• 07 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6795
  •  GBP / BGN 2.2411
  •  CHF / BGN 2.0885
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Целта на увеличението на цената на билета в София - да стимулира ползването на карти

Целта на увеличението на цената на билета в София - да стимулира ползването на карти

/КРОСС/"Основната цел на увеличението на цената на билета за градски транспорт в София е да се стимулира ползването на карти, които гарантират стабилни приходи на транспортните оператори и имат голям принос в борбата срещу гратиса. Това е европейска практика. Във всички европейски столици цената на единичния билет е висока, за разлика от картите, които поевтиняват чувствително и многократно пътуването". Това заяви кметът на София Йорданка Фандъкова по БНР по повод подготвяното увеличение на цените на билетите за средствата за обществен транспорт.

"Центърът за градска мобилност, който ръководи градския транспорт в София, имаше задача да направи точен икономически анализ на дейността на всички транспортни дружества и да предложи промени в тарифната политика. Това е експертен доклад, който сега тепърва влиза за разглеждане в комисиите на столичния общински съвет", обясни Фандъкова. По думите й в следващите седмици в Столичния общински съвет, който ще вземе окончателното решение, ще има дискусии по въпроса и Центърът за градска мобилност ще трябва да защити пред него всяко число, което са предложили.

Задължителни изисквания, които кметът е поставила на Центъра преди изготвянето на предложението, били цените на картите да останат същите и да се даде реалната цена на единичния билет. С картите се пътува по-изгодно, категорична е тя. Според разчетите на общината пътуването с едномесечните карти излиза под 50 стотинки, а за хората с префернциални карти още по-малко. Над 60% от гражданите на София ползват карти.

"Това са карти, за чиято преференция, всъщност Столичната община плаща на градския транспорт около 95 милиона лева всяка година. Тези цени остават, защото за мен е важно хората да имат стимул да пътуват с градския транспорт, а в същото време той да се развива и модернизира", заяви Йорданка Фандъкова.

Програма за модернизация на автобусния транспорт задава до 2019 г. почти всички автобуси да бъдат подменени и средната им възраст да бъде между 5 и 7 години, обяви още Фандъкова. Предвижда се и въвеждането на нова система за таксуване, която да позволи таксуване за време или за разстояние.

Кметът на столицата коментира и забавения ремонт на пространството около НДК. "Оказа се при началото на ремонта, че всъщност там почти липсва хидроизолация, това се видя, когато бяха вдигнати плочите. И се наложи наистина да се променя няколко пъти проекта, за да се осигури по-качествено изпълнение. В процеса на изпълнение стана ясно, че трябва да разделим проекта на два етапа. Първият етап вече е изпълнен. Не само едната, а трите фирми, които изпълняваха, получиха тежки санкции на стойност над 630 000 лева, което се дължеше на многократно връщане за преработване", обясни Фандъкова.

За вторият етап, който трябва да започне сега, трябва да бъдат избрани изпълнители и за доставката на материалите, и за изпълнението. Стойността, заложена в бюджета, е около 5 милиона лева.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.