- 02 Май 2024 |
- USD / BGN 1.8248
- GBP / BGN 2.2881
- CHF / BGN 1.9984
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 11°C
Карлово става корица на 100-те туристически обекта
27 Февруари 2019 | 08:47
/КРОСС/ Старинно Карлово става корица на култовата туристическа книжка „Опознай България - 100 национални туристически обекта". Предложението за това бе отправено към Община Карлово, а администрацията го прие с удовлетворение за усилията, които полага за развитието на комплекса. Новият тираж от 20 000 книжки „100 НТО" ще бъде отпечатан след броени дни. Те ще бъдат пуснати за продажба в цялата страна, а от април ще се продават и в магазина за сувенири в къща „Бухалов хан", която е част от туристически комплекс "Старинно Карлово".
Туристически комплекс „Старинно Карлово" обединява пет от най-ценните възрожденски къщи в града - "Райно Попович", Бухаловия хан, Патевата къща и Патевата мааза и къща "Белия двор". Те бяха реставрирани и обособени като туристически атракции по проект на общината, финансиран от ОП "Регионално развитие".
От ноември 2018 година "Старинно Карлово" вече е част от движението „Опознай България - 100 национални туристически обекта". То е създадено през 1966 г. по инициатива на Българския туристически съюз. Основната му идея е всеки турист да се запознае с най-хубавите и най-свидни за всеки българин планини, природни и исторически забележителности, музеи и паметници.
Отличията на движението "100 национални туристически обекта" са бронзова, сребърна и златна значка, придружена от грамота. Значките се дават на три етапа. При посещение на 25 обекта се връчва бронзова значка, а при 50 -сребърна. При посещение на стоте обекта се връчва златна значка. Всички носители на значки имат право на участие в ежегодната томбола с предметни награди, екскурзионни летувания, екскурзия в чужбина и др.
Преди няколко дни Община Карлово участва в 36-ото издание на Международната туристическа борса "Ваканция и Спа Експо" - София. На щанда бяха представени комплекс "Старинно Карлово", музеите в общината, празниците на розата и лавандулата. В изложението тази година участваха 380 компании от 25 страни, а посетителите бяха над 20 000. Съпътстващата програма през трите дни беше наситена с презентации, срещи и дискусии, където участниците имаха възможност за обмен на новостите, ползотворни контакти и изграждане на успешни партньорства.