• 26 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8245
  •  GBP / BGN 2.2829
  •  CHF / BGN 1.9974
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 4°C

60% ръст на електромобилите в Европа

60% ръст на електромобилите в Европа

/КРОСС/ Около 38 000 електрически превозни средства са били регистрирани през 2014 г., което е с 57% повече в сравнение с 2013 г. Най-голям е броят на регистрациите им във Франция (повече от 10 700 коли), Германия (около 8 500) и Великобритания (около 6 700 ). Независимо от това, електрически превозни средства, продължават да са много малка част от новрегистраните коло -0,3%.
Това сочат данните от публикуван тази седмица доклад от годишен мониторинг на въглеродните емисии от автомобилите в страните от Съюза на Европейската агенция за околната среда. На базата на научните и експертни доклади на агенцията, основани на данни подадени от страните-членки на ЕС, Брюксел взема редица свои решения, засягащи и околната среда.
Новите автомобили, продадени през 2014 г. отделят средно 2,6% по-малко въглеродни емисии от тези, продавани предходната година. Това е към 7 грама CO2 /км по-малко от поставената цел за 2015 г.
Средното ниво на емисиите на новата кола, продавана през 2014 г. е 123,4 грама въглероден диоксид (CO2) на километър, значително по-малко от целта от 130 гр за 2015 г., според предварителните данни на Европейската агенция за околна среда (ЕАОС). От началото на процеса на мониторинг, който започва съгласно действащото законодателство през 2010 г., вредните емисии са намалели с 17 г CO2 / км или 12%. Въпреки позитивните тенденции, производителите ще трябв да продължат с намаляването на въглеродните емисии, за да постиганат целта от 95 г CO2 / км до 2021 г.
Общо 12,5 милиона нови коли са били регистрирани през 2014 г., и това е първото увеличение от 2007 г. насам. Регистрациите са се увеличили във всички държави-членки на ЕС в сравнение с 2013 г., с изключение на Австрия, Белгия и Холандия.
Една нова кола, продадена през 2014 г., изпуска средно 123,4 грама CO2 / км, което е значително по-малко от целта за 2015 г. - 130 г CO2 / км. През 2013 г. Европа вече е постигнала целта си за 2015 г., с две години по-рано от предвиденото.
Средните нива на въглеродните емисии през 2014 г. са били под 130 г CO2 / км в 17 от 28 държави-членки.
По-устойчивите модели автомобили са били закупени в старите държави-членки на Съюза (от преди 2004 г.) в сравнение с по-новите членки на ЕС.
Най-устойчивите модели коли са закупени в Холандия (107 г CO2 / км), Гърция (108 грама CO2 / км) и Португалия (109 г CO2 / км), а в другия край на тази класация са Естония (141 г CO2 / км ), следвани от Латвия (140 г CO2 / км) и България (136 г CO2 / км).
Дизеловите автомобили остават най-продаваните коли в Европа - 53% от продажбите. Държави с висок дял на тези продажби на коли са Ирландия (74%), Люксембург (72%), Португалия (71%), Испания (66%), Франция и Гърция (64%), Хърватия (63%) и Белгия (62% ).
През последните години горивната ефективност на бензинови автомобили приближава тази на по-икономичните дизелови коли. Средната разлика в емисиите между бензин и дизел в момента е под 3 грама CO2 / км, близо една седма от разликата през 2000 г., пише "Дневник".

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.