- 16 Юни 2024 |
- USD / BGN 1.8303
- GBP / BGN 2.3227
- CHF / BGN 2.0514
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 28°C
Зам.-министър Стаматов: Трябва повече свободно време за затвърждаване на материала, а не пропускане по него
06 Юни 2016 | 09:44
/КРОСС/ Промяна в начина на оценяване на изпита след седми клас. Към това ще се стреми Министерството на образованието в следващата година. Причината е, че сегашната система не отразявала реалните знания на седмокласниците. Идеята идва след рекордния брой двойки на изпита по математика след седми клас.
„Тазгодишната скала, отразяваща от 2 до 6, явно вече не показва достатъчно добре степените на подготовка на учениците", обясни в студиото на Нова телевизия зам.-министърът на образованието Диян Стаматов.
„Явно е, че има проблем и то е много сериозен. От няколко години има тенденция към понижаване на знанията на учениците по математика", коментира той.
„Трябва да се постави основен акцент в преподаването на логически задачи, които са с текстови вариант. Да не са толкова елементарни и опростени. Това става с много повтаряне и усилия. Не може при еднократно решаване на задача да се очаква резултат", на мнение е зам.-министърът.
Според него проблемът е, че учениците не се концентрират върху задачите, които им се поставят. Не разбират условието, не го четат докрай и отговарят веднага, без да обмислят текста. Именно затова и резултатът е негативен.
„Всички образователни промени, които подготвяме, са насочени към съветите, които са ни давани от страна на колегията. А именно възможност за повече свободно време за затвърждаване на материала, а не пропускане по него. Още тази година това влиза в ход за първи и пети клас. Следващата година продължава за втори, шести и осми клас. Тази последователна тенденция в следващите четири години ще бъде в ход. Тя няма да може да бъде видима веднага и след няколко години ще стане ясно какво е необходимо отново да се промени", поясни още Диян Стаматов.