шалапатова.  

Десислава Олованова - изпълнителен директор на McCannSofia – една от първите комуникационни агенции разказа за Кан Лайънс – най-големият фестивал за реклама в света, който се провежда се в Кан, с над 60-годишна история. По думите и има огромно значение дали си спечелил Кан или не. „Наблюдавам, че само социално-отговорни кампании печелят“, подчерта тя и посочи, че отражението от една такава награда е голямо, цялостните продажби на спечелилите компании скачат с 30%. Тъжната статистика е, че България няма нито една награда в Кан, а Косово има 5, Албания – 4. „В наши дни всичко навсякъде се подлага на съмнение, хората много малко вярват на институциите, медиите, политиците и социалните платформи“, изтъкна тя. Проучване на McCannот 2018 г. показва, че 81% от хората вярват, че глобалните брандове имат силата да направят света по-добър. Те вярват двойно повече на брандовете отколкото на политиците, а 72% са отворени брандовете да ги водят по пътя на социалната промяна.

Ивелина Рускова - Основател е на фондация „Мечта за дете“ разказа за своята 12-годишна битка да стане майка. „В България проблемът с демографската криза е голям. Естествено и жените, и мъжете с такива проблеми са много. Мисията на фондацията е да се раждат деца“, посочи тя. „Да родиш дете, да дадеш ново начало, няма по-свято нещо от това“, подчерта Рускова и изтъкна, че това е национална, голяма кауза, която може да бъде подкрепена и става дума за това не само да се правят инвитропроцедури, но и да се дават знания как да се предпазим от репродуктивни проблеми. По думите й когато човек прави нещо от сърцето си с много любов, тогава то си личи и резултатите са успешни. „Хората се интересуват от компаниите и фирмите,които се докосват до сърцата им, затова вярвам, че в България щесе появяват все повече социални каузи,които да работят за това да се раждат повече български деца“, посочи Рускова.

 

реклама
ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2020 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.