• 17 Юни 2024 |
  •  USD / BGN 1.8303
  •  GBP / BGN 2.3227
  •  CHF / BGN 2.0514
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 30°C

Тормоз: Полицаи без микрофони масово спират за проверка регистрирани в ЕС коли

Тормоз: Полицаи без микрофони масово спират за проверка регистрирани в ЕС коли

София /КРОСС/ Не само пътните полицаи, но и от други служби в МВР от 2 седмици спират автомобили, регистрирани в страни от Европейския съюз, без да има извършено нарушение. Основанието - провеждали акция да ги спират и записват. Читатели се оплакаха, че са спирани над 20 пъти за 2 седмици и всеки път им записват личите данни и тези на колата.
Т.нар. акция започна, след като премиерът Бойко Борисов каза: "Всички коли с чужди номера да си платят данъците. На никого никаква толерантност, никакъв фандък, казано на жаргон, ако не си плащат данъците."
Направихме справка дали случайно Германия не е напуснала ЕС. Ами не е. Тогава какъв е проблемът жител на една държава-членка на ЕС да си купи автомобил от друга държава-членка. Ами тогава в рамките на ЕС всеки може да си купува колата, където пожелае. Ако возилото е собственост на немска фирма, естествено е да е регистрирано в Германия. Да не говорим, че в Германия има регистрирани и автомобили, които не са произведени там и може да са собственост на чужди фирми и граждани. А немски коли се регистрират и у нас. Нали уж искаме да сме правова държава.
Българи си купуват или наемат коли в Германия, поради абсолютно същия вид причина, поради която гърци и румънци масово си купуват и регистрират колите в България. Излиза по-евтино.
И това е целта на свободния пазар, на свободното движение на стоки и услуги в рамките на ЕС. Административният тормоз със спирането няма да помогне, но със сигурност ще озлоби хората. А те, освен че са тормозени от полицията граждани, са и избиратели. След като е налице незаконен административен тормоз, то собствениците на регистрирани в ЕС возила могат да заведат искове за незаконни действия срещу полицията по Закона за отговорността на държавата и общините. На практика делата се безплатни. Записва се номерът на полицейските коли, намира се свидетел и се действа. Още повече, че полицаите записват номера на колата и датата при проверката.
Все още не е отменена заповедта на един от министрите на вътрешните работи, която изисква спирането на коли да става само при извършени нарушения. Но в България всяка чудо е за 3 дни.
Освен това шофьорите, които бяха проверявани за това, че са с чужди номера, казаха, че полицаите които проверяват,
нямат нито микрофони, нито пък от колите им се снима. Явно и тази мярка срещу корупцията по пътя беше чудо за три дни - както повечето опити за положителни стъпки в България.
Друг наш читател разказа вчера как двама полицаи от охранителна полиция, с разкопчани униформи, са спрели за проверка автомобила, в който се возел. Полицаите не се представили, въпреки че са длъжни. Макар и само пътник, читателят ни поставил въпроса за законността на подобна проверка. Вместо да отговорят, полицаите изискали за проверка и неговите документи. Забавили се, по думите на читателя ни, нарочно над 20 минути. Пореден пример за елементарен тормоз. Разполагаме и с номера на полицейската кола. Не че някой в МВР ще се заинтересува защо полицаите са се държали по този начин.
Ако някой иска да накара не само българите, но и хората от други държави, да купуват и регистрират автомобилите си в България, да направи режима за покупка на коли в страната ни привлекателен. Най-ефективна мярка би било да се използва данъчен кредит за всички коли, които се използват за служебни нужди. Още по-ефективна мярка би била да се намали ДДС-то за коли до равнището в други конкуриращи ни държави. За съжаление в България втората мярка трудно ще стане, поради липсата на контрол и електронизация и съответно страх от далавери с ДДС. Добре, че Европейската комисия все пак успя зорлем да ни накара да махнем акциза за коли.
За нас си остава загадка защо например при покупката от фирма на един джип (СУВ), който има две сгъваеми седалки или дори две камуфлажни допълнителни седалки, се ползва данъчен кредит. А когато се купува кола, която не е по-малка от джип и е използвана от фирма - не може да се ползва данъчен кредит. Няма логика. Даже някои фирми, продаващи автомобили, са си издействали опцията и при покупка на джипове с 4-5 места да се ползва данъчен кредит. Аргументът, че се превозвали работници с джип, са за наивници. Съмняваме се, че има и чак толкова наивни хора.
Разликата в използването на джипове и коли няма - и в двата случая возилото се използва за ходене на работа и срещи, евентуално и за лични и семейни нужди. Съответно ДДС режимът би следвало да е в съответствие със съотношението при това използване.
Разбираемо е, че бирниците в България са недоволни, когато даден данък им се изплъзва. Недоволни са и продавачите на коли. Но тогава всички те да натиснат тези, които приемат съответната нормативна уредба, да променят нещата, а не да тормозят чрез полицията българските граждани.
Администрацията достатъчно измъчва гражданите, за да се прибавят и нареждания за специален тормоз.
Полицаите, вместо да бъдат хвърлени в борба с битовата престъпност, вместо да пазят хората от битовите набези, се занимават с противозаконен тормоз на българските граждани. След това се чудим защо има анти цигански бунтове и възрастни хора, на които животът им е станал ад. А в сума ти селища обирите са част от ежедневието.
Покрай изтезанието, осъществявано по стотици начини, ще се увеличава потокът от българи, които не искат да бъдат тормозени и ще хващат пътя с регистрираните си в Германия коли, за да отпътуват... за Германия. Поне цифрите не лъжат - българските емигранти са между 2 и 3 млн. души за последните двадесетина години. В резултат на некадърна политика на поредица от правителства. Дано сегашните управляващи проявят малко мъдрост и уважение към правото на ЕС и желание да имаме цивилизована правова държава, пише "Правен свят".

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.