• 18 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8036
  •  GBP / BGN 2.2826
  •  CHF / BGN 1.9846
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 18°C

Андрей Райчев: Няма желание в нито един играч да хване слаба точка в противника и да го топи

Андрей Райчев: Няма желание в нито един играч да хване слаба точка в противника и да го топи

/КРОСС/Това е първата чисто позитивна кампания в България. Няма абсолютно никакво желание в нито един играч да хване слаба точка в противника и да го топи, да го залива с компромати, с атаки, епитети и т.н. Това заяви пред БНР социологът Андрей Райчев.

Те са разбрали нещо много важно, че трябва максимално да мобилизират своя електорат и абсолютни никакъв смисъл няма да нападат други, няма смисъл, не води до нищо. Всички го спазват, защото е в техен интерес. Не че са си казали „Да правим този път позитивна кампания", просто не им е в интереса да правят отрицателна, коментира Райчев.

Крайната причина за това е, че ние живеем в края на година и осеммесечен скандал. В тази година и осем месеца ние имаме може би 2-3 месеца някакво спокойствие. Всичко останало е предизборно. Какво да добавят към това предизборно? Резултатът е от една страна осъзнаване от страна на елитите, че няма какво да се бият, а да си събират овцете в своите кошари. А от страна на хората - резултатът е, че общо взето се е оформило крайното мнение и никаква кампания не може да му повлияе особено, дпълни социологът. 

Ефектът на кампанията може да се види само в последните 10 дни, смята социологът Димитър Димитров.

Анализаторът коментира: Няма ярки сблъсъци, няма ярки идеи. Дори участниците във въпросните дебати се разпитват къде е и каква им е програмата. Има едно друго обстоятелство, за което по-малко си даваме сметка - общият, доминиращият информационен поток беше изключително силно доминиран от природни бедствия и съобщения за различни извънредни събития, говоря за Украйна и Близкия изток. Когато водещите новини са такива, създават една изключително склонна към самозащита, склонна към търсене на нещо като спасение, излаз. Много хора просто отхвърлят този информационен поток. Когато той е много рязък и много драматичен, започват да играят страховете. Отчасти това е проблемът на това, че не можем да влезем в руслото на една класическа кампания, коментира Димитров. Според него обаче това положение няма да остане така до края. Той посочи още, че много честото гласуване създава устойчивост на нагласите. Самите партийни елити сравнително добре се ориентират за това какво трябва да разговарят със своите хора поради много честото общуване. Това е една от причините да има сравнително добре фокусирани послания, коментира той. Социологът изказа мнение, че шансът за голяма коалиция е бил изпуснат в предишните избори.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

За какви идеи става дума. Няма никакви идеи, затова няма и идейни сблъсъци. Политиците са кукли на конци. Избирателите не мислят, и те са безидейни тълпи.

16.09.2014 01:49:11

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.