• 16 Юни 2024 |
  •  USD / BGN 1.8303
  •  GBP / BGN 2.3227
  •  CHF / BGN 2.0514
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 28°C

Зам.-министър Стаматов: Трябва повече свободно време за затвърждаване на материала, а не пропускане по него

Зам.-министър Стаматов: Трябва повече свободно време за затвърждаване на материала, а не пропускане по него

/КРОСС/ Промяна в начина на оценяване на изпита след седми клас. Към това ще се стреми Министерството на образованието в следващата година. Причината е, че сегашната система не отразявала реалните знания на седмокласниците. Идеята идва след рекордния брой двойки на изпита по математика след седми клас.

„Тазгодишната скала, отразяваща от 2 до 6, явно вече не показва достатъчно добре степените на подготовка на учениците", обясни в студиото на Нова телевизия зам.-министърът на образованието Диян Стаматов.

„Явно е, че има проблем и то е много сериозен. От няколко години има тенденция към понижаване на знанията на учениците по математика", коментира той.

„Трябва да се постави основен акцент в преподаването на логически задачи, които са с текстови вариант. Да не са толкова елементарни и опростени. Това става с много повтаряне и усилия. Не може при еднократно решаване на задача да се очаква резултат", на мнение е зам.-министърът.

Според него проблемът е, че учениците не се концентрират върху задачите, които им се поставят. Не разбират условието, не го четат докрай и отговарят веднага, без да обмислят текста. Именно затова и резултатът е негативен.

„Всички образователни промени, които подготвяме, са насочени към съветите, които са ни давани от страна на колегията. А именно възможност за повече свободно време за затвърждаване на материала, а не пропускане по него. Още тази година това влиза в ход за първи и пети клас. Следващата година продължава за втори, шести и осми клас. Тази последователна тенденция в следващите четири години ще бъде в ход. Тя няма да може да бъде видима веднага и след няколко години ще стане ясно какво е необходимо отново да се промени", поясни още Диян Стаматов.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

Масовите двойки са резултат от промяната на етническия състав на учениците. Мангасарите не се интересуват от синуси, косинуси и уравнения.

06.06.2016 22:17:09

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.